mi się wydaje,że taka aukcja powinna być legalna; bo czemu niby nie możnaby było licytować ZDJĘCIA?! To nie sprzedawcy wina,że kupujący to debile... edit: co do dalszej linijki, to mamy opis telefonu widocznego NA ZDJĘCIU edit2: sprzedający prosił o 'DOKŁADNE CZYTANIE OPISU' aukcji, więc tym bardziej kupujący to debile... [nie wiem w jakim dziale była ta aukcja...]
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 11:21
Wiem że dostanę dużo minusów, ale powiem prawdę - Złodziej, który zarabia na głupocie/pochopności innych. Brawo! Mam nadzieję, że dumny jesteś, tato cię pochwalił?
"przesyłka POCZTA ELEKTRONICZNA" - tym bardziej nie widzę powodów czemu ta aukcja miałaby być niezgoda z prawem. Wszystko jest napisane, a jeśli aukcja znajduje się w kategorii zdjęcia lub w takiej gdzie się zdjęcia zazwyczaj znajdują kupujący jest sam sobie winien. Myślenie nie boli.
P.S. "Strona przedmiotu została usunięta przez pracownika Allegro." Aukcja już nieaktualna...
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 15:29
Według mnie to powinien w tytule aukcji napisać że to zdjęcie. W opisie też mógłby napisać więcej informacji - jaka jest rozdzielczość zdjęcia i rozszerzenie pliku, a on podaje, że zdjęcie jest nowe, nie używane. Jak zdjęcie może być używane? Wiadomo, że jest napisane, ale to i tak nie do końca uczciwe. Wyobraźmy sobie taką sytuację. Użytkownik allegro o nicku "MuzeumWarszawa" 1000 pozytywów 0 negatywów wystawia przedmiot o tytule "Oryginalny obraz Mona Lisa", w opisie aukcji pisze - "Przedmiotem licytacji jest oryginalny obraz "Mona Lisa" autora Leonardo da Vinci". Do obrazu dodaję certyfikat oryginalności. Ktoś kupuje obraz za milion złotych, a później się okazuje że obraz namalował jakiś utalentowany 18 latek który akurat ma na imię Leonardo da Vinci i umie świetnie malować. Obraz mógłby przedstawiać w ogóle co innego niż oryginalną "Mona Lisę", żeby nie był uznany za podróbę, a zdjęcia specjalnie by nie dodawał. W certyfikacie mogłoby być napisane oryginalny obraz Leonardo Da Vinci ur. 18 stycznia 1993 roku (nie wiem jak wygląda certyfikat oryginalności). No i można byłoby powiedzieć że w opisie wszystko jest napisane. Oczywiście to tylko przykład z tą Mona Lisą, bo każdy by się domyślił że nikt na allegro nie wystawi takiego obrazu, ale gdyby chodziło o obraz warty 5 tysięcy jakiegoś polskiego autora to ktoś mógłby się nabrać.
Tylko nie podano ceny minimalnej. Mogła być 890,-. Czyli nikt tego nie kupił. Myślę, że celowo to nie było pokazane. By idiotów zrobić z plusujących. Ale liczy się efekt, chłop jest na głównej.
I ma rację. Nie może najpierw pisać, że sprzedaje zdjęcie telefonu, a linijkę niżej, że ten tel jest nowy i bez sima. To oszustwo. Jak mi nie wierzysz, wpisz sobie na yt: "Judge Judy- Fraud Cell-Phone Ebay Scam " I przesłuchaj całą rozprawę :)
Sprzedam akt kobiecy wykonany techniką fotograficzną. Modelka jest Polką i ma 24 lata. Jest naturalną blondynką.
A teraz to niby wszystko pasuje? Sprzedaje się zdjęcie i opisuje rzecz/osobę przedstawianą na nim...
A moim zdaniem nie powinni jej usuwać! Ludzie niestety nie czytają co kupują, sama sprzedaję na allegro i mimo dokładnych opisów to i tak później jakieś pretensję. A tak to chociaż parę osób może by się zastanowiło i jednak przeczytało dokładnie.
Aha czyli według ciebie wszystko jest w porządku. Koleś ma łeb na karku, wymyślił sobie świetny sposób na zarobienie kilku groszy na głupich frajerach i to będzie tylko i wyłącznie ich wina że nie przeczytali że to chodzi o zdjęcie telefonu. No tak przecież na allegro w dziale telefony i akcesoria z reguły ludzie sprzedają ZDJĘCIA telefonów a czasem trafi się nawet prawdziwy telefon.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 8:09
Poza tym ( Kodeks Karny )
Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
########## i interpretacja #############
( http://dobranowina.biz/2009/11/art-286-kodeksu-karnego-zanim-wyludzisz/ )
Dla bytu tego przestępstwa niezbędne jest aby celem sprawcy było osiągnięcie korzyści majątkowej, i to niezależnie od źródła jej pochodzenia; korzyść ta nie musi więc pochodzić od osoby, wobec której sprawca kieruje przewidziane tym przepisem działanie. Może ją uzyskać od innej osoby za pośrednictwem tej na którą próbuje wpłynąć. Ustawowe znamię, stanowiące skutek przestępstwa oszustwa, określonego w art. 286 § 1 k.k., wypełnione zostaje wtedy, gdy sprawca, działając w sposób opisany w tym przepisie, doprowadza inną osobę do rozporządzenia mieniem, które jest niekorzystne z punktu widzenia interesów tej osoby lub innej osoby pokrzywdzonej. Powstanie szkody w mieniu nie jest koniecznym warunkiem do przyjęcia, że doszło do tak pojmowanego niekorzystnego rozporządzenia.
Pojęcie korzyści majątkowej, konkretyzującej cel działania sprawcy (animus lucri faciendi) w wykładni prawa karnego zawsze było rozumiane szeroko, jako współczesne i przyszłe przysporzenie mienia, spodziewane korzyści majątkowe, ogólne polepszenie sytuacji majątkowej. Korzyść majątkowa jest zatem pojęciem szerszym niż przywłaszczenie mienia, stanowiące cel działania sprawcy (animus rem sibi habendi) przy popełnieniu innych przestępstw przeciwko mieniu (kradzież, przywłaszczanie). Dlatego też, dla realizacji znamienia działania w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, sprawca wcale nie musi dążyć do przywłaszczenia mienia stanowiącego przedmiot oszukańczych zabiegów. Może on nawet zakładać zwrot mienia pokrzywdzonemu, zamierzając jednak osiągnąć korzyść majątkową płynącą z rozporządzenia mieniem, przejawiającą się w każdej innej postaci, niż jego przywłaszczenie.
Dla przypisania winy konieczne jest wykazanie, że elementy przedmiotowe oszustwa były objęte świadomością sprawcy, który, chcąc uzyskać nienależną korzyść majątkową, działa świadomie w określony sposób, co w konsekwencji prowadzi do wniosku, że działa z zamiarem bezpośrednim – kierunkowym, obejmującym cel i sposób działania."
