@up głębia w bitach - 24, rozmiar na dysku - 40,0 KB (bajtów: 40 960), rozdzielczość w pionie - 72 dpi, rozdzielczość w poziomie - 72 dpi, autorem screena jest ResVS, pochodzi on ze strony facebook.pl
Oklepana metoda. Tyle się mówi o tym, że niby ateiści są inteligentniejsi od wierzących, ale tego typu przypadki boleśnie to weryfikują. Ateizm i antyklerykalizm to tylko moda, a wiadomo, kto się bez żadnego pomyślunku podporządkowuje trendom.
Ateizm jest równie głęboki co katolicyzm - opiera się na konkretnych dogmatach i/lub hipotezach, które mają sens, ale nie można ich w 100% ogłosić jako "prawdę objawioną". Z kolei katole i antyklerykale to zwykli krzykacze, psujący opinię tych, z którymi trzymają.
10 lat byłem ministrantem NIGDY żaden ksiądz mnie nie dotykał ani obmacywał. Większość z nich to naprawdę fajni faceci i takie teksty mnie osobiście ranią.
mnie też wkurza jak ludzie obrażają księży,to oni umacniają wiarę każdego katolika,gdyby nie oni nawet byśmy nic nie wiedzieli o Bogu czy o Biblii,ale co ja się tu produkuję i tak każdy będzie miał ten komentarz w dupie.
Nie przejmuj się- także przez długi czas byłem ministrantem i lektorem, a jakoś nigdy żaden ze znajomych nie obrażał mnie z tego powodu, przynajmniej w mojej obecności. Tego typu teksy są pisane w internecie przez ludzi, którzy próbują być fajni wyszydzając wszystko co związane z Kościołem, "klerem" i wiarą- jest to po prostu przejaw młodzieńczego buntu przeciw odgórnie narzucanym autorytetom i ograniczeniom. Jednak wątpię, by któryś z tych cwaniaków odważył się w świecie nieelektronicznym odezwać w ten sposób do do księdza czy ministranta. Jak większość internetowych frustratów, wylewają tony jadu w sieci, a w realu jakoś tracą wenę, stają się grzeczni i poukładani.
@kerian
Otóż nie jestem katolem,
nie chodzę na religię
witam księdzów okrzykami HAIL SATAN
wyzywam wszystkich wokół od katoli
i mam w dupie wszystkie religie.
nie podoba się? naskocz mi.
Ta a tak naprawdę jesteś tylko zbuntowanym gówniarzem który jest mocny tylko w internecie tak naprawdę nigdy byś tak nie powiedział przy księdzu możesz sobie czcić tego swojego szatana ale nie obrażaj przy tym wiary innych
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2011 o 20:44
@Kerian - nie jest to tylko pisane przez ludzi, którzy "próbują być fajni". Chyba skądś to się musiało wziąć, prawda? Jest pełno wytoczonych procesów dot. molestowania dzieci (szczególnie chłopców) przez księży.
Sama jestem nie wierząca. Dużą winę w takich przypadkach odnosi kościół, nie sama wiara w boga.
#ResVS I jeszcze myślisz, że jesteś fajny. Żałosny prymityw z ciebie, w dodatku nietolerancyjny. Oklepane żarty, przerabiane chyba co tydzień na głównej. W dodatku jesteś tak żałosny, że wrzuciłeś swój higroskopijny komentarz i tak zaciekle go bronisz. Proste zagranie pod publikę gimbowni z mistrzów, gdzie 3/4 portalu to idioci twojego pokroju. Już nie mówiąc o twoim rozumowaniu, to tak jakbym napisał - Jestem dresem i spuszczam wpierd*l takim śmieciom jak ty, nie podoba się to mi możesz naskoczyć. A o molestowaniu księży pewnie wiesz tyle, co na mistrzach wyczytałeś, ubliżasz nieznanym ci ludziom i posługujesz się stereotypami. Prywatnie nie znasz tych ludzi, a ich oceniasz jako gwałcicieli czy pedofilów.
religia to największe zło jakie spotkało ludzkość...
szczególnie chrześcijaństwo,
tępienie wszystkiego co spotkali, zniszczenie wszystkich kultur na ich drodze, celtyckich ,nordyckich słowiańskich...
wszystko zniszczyli co spotkali
symonia, neopotyzm
celibat prowadzi do pedofilii
kościół zawsze sprawiał, że lud był zacofany, upierali się przy swoich racjach chociaż potem okazywały się, że były jakimiś bajkami.
Dalej myślisz, że religia jest taka świetna, a ja jestem pierwszym lepszym napinaczem nie popierającym moich przekonań żadnymi argumentami?
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2011 o 22:54
Bananowo- wybacz, ale jeśli ktoś w głupawy sposób obraża drugą osobę tylko ze względu na to, kim ona jest- nieważne, czy mamy do czynienia z antyklerykalizmem, antysemityzmem, szowinizmem itp- jest to dla mnie tylko i wyłącznie przejawem głupoty, ignorancji i pospolitego chamstwa. A zjawisko pedofilii wśród Księży, jak pokazują badania statystyczne, jest dokładnie takie samo, jak w gronie innych "grup zawodowych"- nauczycieli, hydraulików, taksówkarzy itd- czyli znikome, w granicach dziesiętnych ułamków procenta. Po prostu wszystkie przypadki wśród duchownych były skrupulatnie nagłaśniane przez nieprzychylne Kościołowi media. "Dalej myślisz, że religia jest taka świetna, a ja jestem pierwszym lepszym napinaczem nie popierającym moich przekonań żadnymi argumentami?" Tak, ResVS. Dokładnie tak myślę.
@ResVS, ale bełkot... Tak się skład, że te wszystkie kultury celtyckie, nordyckie, słowiańskie, o których piszesz, wynikały wprost z religii - w tym przypadku z wierzeń pogańskich. Ogromna większość kultury to dziedzictwo różnych religii. Więc potępiając religie za niszczenie kultury wpadłeś w jakiś pseudointelektualny absurd. Kościół sprawił, że lud był zacofany? Brednie niesamowite. Kapłani, również chrześcijańscy, byli od zawsze świetnie wykształceni. Potrafili czytać i pisać, przepisywali księgi, uczyli czytać i pisać ludność, prowadzili działalność edukacyjną. Wielu księży było naukowcami i wielu z nich do rozwoju cywilizacyjnego się przyczyniło. Oczywiście wiele słusznych rozwiązań, odkryć i obserwacji, które dzisiaj uznajemy za rzeczy oczywiste, Kościół Katolicki tłumił przez pewien czas. Nie wynikało to z ciemnogrodztwa i zacofania KK jako takiego, ale z ogólnej świadomości społeczeństwa. Ludzie zmiany przyjmują z niechęcią i nieufnością, ludzie jako ogół, nie ludzie wierzący. Oczywiście, Kościół tworzą ludzie, więc w historii jest sporo czarnych wydarzeń, nieprzynoszących splendoru. Nie można ich zamiatać pod dywan, ale nie ma też powodu nadzwyczajnie się samobiczować i wyolbrzymiać problemy. Pedofilia to problem ogólny, a nie problem Kościoła. Pedofile zdarzają się w różnych środowiskach, wśród nauczycieli, lekarzy i niestety również księży. To co Ty podałeś jako swoje argumenty to bełkot, wyświechtane slogany, powtarzany jak mantra przez wojujących ateistów, tych bardziej tępych, bo są ateiści mądrzy, ale póki co Ty nie sprawiasz wrażenia przynależności do tej grupy. Każdy ma prawo do bycia ateistą, ale prawa do bycia osobą wierzącą jest identyczne. I kiedy widzę, że ktoś tak histeryczne atakuje religię (nie Kościół, a religię - co sam przyznałeś) to nie potrafię znaleźć innego wytłumaczenia niż takie, że ktoś musiał Cię kiedyś mocno skrzywdzić, najpewniej jakiś przedstawiciel Kościoła. Współczuję i ubolewam nad tym. Opowiedz nam swoją historię, spróbujemy Ci na spokojnie pomóc.
@ Kerian
widzisz, mimo, że nie chciałem napinać, przedstawiłem swoje racje w sposób całkowicie normalny podając racjonalne argumenty nikogo nie "bashując" Ty dalej trwasz, przy tym, że każdy ktoś się z Tobą nie zgodzi nie ma racji. Co z tego wynika? Jesteś zamknięty w hermetycznym kółku, kto do niego nie należy jest dla Ciebie na stracenie, a każdy kto się z Tobą zgadza ( owieczki - symbolizowały istoty bez woli , kozy symbolizowały istoty z wolą - stąd stały się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symbolów szatana gdyż szatana rozumie się zazwyczaj jako wolność, nie przynależność [w nurtach filozoficznych, nie w satanizmie teistycznym] więc właśnie takie owieczki to jedyne co Tobie podpasowuje. Z tego co widać to Ty jesteś zaślepionym napinaczem jeśli nazywając mnie nim sam nie chcesz rozmawiać normalnie.
@sarmata88
atakuje religie, bo nie lubię tak na prawdę wszystkich- ateizm uważam za optymalny, ew. jakieś nurty filozoficzne. Szczególnie jednak nie lubię chrześcijaństwa, gdyż uważam, że każdy lud powinien trwać w swoich wierzeniach (jeśli już musi), mieć swoją kulturę i obyczaje (my światowid norwegowie odyn itp.), a nie ściągać kult chodzącego po wodzie żydowskiego zombie, który jest na dodatek narzucany brutalnie, np. chrzest dziecka w wieku kiedy niczego jest nieświadome (tak tak, ale potem może się wypisać blablabla ) nie, nie jest tak łatwo, większość boi się apostazji z powodu publicznego linczu, odrzucenia od grup, nawet rodzin. Szacuje się, że na świecie jest około 30 % nonteistów , ale boją się oni przedstawić swoi rację gdyż jednolite otoczenie wywiera na nich zbyt dużą presję. Kościół katolicki wdarł się krwawymi bezprawnymi krucjatami w ramach "szerzenia religii" której jedna z domen brzmiała, aby "kochać bliźnich". Uważam, że należy odpłacić im tym samym. Zbieram informacje z różnych źródeł, jak na swój wiek dużo się naczytałem i wiem o złym wpływie kościoła na świat. To, że księża zarezerwowali sobie przywilej czytania, gdzie przez długi czas nie chciano odmawiać mszy po polsku, aby "ciemnota" którą było społeczeństwo bała się bardziej. Gdyby nie indywidualizm może do dziś wmawiano by nam, że ziemia jest płaska, bo kiedyś za gadanie takich rzeczy to najchętniej rzucono by na stos. Pedofilia? pewnie, że zdarza się wszędzie, ale nie wmawiajcie mi, że nie jest nasilona w takich środowiskach. Człowiek to człowiek- zwierzę. Każdy ma zaprogramowane potrzeby, popędy i zazwyczaj do nich dąży, nie zaspokajane często nasilają się. Oczywiście nie każdy ksiądz to pedofil, ale jest większe prawdopodobieństwo spotkania ich właśnie w takim otoczeniu. Na koniec dodam ( z własnych przemyśleń nie z jakichś "powtarzanych przez wojujących ateistów schematów", że religia była wytłumaczeniem - oczywiście mało racjonalnym, tego czego ludzie się bali. Kiedyś czczono np. słońce- wydawało się być czymś potężnym, przynoszącym dobrobyt, dającym życie. Było nieosiągalne, właśnie czymś w rodzaju Boga. Dziś w XXI wieku kiedy człowiek lata w kosmos, definicja Biblijnego nieba zmieniła się. Kiedyś ludzie po prostu patrzyli w przestrzeń, była dla nich czymś nie wyobrażalnym, bali się jej i podziwiali jednocześnie, dlatego tam umieścili swoje bożki. Dziś sytuacja wygląda całkiem inaczej. Ewolucja wierzeń w dzisiejszych czasach następuje bardzo szybko i religie prawdopodobnie zaczną powoli zanikać. Kościół istniał po to, aby przestraszyć ludzi- jeśli się nas nie posłuchają będą płonąć w piekle na wieki ( ale Bóg Cię kocha )
"widzisz, mimo, że nie chciałem napinać, przedstawiłem swoje racje w sposób całkowicie normalny podając racjonalne argumenty ", a wcześniej : "Otóż nie jestem katolem, nie chodzę na religię witam księdzów okrzykami HAIL SATAN wyzywam wszystkich wokół od katoli i mam w dupie wszystkie religie. nie podoba się? naskocz mi. ". Ładna hipokryzja. Widzę, że o żadnych wolontariatach prowadzonych przez kościół nie słyszałeś. Co jest złego w nauczaniu Kościoła? Przywołujesz okres średniowiecza, który z teraźniejszym Kościołem nie ma wiele wspólnego. Inne religie dopiero są na tym etapie - popatrz na tolerancje muzułmanów, przejrzyj na oczy. Masz jakieś przykre doświadczenia z Kościołem, że tak go nienawidzisz?