@Hypocist:
Czyli jak ktoś wyda ostatnie pieniądze na chleb na koszulkę u mnie i potem będzie głodować, jestem winien "doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia cudzym mieniem"?
No proszę, powagi trochę. Żaden przepis nie powinien być wykorzystywany jako backspace dla głupich decyzji. -_-
Tylko że osoba wystawiająca złamała regulamin allegro. Tam jest wyraźnie napisane, że aukcja mu mieć RZETELNY opis. I fajnie, że daję zdjęcie w dziale telefony. Do tego zdjęcie z pamięcią 16GB, bez simlocka, nowe, nieużywane.
nie będę cytował kodeksu praw konsumenta, ale jest tam napisane, że osoba kupująca ma prawo oddać zakupiony przedmiot w nienaruszonym stanie bez podania przyczyny przez 10 dni od dostarczenia przesyłki. Czyli w łatwy sposób mógłby odzyskać swoje pieniądze ; D
gdzie niby jest tu wprowadzanie klienta w błąd?? jest napisane że sprzedaje zdjecie nie telefon i zeby uważnie czytac aukcje.. usunięcie aukcji moim zdaniem jest bezpodstawne chyba ze argumentem bylo to ze w zlym dziale jest oferta wystawiona.. a tego nie wiemy bo moze byla w kategori zdjecia. a to ze ludzie sa idiotami to jest od zawsze wiadomo.. sama mam do czynienia z klientami i czasami noż sie w kieszeni otwiera jak zaczynaja prezentowac swoja glupote..
Trzeba było wystawić aukcję jako Kup Teraz, to by problemu z usunięciem aukcji nie było. I nie widzę podstaw prawnych by to było nielegalne. facet pisze, że zdjęcie sprzedaje. A że ludzie są głupi. Głupotę trzeba tępić. A jeśli głupota sama chce się tępić dając jeszcze przy tym kasę, to tym lepiej.
Plebs zazdrości? To ja, w Twoim mniemaniu zapewne pleb, współczuje Ci braku zasad moralnych czy
chociażby sumienia. Co z tego, że mógłby się dorobić kosztem innych? Ten typek sobie jawnie
leci w chu*a próbując zarobić na naiwności i nieostrożności ludzkiej, a tyle osób tutaj
jeszcze to popiera, co za czasy... Zastanówcie się czasami nad sobą.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 13:15
Rosomak całkowicie Cię popieram. Widać, że większość osób też zrobiłaby taki przekręt, ale mnie nie cieszyłyby pieniądze z oszustwa, bo tego inaczej nie można nazwać. A Wy żerowanie na tym, że ludzie nie doczytali nazywacie ich naiwnością, zamiast całą aukcję oszustwem.
Bo w tym kraju każdy każdego tylko chce wych*jać ... A kowal to troll internetowy, widać po awatarze (a nawet nie wie widać co PLEBS znaczy, bo nie pasuje to do kontekstu).
Sprawa ma się jak z Pobieraczek.pl - mają już kilka kar, a dalej działają... (Nie rejestrować się tam czasem, bo zapłacicie na wejście 100zł). Jest w regulaminie, a że regulamin po afrykańsku pisany i do tego 2Mb tekstu ... To się zwie 'nieuczciwa praktyka rynkowa'. Gdyby aukcja była w odpowiednim dziale, tytuł prawidłowy, a na stronie tylko informacje na temat zdjęcia oraz ewentualne 'widoczne na zdjęciu aspekty' przedmiotu (np. Telefon nie używany) to OK, ale to czy on ma sim locka czy nie, tego nie widać, to już jest naciąganie.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 14:57
@Rosomak Brak zasad moralnych i sumienia? Ja bym obstawiał brak inteligencji kupującego.
Jakim
trzeba być idiotą by licytować coś za kilkaset złotych nie czytając opisu? Naiwność
i
nieostrożność ludzka? Jedziesz samochodem i jakiś pieszy wybiega Ci przed samochód,
był
nieostrożny i naiwny - myślał, że nic nie jedzie. Czyją winą będzie ewentualny
wypadek?
Jeżeli jego to znaczy, że Ty nie masz sumienia i zasad moralnych?
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 17:23
Ależ Wy wszyscy mądrzy jesteście. I wszystko czytacie. Ciekawe, czy jakbym sobie wyprodukowała pastę do zębów z gówna i Wam ją sprzedała, a na opakowaniu podałabym skład po łacinie, to czy też byście byli tacy mądrzy i obwiniali siebie, czy może mielibyście pretensje do mnie.
@kacperxy. Ja nie wcale nie zaprzeczam, że to ich wina. Ale to jeszcze nie oznacza, że jak by mi ktoś wbiegł pod koła to nie starał bym się go ominąc, czy hamować, a nie jak kowal metaforycznie przyjebie pedał gazu do deski i jak już go przejade to się będę głośno śmiał. Było by mi nad wyraz przykro gdybym kogoś przejechał, nawet jeśli nie była by to moja wina. Ale widać jak podzielone jest "społeczeństwo" po ocenach komentarzy (nie żeby mi zależało na jakiś śmiesznych plusach) i sądze, że sporo osób jednak "dodało by gazu".
nie trzeba się znać na prawie. Facet jest uczciwy, wyraźnie pisze, że sprzedaje zdjęcie i jeszcze każe dokładnie czytać opis aukcji, nie ma tu mowy o żadnym oszustwie. Poniżej opisuje parametry, żeby każdy wiedział, że to zdjęcie nie byle jakiego telefonu.
@Hypocist nie wiem po co to wkleiłeś, on wcale nieuczciwe nie rozporządza swoim mieniem ! Jesli chodzi o tytuł aukcji to mogę sobie wpisać co mi się podoba, opis jest od tego,aby poinformować co dokładnie sprzedaję, poza tym są jeszcze telefony maile itp
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 11:21
Moim zdaniem wszystko zależy od kategorii w jakiej aukcja jest wystawiona. Jeśli jest wystawiona w telefonach to sprzedający jest idiotą jeśli myśli, że podczas ewentualnej sprawy w sądzie ktoś stanie po jego stronie.
JEst to nielegalne gdyż aukcja zostałą zapisana w sekcji telefony czyli celowe wprowadzenie w błąd kupujacych tco ejst NIEZGODNE Z PRAWEM. Jest to oszustwo, któe powinno być zgłoszone na policje. Kupujący ma prawo skierować problem do allegro przedstawić sytuacje i odmówić wpłąty pieniędzy.
@Edwardzezmierzchu NIe da się. Możę to zrobić jedynie sprzedawca.
To jest całkowicie legalne - na Allegro można sprzedać wszystko nawet zdjęcie, ktoś kto oczekiwał że zakupił przedmiot a nie tylko jego fotografię ten może mieć pretensje tylko do siebie, w opisie w pierwszej linijce jest zaznaczone co tak na prawdę jest przedmiotem aukcji.
Ode mnie + ;)
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 14:34
Gówno prawda, taka aukcja jest nielegalna i zostanie usunięta z powodu, że opis nie dotyczy sprzedawanego produktu i jest to celowe wprowadzanie w błąd kupującego.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 14:50
Witajcie. Podaję linka do aukcji tego samego kretyna co tutaj. Oczywiście ma nowe konto i podobny wygląd aukcji. Nie będę tego samego dodawał po raz drugi więc macie. Oczywiście aukcje zgłosiłem do allegro tak ja tą tutaj.
http://allegro.pl/nokia-n8-bez-ceny-minimalnej-i1421351215.html
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2011 o 16:00
Aha. A ja chciałem "Sprzedać obraz olejny Kremla moskiewskiego. Jest to gród warowny na wzgórzu, na lewym brzegu rzeki Moskwy. Jego ogólna powierzchnia wynosi 28 hektarów. Jest to warownia z zabudowaniami książęcymi, cerkwiami i budynkami administracyjnymi." Dobrze, że w porę ostrzegliście mnie, że to nielegalne.... Dziekuję :*
Um, wiecie, że to fake? Chodzi o aukcję. Spójrzcie na ten niebieski pasek mniej-więcej po środku zdjęcia. Jest na nim napisane:
"Wygenerowano www.foobo.pl"
Na stronie znajduje się generator aukcji.
CZYTAĆ!!!
Sam jestes taki fake, foobo to generator layoutów aukcji, czyli rozne szablony dla tych ktorzy nie potrafia stworzyć ładnej strony dla swojej aukcji nie używając domyślnych allegrowych skinów.
darnovc, to nie fake, bynajmniej nie ten co podał michal127, głupi pracownik allegro musiał usunąć aukcję : / Jak koleś jest na tyle cwany by zarabiać na głupocie ludzi to o co chodzi?
gdyby wystawił aukcję w odpowiednim dziale, to byłaby jak najbardziej legalna i zgodna z przepisami. Ale w związku z tym, że dał ją w kategorii 'Telefony', to już to, pomijając fakt niewątpliwego braku moralności sprzedawcy wystawiającego taki 'przedmiot', stanowi podstawę do usunięcia aukcji z Allegro. Ale wydaje mi się, że prawnych przepisów żadnych nie złamał, bądź co bądź dał dokładny opis sprzedawanego przedmiotu, a z praktykami polegającymi na dodawaniu rozmaitych kruczków do umów wszelakiego rodzaju spotykamy się na każdym kroku, czasem sami o tym nie wiedząc.
Jedyne co można byłoby zarzucic sprzedającemu powinno być to, ze umieścił aukcje w nieodpowiedniej kategorii. Nie moge uwierzyć w głupote ludzi, którzy nie czytają zamieszczonego opisu. To tak jakbyście szli do slepu z myśla o kupnie jugurtu truskawkowego, nie spojrzeli na jego smak, wzieli malinowy, a potem mieli pretensje do kasjerki.
Ja myślę, że wielu z komentujących tu obejrzeliby tę aukcję i też pomyśleli, że o telefon chodzi, gdyby od tak trafili na nią na powiedzmy Allegro. Teraz łatwo się mądrzyć, gdy macie wszystko zaznaczone na czerwono i na mistrzach.
Słuchajcie głupie dzieci neo i inne trolle. To tak jak bym ja powiedział, że super że pobieraczek.pl sobie na głupich ludziach zarobił, bo przecież trzeba czytać cały regulamin nawet ukryty na czwartej stronie. Nie ważne że pobieraczek wyłudził pieniądze od tysięcy ludzi (ja ich olałem), że ludzie żyli w stresie, a takie bachory jak wy płakały u mamusi, BO PRZECIEŻ TRZEBA CZYTAĆ REGULAMIN. Tutaj taka sama sytuacja, o tym, że aukcja nie dotyczy telefonu świadczy tylko jedno słowo "zdjęcie" tymczasem cały opis jest zrobiony w ten sposób aby doprowadzić do oszukania licytujących aby myśleli że licytują normalny telefon. Czy to przejdzie. Nie dość że inteligentni pracownicy usuneli auckję unikając niepotrzebnych sporów to i tak według praw konsumenta nigdy takie coś nie wygrałby w sądzie oszust wystawiający aukcje.Jasne chwalcie naciągacza przecież to prawie złodziej, ale trzeba czytać uważnie aukcje co nie ??? A jak was to kiedyś spotka że każdego słowa nie przeczytacie to już wtedy skończy się takie kretyńskie myślenie. Niektórzy ludzie ciężko pracują na te pieniądze, ale co wy tam dzieci neo wiecie o ciężkiej pracy lepiej szukać przekrętów, a jak problemy to w płacz i do mamusi "bo ja nie mam jeszcze 18 lat i nie można mnie ukarać". Mam nadzieje, że zawsze będziecie biedni jak wasze patologiczne rodzinki i nigdy się wżyciu niczego nie dorobicie, nie pozdrawiam trolle
Ależ oczywiście, że ich by nikt nie oszukał. Co innego ich kochające mamy, które chciały synkowi prezent na gwiazdkę zrobić i za przez pół roku odkładane pieniądze kupiły mu wymarzone zdjęcie telefonu za tysiaka.
Wyobraziłam sobie scenkę. Podchodzi młodzieniec do budki z jedzeniem i mówi "proszę hot doga", a facet mu podaje takiego poparzonego jamnika (już pomijam kwestię znęcania się nad zwierzętami). Nawet nie wiecie na ile rzeczy nie zwracacie uwagi w codziennym życiu.
Niestety idiotą jest ten któy to wystawił, bo dał to zapewne nie w tej kategorii co trzeba a licytujący wiedząc o tym licytowali dla zabawy.
BTW: Specjalnie zalogowałem się żeby to napisać.
a wiecie co jest najfajniejsze ?
że teraz, kiedy ta sztuczka jest znana, jej skuteczność zmaleje o 90% ;D - rozsławiając takie działania bardziej utrudniamy oszukiwanie naiwnych przez takie Aukcje niż Policja, pracownicy allegro itd. ;)
aukcja byłaby jak najbardziej legalna, gdyby nie była w dziale "telefony", a czy była czy nie - tego nie wiem.
Sprzedający dobrze wiedział, co ma na celu, wystawiając na Allegro towar z takim, a nie innym opisem - no i udało mu się trafić na paru debili, którzy zapewne później straszyliby sądem za swój brak umiejętności czytania. W przeciwieństwie do wspomnianego już pobieraczka.pl, tutaj wszystko jest klarownie przedstawione wielkimi literami, ale "wybitne jednostki" i tak dały się na to nabrać.
Nie mniej jednak niech będzie to przestrogą i nauczką dla pochopnych Allegrowiczów.