Tak, mam, co do muzełmanów też ich nie lubię, ale nie mam z nimi bezpośredniego kontaktu i ciężko mi się do niego odnieść, co do wcześniejszego komentarza lubie napinać i atakować, ale jeśli już zaczynają płakać, że jestem napinaczem chciałem porozmawiać normalnie tak, żeby im dogodzić co okazało się niemożliwe. Złego w nauczania kościoła jest to, że robią on z ludzi debili, 90 % ludzi wierzących ma znikomą wiedzę o własnej religii, która zazwyczaj została im narzucona. Często słyszę w szkole komentarze " ale on ma fajnie, też chciałbym nie chodzić na religię " - to dlaczego chodzisz?- odpowiadam "rodzice mi każą". Tak to właśnie wygląda. Wolontariaty ? Tak dorzuć się do zrzutki na geotermalne odwierty rydzyka, approved. Religia dla młodzieży w dzisiejszych czasach jest raczej powodem do żartów niż czymś co skłania do refleksji (mimo, że nie chodzę, to wiem co się dzieje na lekcjach religii)
@ResVS - wybacz, bredzisz. Mówiąc, że ktoś narzuca komuś religię (oczywiście w Polsce) bredzisz. Dziecko nie może samo o sobie decydować, bo brakuje mu do tego zarówno wykształcenia, jak i mądrości, inteligencji nabytej i doświadczenia. Dziecko nie może decydować, na które przedmioty pójdzie w szkole, gdzie będzie mieszkać, co będzie robić, bo wtedy pojęcie wychowywania nie istnieje. Katolicyzm w Polsce wiąże się z tradycją - jeśli dziecko w szkole mówi "ale fajnie, ja też bym nie chciał chodzić na religię", to trzeba tępemu smarkaczowi wyjaśnić, że jakby pozostawić mu jakikolwiek wybór, to nie chodziłby na żadną lekcję, a jako dorosły byłby matołem. Wybacz, ale jeśli posługujesz się przykładem dziecka, które czegoś nie chce, a coś innego chce, to równie dobrze możesz opowiadać się za możliwością wyrzucania dzieci z domu, niech ośmiolatki same sobie znajdą pracę i decydują jak żyć. Rodzic ma decydować o dziecku, nie ono o sobie samym.
@ślonzok
Jak dla mnie to Ty bredzisz jakbyś się nawciągał naleśników uszami. Nie wiem czy wiesz, że żyjemy w kraju w którym każdy ma prawo do wyboru religii i w momencie takiej inicjacji jaką jest wczesny chrzest zostaje ono człowiekowi odebrane. Co do innych przedmiotów nie jest tak samo, nie są one religią o której tutaj rozmawiamy. Katolicyzm wiąże się z tradycją, ale nie wiem czy w ogóle czytałeś moje wcześniejsze wypowiedzi, było wiele innych tradycji które katolicyzm zniszczył.
@ReVS, Im dalej Cię czytam, tym bardziej mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Za dużo myśli masz do przekazania i wychodzi bełkot. Co jest złego w chrzczeniu dzieci? Byłeś ochrzczony? Jeśli tak to jest to jest to dobitny dowód na to, że chrzest nie jest "brutalnym" aktem przypisania dziecka do religii. Ja jako rodzic mam pełne prawo wychowywać dzieci zgodnie ze swoimi przekonaniami i wara Ci od tego! Wychowywanie dziecka w wierze katolickiej jest taką samą indoktrynacją jak wychowywanie go bez wiary w ateistycznej rodzinie. Prawo do wychowywania dzieci mają tylko i wyłącznie rodzice. Ręce precz od mojego dziecka. "Kościół katolicki wdarł się krwawymi bezprawnymi krucjatami w ramach "szerzenia religii" której jedna z domen brzmiała, aby "kochać bliźnich". Uważam, że należy odpłacić im tym samym." - Rozumiem, że chcesz krwawych krucjat przeciwko Kościołowi? Wybacz, ale jesteś chory. Swoją kolejną tezą o tym, że w środowisku księży odsetek pedofilii jest większy, w moich oczach się skompromitowałeś. Albo podaj wiarygodne badania udowadniające to, albo przeproś za bzdurne kłamstwo. Kto Ci takich głupot naopowiadał, powiedz mi? Nie wyjaśniłeś mi też dlatego tak zaciekle atakujesz Kościół? Czym Ci zawinił? Rolę Kościoła Katolickiego w Polsce przez 123 lata zaborów, dwie wojny światowe i okupację radziecką też bagatelizujesz? Potępiasz to, że księża swoimi kazaniami podtrzymywali ducha w narodzie. To, że dzięki wierze ludzie wytrzymywali tortury i katowania? Poczytaj proszę świadectwa kombatantów, więźniów obozów pracy. Zrozum jak bardzo ta wiara, religia, której tak nienawidzisz, w tych krytycznych momentach im pomogła. Ty teraz z pięknej historii Kościoła wyciągasz czarne karty sprzed pięciu wieków, jednoznacznie oceniając go negatywnie. Całkowicie odkładasz na bok działalność misyjną, lekarską, edukacyjną Kościoła. Udajesz, że tego nie ma. A walcząc z wyolbrzymionymi patologiami nawet nie kryjesz się z tym, że walczysz z całą religią. Nie z jej złą częścią, ale z całą. I w jakim celu walczysz? Ja Ci nie karzę wierzyć, ale nie zabraniaj wierzyć mi i wszystkim innym. Walczysz z jakiegoś powodu. Opowiedz o nim.
ResVS- "lubie napinać i atakować"- zdecydujże się, bo sam przeczysz sobie co chwilę. Naprawdę tak bardzo chcesz poznać moje zdanie? Dobrze więc, poświęcę te kilkanaście minut na wyjaśnienie Ci paru spraw. Po pierwsze, jeżeli naprawdę chcesz być obiektywny, szukaj wiadomości naprawdę w różnych źródłach i zestawiaj ze sobą skrajne opinie. Jeśli tymi "różnymi źródłami" w jakich szukałeś informacji były antyteistyczne i antyklerykalne strony, które wyskakiwały po wstukaniu w Google "tajemnice Kościoła" czy "dlaczego religia jest zła" to przykro mi, ale masz zarysowany obraz tylko z jednego, radykalnego punktu widzenia. Po kolei. Tożsamość kulturowa. Czy wiesz, w jakiej kulturze dzisiaj żyjemy? Skąd wzięła się cywilizacja białego człowieka i tak zwane "wartości uniwersalne"? Współczesna kultura europejska, a pośrednio także amerykańska opiera się na dwóch filarach: dorobku kulturowym starożytnej Grecji i Rzymu oraz religii chrześcijańskiej. To właśnie one po rozpadzie Imperium Romanum wpływały na kształtowanie się kultury i tożsamości państw europejskich, to dzięki nim krzewione były idee wolności i godności osoby ludzkiej (np. dzięki chrześcijanom zniesione zostało niewolnictwo i walki gladiatorów w Starożytnym Rzymie). W dobie Ciemnych Wieków, gdy upadło Imperium Rzymskie, a przez Europę przetaczały się fale migracyjne barbarzyńskich ludów, Kościół był głównym strażnikiem tych tradycji, w kościołach i klasztorach przechowywano pisma starożytnych filozofów i uczonych, prowadził także działalność ekumeniczną. To dzięki znienawidzonemu przez Ciebie Kościołowi i jego działalności ewangelizacyjnej i edukacyjnej prymitywne plemiona europejskie przejęły te idee i tradycje. Czy pamiętasz z lekcji historii, jakie wydarzenie uznaje się za początek istnienia państwa polskiego? Tak jest- chrzest. To księża byli dla Polaków pierwszymi nauczycielami pisania i czytania, pomagali w organizowaniu prymitywnych struktur plemiennych na wzór zachodnioeuropejski i w budowaniu struktur administracyjnych. Kojarzysz zapewne pana Janusza Palikota? Dwa lata temu na swoim blogu opublikował bardzo mądre słowa: "Kościół w Polsce był zawsze po stronie ludu i po stronie polskości." W czasach trudnych dla Polaków Kościół i wiara zawsze stanowiły oparcie, pomagały w utrzymaniu tożsamości i narodowej i świadomości odrębności od zaborców, a później także nazistów i komunistów, którzy usiłowali je wykorzenić, by całkowicie unicestwić nasz naród lub przekształcić go w rasę niewolników. Wystarczy wspomnieć choćby księży Skorupkę i Popiełuszkę, kardynała Wyszyńskiego czy papieża Jana Pawła II. "Pedofilia? pewnie, że zdarza się wszędzie, ale nie wmawiajcie mi, że nie jest nasilona w takich środowiskach" nie jest- jest dokładnie taka sama jak w innych środowiskach. Chyba że chcesz polemizować z oficjalnymi badaniami statystycznymi.
Nie chodziłeś na lekcje religii, a wiesz co się na nich dzieje. Ja na religii np uczyłem się o innych religiach, czy największych failach KK. Jesteś zaślepiony, popatrz na muzułmanów, dla których cały świat jest problemem, wyszukujesz jednak informacje o tym, co sobie upatrzyłeś. Chrzest nie daje człowiekowi możliwości wyboru? A o apostazji to słyszałeś? Co do pewnego radia to zawsze znajdą się naciągacze i ludzie niespełna rozumu, którzy go zaczną popierać. Pleciesz strasznie. Zresztą jak wyżej.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 listopada 2011 o 22:17
@ResVS - wybacz, twoje tezy może obalić każdy nachlany student prawa czy historii na wylocie. Wolność wyznaniowa jest w naszym kraju, a polega na tym, że kiedy jesteś świadomą jednostką, możesz dokonać wyboru. Jeśli zostałeś ochrzczony, to przecież istnieje coś takiego, jak apostazja. Pieprzysz o przedmiotach - ja może nie chcę, by istniało coś takiego, jak lekcja wychowawcza, bo nie wiem jaką wiedzę dana nauczycielka posiada, jak wygląda jej życie rodzinne etc. Czy wychowanie do życia w rodzinie... I tutaj nie ma wolności, bo rodzic nikogo z tego nie zwolni, choć powinien mieć prawo. Jeśli nauczycielka powie, że należy być tolerancyjnym i z tego powodu nie można powiedzieć, że, przykładowo, transseksualizm to upośledzenie, to dla mnie to sygnał, by trzymała się od moich dzieci z daleka. Państwo narzuca poprawność polityczną, którą nauczyciele w większości w szkołach respektują i akurat z tym nic nie mogę zrobić. Mogę mieć inny pogląd na wychowanie dzieci, ale niestety, szkoła też pełni taką funkcję, jakby obywatele nie potrafili. Problem z twoimi tezami jest taki, że religia obowiązkowa nie jest, a niektóre idiotyczne przedmioty niestety są.
A moze bedac 10 lat tym ministrantem, majac dluzszy staz postanowiles sam Podrywac ksiezy..? Ksiadz Pedofil nie znaczy kazdy, to tak jak z Policja, nie kazdy jest Jeb**** psem ; ]
Zgodzę się z sarmatą88, bo zapewne gdyby nie katole to byś zapewne ciągle narzekał na ustrój panujący w państwie. To dzięki katolom masz wolność dzisiaj, choć wiadomo, że w kraj jest chory, ale nikt Cię nie pałuje. Z twoich wypowiedzi wynika, że jesteś osobą dość inteligentną, więc z nauk ścisłych słaby nie jesteś. Zapewne wiadomo Ci, że Mikołaj Kopernik był kapłanem, a jego teoria heliocentryczna jest uznawana do dziś. I nazwiesz go pustym katolem? Nie narzekaj na katoli, bo oni światu dali dużo, lecz wiadomo nie wszyscy są mądrzy. Wyglądasz na zarozumiałego, który twierdzi, że wszystko jego jest najlepsze, lecz ideałów nie ma. Dla mnie możesz być ateistą, agnostykiem kimkolwiek chcesz być to bądź. Wiedz, że każdy wierzy w co innego i nie zabrania mu się tego, ale trzeba tolerować to co wyznaje, czy jest żydem, czy buddystą, jeśli byłbyś w kraju islamskim dawno byś zarobił kulkę w głowę. Chciałbym również przypomnieć, że nasz kraj jest uznawany za katolicki i wiele świąt obchodzonych przez chrześcijan jest dniami wolnymi od pracy. I ty jako ateista również korzystasz z tego wolnego. A co do skrina wywnioskować można, że osoba wstawiająca obrazek jest ministrantem i wstawiła to dla żartu, ale twoja podświadomość przepełniona złymi wspomnieniami wstawiła przedstawioną sytuację na tą stronę. Myślę, że w twoim życiu było za dużo gier komputerowych, jednak nie mogę powiedzieć o tym, że nie masz za grosza inteligencji.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 listopada 2011 o 22:22
W swojej logice popełniacie bardzo poważny błąd. Mianowicie uważacie, że jeśli coś zostało stworzone przez jakąś instytucję, człowieka, cokolwiek, a dany instytucja, człowiek itp. by nie istniał, nie istniały by też rzeczy stworzone przez niego. (np. błędna logika, myślenie, że jeśli Thomas Edison nie opatentował by żarówki do dziś nikt by tego nie zrobił) [ to odpowiedź od razu do wcześniejszych, sarmata itp. bo nie będę się rozdrabniał na kilka komentarzy] a więc, kierując się tą błędną logiką uważacie, że jeśli kościół komuś pomógł, bądź istnieją jakieś święta, bądź cokolwiek w tym stylu, bez niego by to nie istniało. Otóż jest całkiem inaczej. Zawsze kreują się naturalne proporcje, które ciężko jest przekroczyć, ale też niełatwo zaniżyć. Byłoby tyle samo pomocy, albo i dni wolnych od pracy od innych instytucji, ustawionych powiedzmy państwowo. Kościół bierze sobie dość wysoką prowizję od swoich "usług" nie wydaje mi się, aby wizerunek papieża obładowanego jakimiś złotymi ozdóbkami, siedzącego na tronie nawiązywał do wzorców ascetycznych, które to tak często nadmienianie są w Biblii. Nie wiem czego chcesz od gier komputerowych, nie uważam, że jest ich za dużo moim w życiu, wręcz nie wiem co mają one do tych wypowiedzi. Co do Kopernika, nie wiem czy wiesz, ale przez wiele lat miał represje z powodu swoich nowatorskich poglądów i był uciskany przez kościół, aby je wycofać (niezależnie od tego kim był) Co do slonxa, jak już odnosisz się do apostazji to jeszcze raz dokładnie przeczytaj