A jeżeli ja wystawiłem coś podobnego, nie powiem wam co bo byście zaraz to znaleźli i zaraportowali. (dodałem to już wcześniej, niż ten skirn). I tak samo napisałem, że mam na sprzedaż zdjecie (...). Prosze czytac uwaznie(bla,bla,bla) i wystawiłem to w kategorii :pozostałe: , i też uważacie, że aukcja jest nielegalna?
Po pierwsze, aukcja byłaby legalna gdyby kategoria była inna.
Mamy tu do czynienia z próbą bezpodstawnego wzbogacenia się i w takim przypadku stosujemy Kodeks Cywilny np. art. 405 - "Kto w bezpodstawny sposób uzyskał korzyść majątkową kosztem inej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści majątkowej w naturze, a gdyby nie było to możliwe to do zwrotu jej wartości. Koleś żerował na ludzkiej
nieświadomości co do stanu faktycznego. Sformułował opis aukcji w sposób nieprzejrzysty dla PRZECIĘTNEGO
użytkownika internetu. I tyle. Po drugie, chodzi tu o zwykłe zasady dobrego współżycia społecznego. Jeśli
przeglądam Allegro w celu kupna telefonu np. w zakładce "telefony - Nokia - N8" to chyba mam prawo uważać że
sprzedaje się tam TELEFONY i nie muszę milion razy czytać opisu aukcji w poszukiwaniu takich "kruczków". Do tych
którzy uważają że koleś nie zrobił nic złego: Gratulacje, dzięki Wam nadal będą powstawały o nas dowcipy w
stylu niemieckiego: "Na wakacje jedź do Polski, twój Mercedes już tam jest" a także inne uogólniające stereotypy o
Polakach. Widzę że pochwała dla wszelkiego rodzaju cwaniactwa i kombinatorstwa jest w narodzie ogromna. Nie dziwcie się zatem, że w Polsce jest jak jest. Nie wymagajcie od rządu uczciwości skoro Wy kombinujecie na prawo i lewo żerując na ludzkiej krzywdzie. Do fetyszystów uważnego czytania ze zrozumieniem: Już widzę jak Wy korzystacie z tej umiejętności na co dzień... Po trzecie: aukcja została usunięta (w końcu) więc świadczy to o tym, że to nie było zgodne z regulaminem Allegro. Tyle. I jakby ktoś pytał, nie nie naciąłem się na tej aukcji, nie należę do żadnej frakcji politycznej i nie uważam się za jakiegoś "wszechwiedzącego" czy kogoś w tym rodzaju.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
20 stycznia 2011 o 19:16
tak jak z tą postacią z tibii, nie wiem jak można się na takie coś nabrać [+]
Odpowiedz-Synku przyslali ten telefon *otwiera paczke* -NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
OdpowiedzTaki proceder jest niezgodny z prawem i grozi konsekwencjami. Idiotą to jest raczej ten, kto tą aukcję zrobił. Sorry - nie idiotą, ale Chu jem.
Odpowiedz@TUREKMISTZRIPOSTY Gdyż sprzedaż postaci nie jest dozwolona, to się pisze "sprzedam zdjęcie z gry Tibia" i dorzuca niby gratis postać...
Odpowiedzto zależy też od tego, co było w nazwie aukcji. edit: Teraz już wiadomo dlaczego zasłaniają linki kupujących. :)
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 10:09
mi się wydaje,że taka aukcja powinna być legalna; bo czemu niby nie możnaby było licytować ZDJĘCIA?! To nie sprzedawcy wina,że kupujący to debile... edit: co do dalszej linijki, to mamy opis telefonu widocznego NA ZDJĘCIU edit2: sprzedający prosił o 'DOKŁADNE CZYTANIE OPISU' aukcji, więc tym bardziej kupujący to debile... [nie wiem w jakim dziale była ta aukcja...]
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 11:21
@shiroi777 Może i powinna być legalna, ale na pewno nie w kategorii "telefony", tylko np. w "Kolekcje -> Pozostałe"
OdpowiedzJezusITakCieKocha - przesyłka: POCZTA ELEKTRONICZNA
OdpowiedzWiem że dostanę dużo minusów, ale powiem prawdę - Złodziej, który zarabia na głupocie/pochopności innych. Brawo! Mam nadzieję, że dumny jesteś, tato cię pochwalił?
Odpowiedz"przesyłka POCZTA ELEKTRONICZNA" - tym bardziej nie widzę powodów czemu ta aukcja miałaby być niezgoda z prawem. Wszystko jest napisane, a jeśli aukcja znajduje się w kategorii zdjęcia lub w takiej gdzie się zdjęcia zazwyczaj znajdują kupujący jest sam sobie winien. Myślenie nie boli. P.S. "Strona przedmiotu została usunięta przez pracownika Allegro." Aukcja już nieaktualna...
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 15:29
Według mnie to powinien w tytule aukcji napisać że to zdjęcie. W opisie też mógłby napisać więcej informacji - jaka jest rozdzielczość zdjęcia i rozszerzenie pliku, a on podaje, że zdjęcie jest nowe, nie używane. Jak zdjęcie może być używane? Wiadomo, że jest napisane, ale to i tak nie do końca uczciwe. Wyobraźmy sobie taką sytuację. Użytkownik allegro o nicku "MuzeumWarszawa" 1000 pozytywów 0 negatywów wystawia przedmiot o tytule "Oryginalny obraz Mona Lisa", w opisie aukcji pisze - "Przedmiotem licytacji jest oryginalny obraz "Mona Lisa" autora Leonardo da Vinci". Do obrazu dodaję certyfikat oryginalności. Ktoś kupuje obraz za milion złotych, a później się okazuje że obraz namalował jakiś utalentowany 18 latek który akurat ma na imię Leonardo da Vinci i umie świetnie malować. Obraz mógłby przedstawiać w ogóle co innego niż oryginalną "Mona Lisę", żeby nie był uznany za podróbę, a zdjęcia specjalnie by nie dodawał. W certyfikacie mogłoby być napisane oryginalny obraz Leonardo Da Vinci ur. 18 stycznia 1993 roku (nie wiem jak wygląda certyfikat oryginalności). No i można byłoby powiedzieć że w opisie wszystko jest napisane. Oczywiście to tylko przykład z tą Mona Lisą, bo każdy by się domyślił że nikt na allegro nie wystawi takiego obrazu, ale gdyby chodziło o obraz warty 5 tysięcy jakiegoś polskiego autora to ktoś mógłby się nabrać.
OdpowiedzTylko nie podano ceny minimalnej. Mogła być 890,-. Czyli nikt tego nie kupił. Myślę, że celowo to nie było pokazane. By idiotów zrobić z plusujących. Ale liczy się efekt, chłop jest na głównej.
Odpowiedzpewnie że idioci bo przecież w kategorii "KOMÓRKI" co chwilę ktoś sprzedaje zdjęcia zamiast telefonów, no po prostu idioci
Odpowiedzkolega kieniek widocznie nie czyta opisu i kupuje takie zdjęcia :) masz już kolekcję?
OdpowiedzZalezy w jakiej kategori to jest!! Czy fotografia czy Telefony i Akcesoria
Odpowiedzale napisał ,żeby porządnie przeczytać opis więc to już nie jego wina ;)
OdpowiedzA później dzwonią na policję, że towar nie zgodny z opisem. Cóż, troll kasy się dorobi...
OdpowiedzI ma rację. Nie może najpierw pisać, że sprzedaje zdjęcie telefonu, a linijkę niżej, że ten tel jest nowy i bez sima. To oszustwo. Jak mi nie wierzysz, wpisz sobie na yt: "Judge Judy- Fraud Cell-Phone Ebay Scam " I przesłuchaj całą rozprawę :)
OdpowiedzSprzedam akt kobiecy wykonany techniką fotograficzną. Modelka jest Polką i ma 24 lata. Jest naturalną blondynką. A teraz to niby wszystko pasuje? Sprzedaje się zdjęcie i opisuje rzecz/osobę przedstawianą na nim...
OdpowiedzGOSTEK, za ile? Ładna?
OdpowiedzTylko że on opisywał telefon który jest na zdjęciu (a nie sam telefon) mógł napisać że na zdjęciu jest telefon nowy bez simlocka
OdpowiedzStrona usunięta przez pracownika Allegro
OdpowiedzCena zdążyła przekroczyć 2000 zł zanim aukcja została usunięta.
OdpowiedzA moim zdaniem nie powinni jej usuwać! Ludzie niestety nie czytają co kupują, sama sprzedaję na allegro i mimo dokładnych opisów to i tak później jakieś pretensję. A tak to chociaż parę osób może by się zastanowiło i jednak przeczytało dokładnie.
OdpowiedzAha czyli według ciebie wszystko jest w porządku. Koleś ma łeb na karku, wymyślił sobie świetny sposób na zarobienie kilku groszy na głupich frajerach i to będzie tylko i wyłącznie ich wina że nie przeczytali że to chodzi o zdjęcie telefonu. No tak przecież na allegro w dziale telefony i akcesoria z reguły ludzie sprzedają ZDJĘCIA telefonów a czasem trafi się nawet prawdziwy telefon.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 8:09
Poza tym ( Kodeks Karny ) Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. ########## i interpretacja ############# ( http://dobranowina.biz/2009/11/art-286-kodeksu-karnego-zanim-wyludzisz/ ) Dla bytu tego przestępstwa niezbędne jest aby celem sprawcy było osiągnięcie korzyści majątkowej, i to niezależnie od źródła jej pochodzenia; korzyść ta nie musi więc pochodzić od osoby, wobec której sprawca kieruje przewidziane tym przepisem działanie. Może ją uzyskać od innej osoby za pośrednictwem tej na którą próbuje wpłynąć. Ustawowe znamię, stanowiące skutek przestępstwa oszustwa, określonego w art. 286 § 1 k.k., wypełnione zostaje wtedy, gdy sprawca, działając w sposób opisany w tym przepisie, doprowadza inną osobę do rozporządzenia mieniem, które jest niekorzystne z punktu widzenia interesów tej osoby lub innej osoby pokrzywdzonej. Powstanie szkody w mieniu nie jest koniecznym warunkiem do przyjęcia, że doszło do tak pojmowanego niekorzystnego rozporządzenia. Pojęcie korzyści majątkowej, konkretyzującej cel działania sprawcy (animus lucri faciendi) w wykładni prawa karnego zawsze było rozumiane szeroko, jako współczesne i przyszłe przysporzenie mienia, spodziewane korzyści majątkowe, ogólne polepszenie sytuacji majątkowej. Korzyść majątkowa jest zatem pojęciem szerszym niż przywłaszczenie mienia, stanowiące cel działania sprawcy (animus rem sibi habendi) przy popełnieniu innych przestępstw przeciwko mieniu (kradzież, przywłaszczanie). Dlatego też, dla realizacji znamienia działania w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, sprawca wcale nie musi dążyć do przywłaszczenia mienia stanowiącego przedmiot oszukańczych zabiegów. Może on nawet zakładać zwrot mienia pokrzywdzonemu, zamierzając jednak osiągnąć korzyść majątkową płynącą z rozporządzenia mieniem, przejawiającą się w każdej innej postaci, niż jego przywłaszczenie. Dla przypisania winy konieczne jest wykazanie, że elementy przedmiotowe oszustwa były objęte świadomością sprawcy, który, chcąc uzyskać nienależną korzyść majątkową, działa świadomie w określony sposób, co w konsekwencji prowadzi do wniosku, że działa z zamiarem bezpośrednim – kierunkowym, obejmującym cel i sposób działania."
Odpowiedz@Hypocist: Czyli jak ktoś wyda ostatnie pieniądze na chleb na koszulkę u mnie i potem będzie głodować, jestem winien "doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia cudzym mieniem"? No proszę, powagi trochę. Żaden przepis nie powinien być wykorzystywany jako backspace dla głupich decyzji. -_-
OdpowiedzGłupich? telefon był w dziale "telefony komórkowe" a nie "ZDJĘCIA" ;)
Odpowiedzup . za długie, nie chce mi się czytać, ale masz +!
Odpowiedz@kayol Masz właśnie FAILA
OdpowiedzTylko że osoba wystawiająca złamała regulamin allegro. Tam jest wyraźnie napisane, że aukcja mu mieć RZETELNY opis. I fajnie, że daję zdjęcie w dziale telefony. Do tego zdjęcie z pamięcią 16GB, bez simlocka, nowe, nieużywane.
OdpowiedzHypocist nie chce mi sie czytac Twojego dlugiego komentarza ale na pewno masz racje. dam Ci nawet plusa...
Odpowiedznie będę cytował kodeksu praw konsumenta, ale jest tam napisane, że osoba kupująca ma prawo oddać zakupiony przedmiot w nienaruszonym stanie bez podania przyczyny przez 10 dni od dostarczenia przesyłki. Czyli w łatwy sposób mógłby odzyskać swoje pieniądze ; D
Odpowiedzto o czym mówisz, dotyczy bodajże, tylko firmy, nie licząc osób prywatnych
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 10:57
To się tyczy tylko opcji Kup teraz, aukcji już nie.
OdpowiedzDobry patent na szybką kase.
Odpowiedzgdzie niby jest tu wprowadzanie klienta w błąd?? jest napisane że sprzedaje zdjecie nie telefon i zeby uważnie czytac aukcje.. usunięcie aukcji moim zdaniem jest bezpodstawne chyba ze argumentem bylo to ze w zlym dziale jest oferta wystawiona.. a tego nie wiemy bo moze byla w kategori zdjecia. a to ze ludzie sa idiotami to jest od zawsze wiadomo.. sama mam do czynienia z klientami i czasami noż sie w kieszeni otwiera jak zaczynaja prezentowac swoja glupote..