mój poprzedni ten obszerniejszy komentarz, a może zobaczysz co przeoczyłeś. Zgadzam się, co niektóre przedmioty są idiotyczne, choć dla mnie z niego innych powodów. Według mnie tolerancja tak na prawdę nie istnieje. Jeśli coś Ci przeszkadza, będzie Ci przeszkadzać, niezależnie od tego czy to okazujesz czy nie. @bigoz Ty również przeczytaj część mojego poprzedniego komentarza odnosząc się do apostazji. Co do religii, nie wiem czego się uczyłeś, ale z tego co słyszę w szkołach do których do tej pory uczęszczałem religia jest po prostu lekcją na której można sobie trochę pożartować i odpocząć przed matmą, żadnej innej wartości. Pleciesz to Ty i to przerażająco, a nie strasznie. @Kerian, @sarmata88 Owszem, lubię napinać i atakować, ale chodziło mi o to, że jestem gotów z tego zrezygnować i porozmawiać normalnie jeśli tylko komentarze innych nie będą brzmiały "pleciesz" "bredzisz" bo dla mnie to brzmi dziecinnie. Nie, nie byłem chrzczony i bardzo się z tego cieszę, być może gdybym był do dziś trwałbym w wierze katolickiej." Rozumiem, że chcesz krwawych krucjat przeciwko Kościołowi? Wybacz, ale jesteś chory. " Po pierwsze chyba znadinterpetowałeś mój tekst gdyż nie wspominałem nigdzie o krucjatach na kościół, a chodziło mi o ogólne tępienie religii, a po drugie widzisz własne myślenie -jeśli Twoi pobratymcy zrobili coś złego łups stało się każdemu się zdarza, jeśli ktoś inny zrobi dokładnie coś takiego samego -jest chory/nienormalny. Rola kościoła i ogólnie religii wytłuszcza się w momentach strachu. To ukazuje tylko jak słaby jest człowiek. "religion is for people who are scared of the dark". Z religią walczę z prostego powodu- według mnie jest całkowicie zbędna. Religia to prawdopodobnie coś przez co umarło najwięcej ludzi- setki wojen. Natomiast na pewno nie zabronię nikomu wierzyć. Swoje informacje zbieram z różnych źródeł właściwie to nie znam żadnych stron ateistycznych ( jak Wy znacie to mi polećcie ! haha) a hasła rzucane przez Ciebie znam jedynie z komentarzy z youtube. Kolejny raz pojawia się błędna logika bo źle myślicie, że jeśli powiedzmy kościół nie nauczyłby kogoś czytać nikt by tego nie zrobił. A skąd bierzecie swoje badania statystyczne na temat pedofilii to nie wiem.
"Religia to prawdopodobnie coś przez co umarło najwięcej ludzi- setki wojen" - a to ciekawe? Mówisz może o wyprawach krzyżowych? Powiedz mi, jesteś tak naiwny, żeby myśleć, że jeśli ktoś powie "W Boże imię", to nie analizujesz co robi, a opierasz się tylko na tym, co powiedział? Przecież 5. Nie zabijaj. Wszystko wyjaśnia, jeśli ktoś robi wbrew, to nie robi nic w imię Boże, prosta sprawa. Jeśli chodzi o inne, nie wypowiadam się. Kolejna sprawa, mówisz, ile to ludzi przez religię zginęło... a ilu z nich przeżyło, dzięki systemowi pomocy opracowanemu przez duchownych? Nie zastanowisz się nad tym? Widzisz jedną, jedyną stronę medalu. Jeśli cię to pocieszy - tak, kościół ma sporo za uszami, bywało skompromitowane papiestwo, zdarzają się przypadki pedofilii. Pasuje?
O_O Ja się pytam - co to ma być?
OdpowiedzMnie to wygląda na skrina. Nawet niezłego na dodatek.
OdpowiedzScreenshot (zrzut ekranu ) Wymiary: 449px × 596px Rozmiar: 37,11 KB (37 999 bajtów) Typ: Obrazek JPEG O czymś zapomniałem ?
Odpowiedz@up głębia w bitach - 24, rozmiar na dysku - 40,0 KB (bajtów: 40 960), rozdzielczość w pionie - 72 dpi, rozdzielczość w poziomie - 72 dpi, autorem screena jest ResVS, pochodzi on ze strony facebook.pl
Odpowiedzczy nadejdzie dzień w którym na głównej nie będzie skrina o księżach i ministrantach? D:
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2011 o 15:36
Brakuje tam tylko księdza do tej rozmowy xD
Odpowiedzgeje
Odpowiedzgejuchy zasrane...
OdpowiedzPodobno ministranci są częstowani tik-tak'ami przez księży.Choć ostatnio słyszałem nawet o snickersach :)
OdpowiedzPojazd po księżach ---> główna, nawet przy takim sucharze...
OdpowiedzOklepana metoda. Tyle się mówi o tym, że niby ateiści są inteligentniejsi od wierzących, ale tego typu przypadki boleśnie to weryfikują. Ateizm i antyklerykalizm to tylko moda, a wiadomo, kto się bez żadnego pomyślunku podporządkowuje trendom.
OdpowiedzAteizm jest równie głęboki co katolicyzm - opiera się na konkretnych dogmatach i/lub hipotezach, które mają sens, ale nie można ich w 100% ogłosić jako "prawdę objawioną". Z kolei katole i antyklerykale to zwykli krzykacze, psujący opinię tych, z którymi trzymają.
OdpowiedzTak, tylko, że wielu określających się jako ateiści, są przy okazji antyklerykałami, bo tylko w ten sposób to rozumieją i o takich ludzi mi chodzi.
Odpowiedz10 lat byłem ministrantem NIGDY żaden ksiądz mnie nie dotykał ani obmacywał. Większość z nich to naprawdę fajni faceci i takie teksty mnie osobiście ranią.
Odpowiedzmnie też wkurza jak ludzie obrażają księży,to oni umacniają wiarę każdego katolika,gdyby nie oni nawet byśmy nic nie wiedzieli o Bogu czy o Biblii,ale co ja się tu produkuję i tak każdy będzie miał ten komentarz w dupie.