OdpowiedzVNM chciał kupić? :D:D Ale na serio jeśli oni oglądają Mistrzów to pewnie ich uratowałeś przed kupieniem tego :D
OdpowiedzTrzeba było wystawić aukcję jako Kup Teraz, to by problemu z usunięciem aukcji nie było. I nie widzę podstaw prawnych by to było nielegalne. facet pisze, że zdjęcie sprzedaje. A że ludzie są głupi. Głupotę trzeba tępić. A jeśli głupota sama chce się tępić dając jeszcze przy tym kasę, to tym lepiej.
OdpowiedzNie widzisz podstaw prawnych bo na prawie się nie znasz...
OdpowiedzOn ma nick ZSRR
OdpowiedzW opcji Kup teraz kupujący ma praw zwrócić przedmiot po 10 dniach od zakupu. Takiej opcji nie ma przy aukcji.
OdpowiedzFacet napisał, że wystawia zdjęcie telefonu, więc nie ma żadnego oszustwa.
OdpowiedzPlebs zazdrości? To ja, w Twoim mniemaniu zapewne pleb, współczuje Ci braku zasad moralnych czy chociażby sumienia. Co z tego, że mógłby się dorobić kosztem innych? Ten typek sobie jawnie leci w chu*a próbując zarobić na naiwności i nieostrożności ludzkiej, a tyle osób tutaj jeszcze to popiera, co za czasy... Zastanówcie się czasami nad sobą.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 13:15
Rosomak całkowicie Cię popieram. Widać, że większość osób też zrobiłaby taki przekręt, ale mnie nie cieszyłyby pieniądze z oszustwa, bo tego inaczej nie można nazwać. A Wy żerowanie na tym, że ludzie nie doczytali nazywacie ich naiwnością, zamiast całą aukcję oszustwem.
OdpowiedzBo w tym kraju każdy każdego tylko chce wych*jać ... A kowal to troll internetowy, widać po awatarze (a nawet nie wie widać co PLEBS znaczy, bo nie pasuje to do kontekstu). Sprawa ma się jak z Pobieraczek.pl - mają już kilka kar, a dalej działają... (Nie rejestrować się tam czasem, bo zapłacicie na wejście 100zł). Jest w regulaminie, a że regulamin po afrykańsku pisany i do tego 2Mb tekstu ... To się zwie 'nieuczciwa praktyka rynkowa'. Gdyby aukcja była w odpowiednim dziale, tytuł prawidłowy, a na stronie tylko informacje na temat zdjęcia oraz ewentualne 'widoczne na zdjęciu aspekty' przedmiotu (np. Telefon nie używany) to OK, ale to czy on ma sim locka czy nie, tego nie widać, to już jest naciąganie.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 14:57
@Rosomak Brak zasad moralnych i sumienia? Ja bym obstawiał brak inteligencji kupującego. Jakim trzeba być idiotą by licytować coś za kilkaset złotych nie czytając opisu? Naiwność i nieostrożność ludzka? Jedziesz samochodem i jakiś pieszy wybiega Ci przed samochód, był nieostrożny i naiwny - myślał, że nic nie jedzie. Czyją winą będzie ewentualny wypadek? Jeżeli jego to znaczy, że Ty nie masz sumienia i zasad moralnych?
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 17:23
Ależ Wy wszyscy mądrzy jesteście. I wszystko czytacie. Ciekawe, czy jakbym sobie wyprodukowała pastę do zębów z gówna i Wam ją sprzedała, a na opakowaniu podałabym skład po łacinie, to czy też byście byli tacy mądrzy i obwiniali siebie, czy może mielibyście pretensje do mnie.
Odpowiedz@kacperxy. Ja nie wcale nie zaprzeczam, że to ich wina. Ale to jeszcze nie oznacza, że jak by mi ktoś wbiegł pod koła to nie starał bym się go ominąc, czy hamować, a nie jak kowal metaforycznie przyjebie pedał gazu do deski i jak już go przejade to się będę głośno śmiał. Było by mi nad wyraz przykro gdybym kogoś przejechał, nawet jeśli nie była by to moja wina. Ale widać jak podzielone jest "społeczeństwo" po ocenach komentarzy (nie żeby mi zależało na jakiś śmiesznych plusach) i sądze, że sporo osób jednak "dodało by gazu".
Odpowiedznie trzeba się znać na prawie. Facet jest uczciwy, wyraźnie pisze, że sprzedaje zdjęcie i jeszcze każe dokładnie czytać opis aukcji, nie ma tu mowy o żadnym oszustwie. Poniżej opisuje parametry, żeby każdy wiedział, że to zdjęcie nie byle jakiego telefonu. @Hypocist nie wiem po co to wkleiłeś, on wcale nieuczciwe nie rozporządza swoim mieniem ! Jesli chodzi o tytuł aukcji to mogę sobie wpisać co mi się podoba, opis jest od tego,aby poinformować co dokładnie sprzedaję, poza tym są jeszcze telefony maile itp
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 11:21
Absolutnie się zgadzam. A za 20 lat będzie taki idiota płakał, że dostał kredyt z oprocentowaniem 100%.
OdpowiedzGdyby był uczciwy, to przy informacji o dokładnym czytaniu opisu, aby uniknąć pomyłki, napisałby o jaką pomyłkę chodzi.
OdpowiedzMoim zdaniem wszystko zależy od kategorii w jakiej aukcja jest wystawiona. Jeśli jest wystawiona w telefonach to sprzedający jest idiotą jeśli myśli, że podczas ewentualnej sprawy w sądzie ktoś stanie po jego stronie.
Odpowiedzhttp://allegro.pl/nokia-n8-16gb-i1418803770.html - już się pojawili naśladowcy. :)
Odpowiedzhehe 10k wyświetleń xD
OdpowiedzNigdy nikomu nie mów, że jest idiotą! Rób z nim interesy.
Odpowiedzw pewnej gazecie typu Fakt,SuperExpres było że gościu sprzedał całą działkę za 300/30 złotych zamiast 300 za 1 metr działki :)
Odpowiedzkur wa... teraz weźcie mi powiedzcie jak mogę cofnąć taki zakup! To wcale nie jest śmieszne!
OdpowiedzJEst to nielegalne gdyż aukcja zostałą zapisana w sekcji telefony czyli celowe wprowadzenie w błąd kupujacych tco ejst NIEZGODNE Z PRAWEM. Jest to oszustwo, któe powinno być zgłoszone na policje. Kupujący ma prawo skierować problem do allegro przedstawić sytuacje i odmówić wpłąty pieniędzy. @Edwardzezmierzchu NIe da się. Możę to zrobić jedynie sprzedawca.
Odpowiedzsposób wysyłki: POCZTA ELEKTRONICZNA, nawet formie materialnej nie dostanie tego zdjęcia. Chyba, że sobie wydrukuje
OdpowiedzTo jest całkowicie legalne - na Allegro można sprzedać wszystko nawet zdjęcie, ktoś kto oczekiwał że zakupił przedmiot a nie tylko jego fotografię ten może mieć pretensje tylko do siebie, w opisie w pierwszej linijce jest zaznaczone co tak na prawdę jest przedmiotem aukcji. Ode mnie + ;)
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 14:34
Gówno prawda, taka aukcja jest nielegalna i zostanie usunięta z powodu, że opis nie dotyczy sprzedawanego produktu i jest to celowe wprowadzanie w błąd kupującego.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 14:50
jeżeli było to w dziale telefony komórkowe to jest to nielegalne, zresztą co to był by za burdel gdyby ludzie mogli by wystawiać aukcje z kruczkami.
OdpowiedzNie powtarzaj błędu tych którzy to licytują i sam uważnie przeczytaj opis przedmiotu wystawionego na licytację...
OdpowiedzTo jest legalne 100% Bo sprzedają to co jest w akcji jeszcze jest napisane żeby dobrze przeczytać...
OdpowiedzWitajcie. Podaję linka do aukcji tego samego kretyna co tutaj. Oczywiście ma nowe konto i podobny wygląd aukcji. Nie będę tego samego dodawał po raz drugi więc macie. Oczywiście aukcje zgłosiłem do allegro tak ja tą tutaj. http://allegro.pl/nokia-n8-bez-ceny-minimalnej-i1421351215.html
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2011 o 16:00
Aha. A ja chciałem "Sprzedać obraz olejny Kremla moskiewskiego. Jest to gród warowny na wzgórzu, na lewym brzegu rzeki Moskwy. Jego ogólna powierzchnia wynosi 28 hektarów. Jest to warownia z zabudowaniami książęcymi, cerkwiami i budynkami administracyjnymi." Dobrze, że w porę ostrzegliście mnie, że to nielegalne.... Dziekuję :*
OdpowiedzUm, wiecie, że to fake? Chodzi o aukcję. Spójrzcie na ten niebieski pasek mniej-więcej po środku zdjęcia. Jest na nim napisane: "Wygenerowano www.foobo.pl" Na stronie znajduje się generator aukcji. CZYTAĆ!!!
OdpowiedzSam jestes taki fake, foobo to generator layoutów aukcji, czyli rozne szablony dla tych ktorzy nie potrafia stworzyć ładnej strony dla swojej aukcji nie używając domyślnych allegrowych skinów.
Odpowiedzdarnovc, to nie fake, bynajmniej nie ten co podał michal127, głupi pracownik allegro musiał usunąć aukcję : / Jak koleś jest na tyle cwany by zarabiać na głupocie ludzi to o co chodzi?
OdpowiedzA jak złodziej jest na tyle cwany, żeby obrobić mi mieszkanie jak wyjdę do biedronki po bułki to o co chodzi?
OdpowiedzSwoją drogą w biedronce mają koszmarne pieczywo...
Odpowiedzale za to są dobra parówki
Odpowiedzgdyby wystawił aukcję w odpowiednim dziale, to byłaby jak najbardziej legalna i zgodna z przepisami. Ale w związku z tym, że dał ją w kategorii 'Telefony', to już to, pomijając fakt niewątpliwego braku moralności sprzedawcy wystawiającego taki 'przedmiot', stanowi podstawę do usunięcia aukcji z Allegro. Ale wydaje mi się, że prawnych przepisów żadnych nie złamał, bądź co bądź dał dokładny opis sprzedawanego przedmiotu, a z praktykami polegającymi na dodawaniu rozmaitych kruczków do umów wszelakiego rodzaju spotykamy się na każdym kroku, czasem sami o tym nie wiedząc.
OdpowiedzJedyne co można byłoby zarzucic sprzedającemu powinno być to, ze umieścił aukcje w nieodpowiedniej kategorii. Nie moge uwierzyć w głupote ludzi, którzy nie czytają zamieszczonego opisu. To tak jakbyście szli do slepu z myśla o kupnie jugurtu truskawkowego, nie spojrzeli na jego smak, wzieli malinowy, a potem mieli pretensje do kasjerki.
OdpowiedzJa myślę, że wielu z komentujących tu obejrzeliby tę aukcję i też pomyśleli, że o telefon chodzi, gdyby od tak trafili na nią na powiedzmy Allegro. Teraz łatwo się mądrzyć, gdy macie wszystko zaznaczone na czerwono i na mistrzach.
OdpowiedzGdyby kupujący przeczytali to, co jest oferowane i obejrzeliby aukcje w całości, to myśle ze wiedzieliby ze chodzi o zdjęcie, a nie o telefon.
OdpowiedzJa w pierwszym momencie pomyślałam, że ktoś nie może być tak głupi, żeby wstawiać taką ofertę i że to pewnie pomyłka.
OdpowiedzSłuchajcie głupie dzieci neo i inne trolle. To tak jak bym ja powiedział, że super że pobieraczek.pl sobie na głupich ludziach zarobił, bo przecież trzeba czytać cały regulamin nawet ukryty na czwartej stronie. Nie ważne że pobieraczek wyłudził pieniądze od tysięcy ludzi (ja ich olałem), że ludzie żyli w stresie, a takie bachory jak wy płakały u mamusi, BO PRZECIEŻ TRZEBA CZYTAĆ REGULAMIN. Tutaj taka sama sytuacja, o tym, że aukcja nie dotyczy telefonu świadczy tylko jedno słowo "zdjęcie" tymczasem cały opis jest zrobiony w ten sposób aby doprowadzić do oszukania licytujących aby myśleli że licytują normalny telefon. Czy to przejdzie. Nie dość że inteligentni pracownicy usuneli auckję unikając niepotrzebnych sporów to i tak według praw konsumenta nigdy takie coś nie wygrałby w sądzie oszust wystawiający aukcje.Jasne chwalcie naciągacza przecież to prawie złodziej, ale trzeba czytać uważnie aukcje co nie ??? A jak was to kiedyś spotka że każdego słowa nie przeczytacie to już wtedy skończy się takie kretyńskie myślenie. Niektórzy ludzie ciężko pracują na te pieniądze, ale co wy tam dzieci neo wiecie o ciężkiej pracy lepiej szukać przekrętów, a jak problemy to w płacz i do mamusi "bo ja nie mam jeszcze 18 lat i nie można mnie ukarać". Mam nadzieje, że zawsze będziecie biedni jak wasze patologiczne rodzinki i nigdy się wżyciu niczego nie dorobicie, nie pozdrawiam trolle
OdpowiedzAleż oczywiście, że ich by nikt nie oszukał. Co innego ich kochające mamy, które chciały synkowi prezent na gwiazdkę zrobić i za przez pół roku odkładane pieniądze kupiły mu wymarzone zdjęcie telefonu za tysiaka.
Odpowiedz-Mamo! Zamówiłem zdjęcie, a przysłali telefon!
Odpowiedzpo prostu mega facepalm xD
OdpowiedzWyobraziłam sobie scenkę. Podchodzi młodzieniec do budki z jedzeniem i mówi "proszę hot doga", a facet mu podaje takiego poparzonego jamnika (już pomijam kwestię znęcania się nad zwierzętami). Nawet nie wiecie na ile rzeczy nie zwracacie uwagi w codziennym życiu.