OdpowiedzNie przejmuj się- także przez długi czas byłem ministrantem i lektorem, a jakoś nigdy żaden ze znajomych nie obrażał mnie z tego powodu, przynajmniej w mojej obecności. Tego typu teksy są pisane w internecie przez ludzi, którzy próbują być fajni wyszydzając wszystko co związane z Kościołem, "klerem" i wiarą- jest to po prostu przejaw młodzieńczego buntu przeciw odgórnie narzucanym autorytetom i ograniczeniom. Jednak wątpię, by któryś z tych cwaniaków odważył się w świecie nieelektronicznym odezwać w ten sposób do do księdza czy ministranta. Jak większość internetowych frustratów, wylewają tony jadu w sieci, a w realu jakoś tracą wenę, stają się grzeczni i poukładani.
Odpowiedz@kerian Otóż nie jestem katolem, nie chodzę na religię witam księdzów okrzykami HAIL SATAN wyzywam wszystkich wokół od katoli i mam w dupie wszystkie religie. nie podoba się? naskocz mi.
OdpowiedzTa a tak naprawdę jesteś tylko zbuntowanym gówniarzem który jest mocny tylko w internecie tak naprawdę nigdy byś tak nie powiedział przy księdzu możesz sobie czcić tego swojego szatana ale nie obrażaj przy tym wiary innych
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2011 o 20:44
Sprzedam opla
Odpowiedz@Kerian - nie jest to tylko pisane przez ludzi, którzy "próbują być fajni". Chyba skądś to się musiało wziąć, prawda? Jest pełno wytoczonych procesów dot. molestowania dzieci (szczególnie chłopców) przez księży. Sama jestem nie wierząca. Dużą winę w takich przypadkach odnosi kościół, nie sama wiara w boga.
Odpowiedz#ResVS I jeszcze myślisz, że jesteś fajny. Żałosny prymityw z ciebie, w dodatku nietolerancyjny. Oklepane żarty, przerabiane chyba co tydzień na głównej. W dodatku jesteś tak żałosny, że wrzuciłeś swój higroskopijny komentarz i tak zaciekle go bronisz. Proste zagranie pod publikę gimbowni z mistrzów, gdzie 3/4 portalu to idioci twojego pokroju. Już nie mówiąc o twoim rozumowaniu, to tak jakbym napisał - Jestem dresem i spuszczam wpierd*l takim śmieciom jak ty, nie podoba się to mi możesz naskoczyć. A o molestowaniu księży pewnie wiesz tyle, co na mistrzach wyczytałeś, ubliżasz nieznanym ci ludziom i posługujesz się stereotypami. Prywatnie nie znasz tych ludzi, a ich oceniasz jako gwałcicieli czy pedofilów.
Odpowiedzreligia to największe zło jakie spotkało ludzkość... szczególnie chrześcijaństwo, tępienie wszystkiego co spotkali, zniszczenie wszystkich kultur na ich drodze, celtyckich ,nordyckich słowiańskich... wszystko zniszczyli co spotkali symonia, neopotyzm celibat prowadzi do pedofilii kościół zawsze sprawiał, że lud był zacofany, upierali się przy swoich racjach chociaż potem okazywały się, że były jakimiś bajkami. Dalej myślisz, że religia jest taka świetna, a ja jestem pierwszym lepszym napinaczem nie popierającym moich przekonań żadnymi argumentami?
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2011 o 22:54
Bananowo- wybacz, ale jeśli ktoś w głupawy sposób obraża drugą osobę tylko ze względu na to, kim ona jest- nieważne, czy mamy do czynienia z antyklerykalizmem, antysemityzmem, szowinizmem itp- jest to dla mnie tylko i wyłącznie przejawem głupoty, ignorancji i pospolitego chamstwa. A zjawisko pedofilii wśród Księży, jak pokazują badania statystyczne, jest dokładnie takie samo, jak w gronie innych "grup zawodowych"- nauczycieli, hydraulików, taksówkarzy itd- czyli znikome, w granicach dziesiętnych ułamków procenta. Po prostu wszystkie przypadki wśród duchownych były skrupulatnie nagłaśniane przez nieprzychylne Kościołowi media. "Dalej myślisz, że religia jest taka świetna, a ja jestem pierwszym lepszym napinaczem nie popierającym moich przekonań żadnymi argumentami?" Tak, ResVS. Dokładnie tak myślę.
Odpowiedz@ResVS, ale bełkot... Tak się skład, że te wszystkie kultury celtyckie, nordyckie, słowiańskie, o których piszesz, wynikały wprost z religii - w tym przypadku z wierzeń pogańskich. Ogromna większość kultury to dziedzictwo różnych religii. Więc potępiając religie za niszczenie kultury wpadłeś w jakiś pseudointelektualny absurd. Kościół sprawił, że lud był zacofany? Brednie niesamowite. Kapłani, również chrześcijańscy, byli od zawsze świetnie wykształceni. Potrafili czytać i pisać, przepisywali księgi, uczyli czytać i pisać ludność, prowadzili działalność edukacyjną. Wielu księży było naukowcami i wielu z nich do rozwoju cywilizacyjnego się przyczyniło. Oczywiście wiele słusznych rozwiązań, odkryć i obserwacji, które dzisiaj uznajemy za rzeczy oczywiste, Kościół Katolicki tłumił przez pewien czas. Nie wynikało to z ciemnogrodztwa i zacofania KK jako takiego, ale z ogólnej świadomości społeczeństwa. Ludzie zmiany przyjmują z niechęcią i nieufnością, ludzie jako ogół, nie ludzie wierzący. Oczywiście, Kościół tworzą ludzie, więc w historii jest sporo czarnych wydarzeń, nieprzynoszących splendoru. Nie można ich zamiatać pod dywan, ale nie ma też powodu nadzwyczajnie się samobiczować i wyolbrzymiać problemy. Pedofilia to problem ogólny, a nie problem Kościoła. Pedofile zdarzają się w różnych środowiskach, wśród nauczycieli, lekarzy i niestety również księży. To co Ty podałeś jako swoje argumenty to bełkot, wyświechtane slogany, powtarzany jak mantra przez wojujących ateistów, tych bardziej tępych, bo są ateiści mądrzy, ale póki co Ty nie sprawiasz wrażenia przynależności do tej grupy. Każdy ma prawo do bycia ateistą, ale prawa do bycia osobą wierzącą jest identyczne. I kiedy widzę, że ktoś tak histeryczne atakuje religię (nie Kościół, a religię - co sam przyznałeś) to nie potrafię znaleźć innego wytłumaczenia niż takie, że ktoś musiał Cię kiedyś mocno skrzywdzić, najpewniej jakiś przedstawiciel Kościoła. Współczuję i ubolewam nad tym. Opowiedz nam swoją historię, spróbujemy Ci na spokojnie pomóc.
Odpowiedz@ Kerian widzisz, mimo, że nie chciałem napinać, przedstawiłem swoje racje w sposób całkowicie normalny podając racjonalne argumenty nikogo nie "bashując" Ty dalej trwasz, przy tym, że każdy ktoś się z Tobą nie zgodzi nie ma racji. Co z tego wynika? Jesteś zamknięty w hermetycznym kółku, kto do niego nie należy jest dla Ciebie na stracenie, a każdy kto się z Tobą zgadza ( owieczki - symbolizowały istoty bez woli , kozy symbolizowały istoty z wolą - stąd stały się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symbolów szatana gdyż szatana rozumie się zazwyczaj jako wolność, nie przynależność [w nurtach filozoficznych, nie w satanizmie teistycznym] więc właśnie takie owieczki to jedyne co Tobie podpasowuje. Z tego co widać to Ty jesteś zaślepionym napinaczem jeśli nazywając mnie nim sam nie chcesz rozmawiać normalnie. @sarmata88 atakuje religie, bo nie lubię tak na prawdę wszystkich- ateizm uważam za optymalny, ew. jakieś nurty filozoficzne. Szczególnie jednak nie lubię chrześcijaństwa, gdyż uważam, że każdy lud powinien trwać w swoich wierzeniach (jeśli już musi), mieć swoją kulturę i obyczaje (my światowid norwegowie odyn itp.), a nie ściągać kult chodzącego po wodzie żydowskiego zombie, który jest na dodatek narzucany brutalnie, np. chrzest dziecka w wieku kiedy niczego jest nieświadome (tak tak, ale potem może się wypisać blablabla ) nie, nie jest tak łatwo, większość boi się apostazji z powodu publicznego linczu, odrzucenia od grup, nawet rodzin. Szacuje się, że na świecie jest około 30 % nonteistów , ale boją się oni przedstawić swoi rację gdyż jednolite otoczenie wywiera na nich zbyt dużą presję. Kościół katolicki wdarł się krwawymi bezprawnymi krucjatami w ramach "szerzenia religii" której jedna z domen brzmiała, aby "kochać bliźnich". Uważam, że należy odpłacić im tym samym. Zbieram informacje z różnych źródeł, jak na swój wiek dużo się naczytałem i wiem o złym wpływie kościoła na świat. To, że księża zarezerwowali sobie przywilej czytania, gdzie przez długi czas nie chciano odmawiać mszy po polsku, aby "ciemnota" którą było społeczeństwo bała się bardziej. Gdyby nie indywidualizm może do dziś wmawiano by nam, że ziemia jest płaska, bo kiedyś za gadanie takich rzeczy to najchętniej rzucono by na stos. Pedofilia? pewnie, że zdarza się wszędzie, ale nie wmawiajcie mi, że nie jest nasilona w takich środowiskach. Człowiek to człowiek- zwierzę. Każdy ma zaprogramowane potrzeby, popędy i zazwyczaj do nich dąży, nie zaspokajane często nasilają się. Oczywiście nie każdy ksiądz to pedofil, ale jest większe prawdopodobieństwo spotkania ich właśnie w takim otoczeniu. Na koniec dodam ( z własnych przemyśleń nie z jakichś "powtarzanych przez wojujących ateistów schematów", że religia była wytłumaczeniem - oczywiście mało racjonalnym, tego czego ludzie się bali. Kiedyś czczono np. słońce- wydawało się być czymś potężnym, przynoszącym dobrobyt, dającym życie. Było nieosiągalne, właśnie czymś w rodzaju Boga. Dziś w XXI wieku kiedy człowiek lata w kosmos, definicja Biblijnego nieba zmieniła się. Kiedyś ludzie po prostu patrzyli w przestrzeń, była dla nich czymś nie wyobrażalnym, bali się jej i podziwiali jednocześnie, dlatego tam umieścili swoje bożki. Dziś sytuacja wygląda całkiem inaczej. Ewolucja wierzeń w dzisiejszych czasach następuje bardzo szybko i religie prawdopodobnie zaczną powoli zanikać. Kościół istniał po to, aby przestraszyć ludzi- jeśli się nas nie posłuchają będą płonąć w piekle na wieki ( ale Bóg Cię kocha )
Odpowiedz"widzisz, mimo, że nie chciałem napinać, przedstawiłem swoje racje w sposób całkowicie normalny podając racjonalne argumenty ", a wcześniej : "Otóż nie jestem katolem, nie chodzę na religię witam księdzów okrzykami HAIL SATAN wyzywam wszystkich wokół od katoli i mam w dupie wszystkie religie. nie podoba się? naskocz mi. ". Ładna hipokryzja. Widzę, że o żadnych wolontariatach prowadzonych przez kościół nie słyszałeś. Co jest złego w nauczaniu Kościoła? Przywołujesz okres średniowiecza, który z teraźniejszym Kościołem nie ma wiele wspólnego. Inne religie dopiero są na tym etapie - popatrz na tolerancje muzułmanów, przejrzyj na oczy. Masz jakieś przykre doświadczenia z Kościołem, że tak go nienawidzisz?
OdpowiedzTak, mam, co do muzełmanów też ich nie lubię, ale nie mam z nimi bezpośredniego kontaktu i ciężko mi się do niego odnieść, co do wcześniejszego komentarza lubie napinać i atakować, ale jeśli już zaczynają płakać, że jestem napinaczem chciałem porozmawiać normalnie tak, żeby im dogodzić co okazało się niemożliwe. Złego w nauczania kościoła jest to, że robią on z ludzi debili, 90 % ludzi wierzących ma znikomą wiedzę o własnej religii, która zazwyczaj została im narzucona. Często słyszę w szkole komentarze " ale on ma fajnie, też chciałbym nie chodzić na religię " - to dlaczego chodzisz?- odpowiadam "rodzice mi każą". Tak to właśnie wygląda. Wolontariaty ? Tak dorzuć się do zrzutki na geotermalne odwierty rydzyka, approved. Religia dla młodzieży w dzisiejszych czasach jest raczej powodem do żartów niż czymś co skłania do refleksji (mimo, że nie chodzę, to wiem co się dzieje na lekcjach religii)
Odpowiedz@ResVS - wybacz, bredzisz. Mówiąc, że ktoś narzuca komuś religię (oczywiście w Polsce) bredzisz. Dziecko nie może samo o sobie decydować, bo brakuje mu do tego zarówno wykształcenia, jak i mądrości, inteligencji nabytej i doświadczenia. Dziecko nie może decydować, na które przedmioty pójdzie w szkole, gdzie będzie mieszkać, co będzie robić, bo wtedy pojęcie wychowywania nie istnieje. Katolicyzm w Polsce wiąże się z tradycją - jeśli dziecko w szkole mówi "ale fajnie, ja też bym nie chciał chodzić na religię", to trzeba tępemu smarkaczowi wyjaśnić, że jakby pozostawić mu jakikolwiek wybór, to nie chodziłby na żadną lekcję, a jako dorosły byłby matołem. Wybacz, ale jeśli posługujesz się przykładem dziecka, które czegoś nie chce, a coś innego chce, to równie dobrze możesz opowiadać się za możliwością wyrzucania dzieci z domu, niech ośmiolatki same sobie znajdą pracę i decydują jak żyć. Rodzic ma decydować o dziecku, nie ono o sobie samym.