Odpowiedzhttp://mistrzowie.org/157970/Aukcja-dla-tych-mniej-uwaznych-allegrowiczow Co z tego, że ja wrzuciłem coś podobnego pierwszy... ten ma strzałki dorysowane i dlatego jest na głównej? Dżizas...
OdpowiedzKtoś wystawił duplikat aukcji, pewnie przeglądał mistrzów xD http://allegro.pl/nokia-n8-bez-ceny-minimalnej-i1421351215.html
OdpowiedzNiestety idiotą jest ten któy to wystawił, bo dał to zapewne nie w tej kategorii co trzeba a licytujący wiedząc o tym licytowali dla zabawy. BTW: Specjalnie zalogowałem się żeby to napisać.
OdpowiedzTen ktoś chyba wchodzi na "mistrzów" http://allegro.pl/nokia-n97-mini-8-gb-bcm-od-zlotowki-zdjecie-i1420889419.html
OdpowiedzTu nadal jest zła kategoria.
Odpowiedza wiecie co jest najfajniejsze ? że teraz, kiedy ta sztuczka jest znana, jej skuteczność zmaleje o 90% ;D - rozsławiając takie działania bardziej utrudniamy oszukiwanie naiwnych przez takie Aukcje niż Policja, pracownicy allegro itd. ;)
Odpowiedzaukcja byłaby jak najbardziej legalna, gdyby nie była w dziale "telefony", a czy była czy nie - tego nie wiem. Sprzedający dobrze wiedział, co ma na celu, wystawiając na Allegro towar z takim, a nie innym opisem - no i udało mu się trafić na paru debili, którzy zapewne później straszyliby sądem za swój brak umiejętności czytania. W przeciwieństwie do wspomnianego już pobieraczka.pl, tutaj wszystko jest klarownie przedstawione wielkimi literami, ale "wybitne jednostki" i tak dały się na to nabrać. Nie mniej jednak niech będzie to przestrogą i nauczką dla pochopnych Allegrowiczów.
OdpowiedzA co jak ktos naprawde chcial kupic zdjecie tego telefonu za taka kase ?
OdpowiedzTo, myślę, fundamentlane pytanie :D
OdpowiedzW tej sytuacji wszystkie przedstawione komentarze tracą sens ;] I straciłem 10 minut życia dochodząc tutaj :(
Odpowiedzdo foto jest kategoria fotografia albo rekodzielo, aukcja wedlug mnie(a raczej aukcje) powinny byc przenoszone do tyc hwlasnie dzialow albo usuwane !
OdpowiedzA jeżeli ja wystawiłem coś podobnego, nie powiem wam co bo byście zaraz to znaleźli i zaraportowali. (dodałem to już wcześniej, niż ten skirn). I tak samo napisałem, że mam na sprzedaż zdjecie (...). Prosze czytac uwaznie(bla,bla,bla) i wystawiłem to w kategorii :pozostałe: , i też uważacie, że aukcja jest nielegalna?
OdpowiedzCzekajcie tylko co niektórzy aż sami zostaniecie oj*bani
Odpowiedz"Strona przedmiotu została usunięta przez pracownika Allegro." Moderator allegro najwidoczniej wchodzi na mistrzów, bo aukcja zniknęła :D
OdpowiedzPo pierwsze, aukcja byłaby legalna gdyby kategoria była inna. Mamy tu do czynienia z próbą bezpodstawnego wzbogacenia się i w takim przypadku stosujemy Kodeks Cywilny np. art. 405 - "Kto w bezpodstawny sposób uzyskał korzyść majątkową kosztem inej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści majątkowej w naturze, a gdyby nie było to możliwe to do zwrotu jej wartości. Koleś żerował na ludzkiej nieświadomości co do stanu faktycznego. Sformułował opis aukcji w sposób nieprzejrzysty dla PRZECIĘTNEGO użytkownika internetu. I tyle. Po drugie, chodzi tu o zwykłe zasady dobrego współżycia społecznego. Jeśli przeglądam Allegro w celu kupna telefonu np. w zakładce "telefony - Nokia - N8" to chyba mam prawo uważać że sprzedaje się tam TELEFONY i nie muszę milion razy czytać opisu aukcji w poszukiwaniu takich "kruczków". Do tych którzy uważają że koleś nie zrobił nic złego: Gratulacje, dzięki Wam nadal będą powstawały o nas dowcipy w stylu niemieckiego: "Na wakacje jedź do Polski, twój Mercedes już tam jest" a także inne uogólniające stereotypy o Polakach. Widzę że pochwała dla wszelkiego rodzaju cwaniactwa i kombinatorstwa jest w narodzie ogromna. Nie dziwcie się zatem, że w Polsce jest jak jest. Nie wymagajcie od rządu uczciwości skoro Wy kombinujecie na prawo i lewo żerując na ludzkiej krzywdzie. Do fetyszystów uważnego czytania ze zrozumieniem: Już widzę jak Wy korzystacie z tej umiejętności na co dzień... Po trzecie: aukcja została usunięta (w końcu) więc świadczy to o tym, że to nie było zgodne z regulaminem Allegro. Tyle. I jakby ktoś pytał, nie nie naciąłem się na tej aukcji, nie należę do żadnej frakcji politycznej i nie uważam się za jakiegoś "wszechwiedzącego" czy kogoś w tym rodzaju.
OdpowiedzZmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:16
Kolejny... http://allegro.pl/margonem-186lvl-od1zl-opis-zdjecie-i1421357306.html i to w dodatku jakiś małolat
Odpowiedzaktualna cena tego zdjęcia to 133,50 ciekawe do ilu dojdzie to zdjęcie :PP
Odpowiedzfala jest aukcji tego typu teraz... najczesciej konta do gier mmo...
OdpowiedzMusze zaczac sprzedawac zdjecia domkow w dziale "Nieruchomosci" :D Nie ma to jak dostac 250-750 tys zl za zdjecie wyslane na e-maila :D
OdpowiedzGłupota ludzka poraża
Odpowiedzhttp://allegro.pl/xbox-360-wraz-z-gra-i-kablami-darmowa-przesylka-i1417793455.html - ciekawe czy tak można? - kategoria pozostałe, ja bym się kłócił bo w tytule jest xbox a nie zdjęcie xbox'a
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 stycznia 2011 o 7:23
Kolejny mądry.
Odpowiedzwiecie, co stwierdziłam? że mistrzowie to już subkultura! ^^
Odpowiedztrzeba było dać większy obrazek, aby zobaczyć kto to sprzedaje, kategorię i nazwę aukcji. co za ludzie.
Odpowiedzwidziałam już kiedyś coś takiego ;p
OdpowiedzJedna z ofert jest moja. (Czekam aż ten koment pojawi się na głównej.)
OdpowiedzMoże chcieli mieć zdjęcie ;d
Odpowiedz