Odpowiedz@ślonzok Jak dla mnie to Ty bredzisz jakbyś się nawciągał naleśników uszami. Nie wiem czy wiesz, że żyjemy w kraju w którym każdy ma prawo do wyboru religii i w momencie takiej inicjacji jaką jest wczesny chrzest zostaje ono człowiekowi odebrane. Co do innych przedmiotów nie jest tak samo, nie są one religią o której tutaj rozmawiamy. Katolicyzm wiąże się z tradycją, ale nie wiem czy w ogóle czytałeś moje wcześniejsze wypowiedzi, było wiele innych tradycji które katolicyzm zniszczył.
Odpowiedz@ReVS, Im dalej Cię czytam, tym bardziej mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Za dużo myśli masz do przekazania i wychodzi bełkot. Co jest złego w chrzczeniu dzieci? Byłeś ochrzczony? Jeśli tak to jest to jest to dobitny dowód na to, że chrzest nie jest "brutalnym" aktem przypisania dziecka do religii. Ja jako rodzic mam pełne prawo wychowywać dzieci zgodnie ze swoimi przekonaniami i wara Ci od tego! Wychowywanie dziecka w wierze katolickiej jest taką samą indoktrynacją jak wychowywanie go bez wiary w ateistycznej rodzinie. Prawo do wychowywania dzieci mają tylko i wyłącznie rodzice. Ręce precz od mojego dziecka. "Kościół katolicki wdarł się krwawymi bezprawnymi krucjatami w ramach "szerzenia religii" której jedna z domen brzmiała, aby "kochać bliźnich". Uważam, że należy odpłacić im tym samym." - Rozumiem, że chcesz krwawych krucjat przeciwko Kościołowi? Wybacz, ale jesteś chory. Swoją kolejną tezą o tym, że w środowisku księży odsetek pedofilii jest większy, w moich oczach się skompromitowałeś. Albo podaj wiarygodne badania udowadniające to, albo przeproś za bzdurne kłamstwo. Kto Ci takich głupot naopowiadał, powiedz mi? Nie wyjaśniłeś mi też dlatego tak zaciekle atakujesz Kościół? Czym Ci zawinił? Rolę Kościoła Katolickiego w Polsce przez 123 lata zaborów, dwie wojny światowe i okupację radziecką też bagatelizujesz? Potępiasz to, że księża swoimi kazaniami podtrzymywali ducha w narodzie. To, że dzięki wierze ludzie wytrzymywali tortury i katowania? Poczytaj proszę świadectwa kombatantów, więźniów obozów pracy. Zrozum jak bardzo ta wiara, religia, której tak nienawidzisz, w tych krytycznych momentach im pomogła. Ty teraz z pięknej historii Kościoła wyciągasz czarne karty sprzed pięciu wieków, jednoznacznie oceniając go negatywnie. Całkowicie odkładasz na bok działalność misyjną, lekarską, edukacyjną Kościoła. Udajesz, że tego nie ma. A walcząc z wyolbrzymionymi patologiami nawet nie kryjesz się z tym, że walczysz z całą religią. Nie z jej złą częścią, ale z całą. I w jakim celu walczysz? Ja Ci nie karzę wierzyć, ale nie zabraniaj wierzyć mi i wszystkim innym. Walczysz z jakiegoś powodu. Opowiedz o nim.
OdpowiedzResVS- "lubie napinać i atakować"- zdecydujże się, bo sam przeczysz sobie co chwilę. Naprawdę tak bardzo chcesz poznać moje zdanie? Dobrze więc, poświęcę te kilkanaście minut na wyjaśnienie Ci paru spraw. Po pierwsze, jeżeli naprawdę chcesz być obiektywny, szukaj wiadomości naprawdę w różnych źródłach i zestawiaj ze sobą skrajne opinie. Jeśli tymi "różnymi źródłami" w jakich szukałeś informacji były antyteistyczne i antyklerykalne strony, które wyskakiwały po wstukaniu w Google "tajemnice Kościoła" czy "dlaczego religia jest zła" to przykro mi, ale masz zarysowany obraz tylko z jednego, radykalnego punktu widzenia. Po kolei. Tożsamość kulturowa. Czy wiesz, w jakiej kulturze dzisiaj żyjemy? Skąd wzięła się cywilizacja białego człowieka i tak zwane "wartości uniwersalne"? Współczesna kultura europejska, a pośrednio także amerykańska opiera się na dwóch filarach: dorobku kulturowym starożytnej Grecji i Rzymu oraz religii chrześcijańskiej. To właśnie one po rozpadzie Imperium Romanum wpływały na kształtowanie się kultury i tożsamości państw europejskich, to dzięki nim krzewione były idee wolności i godności osoby ludzkiej (np. dzięki chrześcijanom zniesione zostało niewolnictwo i walki gladiatorów w Starożytnym Rzymie). W dobie Ciemnych Wieków, gdy upadło Imperium Rzymskie, a przez Europę przetaczały się fale migracyjne barbarzyńskich ludów, Kościół był głównym strażnikiem tych tradycji, w kościołach i klasztorach przechowywano pisma starożytnych filozofów i uczonych, prowadził także działalność ekumeniczną. To dzięki znienawidzonemu przez Ciebie Kościołowi i jego działalności ewangelizacyjnej i edukacyjnej prymitywne plemiona europejskie przejęły te idee i tradycje. Czy pamiętasz z lekcji historii, jakie wydarzenie uznaje się za początek istnienia państwa polskiego? Tak jest- chrzest. To księża byli dla Polaków pierwszymi nauczycielami pisania i czytania, pomagali w organizowaniu prymitywnych struktur plemiennych na wzór zachodnioeuropejski i w budowaniu struktur administracyjnych. Kojarzysz zapewne pana Janusza Palikota? Dwa lata temu na swoim blogu opublikował bardzo mądre słowa: "Kościół w Polsce był zawsze po stronie ludu i po stronie polskości." W czasach trudnych dla Polaków Kościół i wiara zawsze stanowiły oparcie, pomagały w utrzymaniu tożsamości i narodowej i świadomości odrębności od zaborców, a później także nazistów i komunistów, którzy usiłowali je wykorzenić, by całkowicie unicestwić nasz naród lub przekształcić go w rasę niewolników. Wystarczy wspomnieć choćby księży Skorupkę i Popiełuszkę, kardynała Wyszyńskiego czy papieża Jana Pawła II. "Pedofilia? pewnie, że zdarza się wszędzie, ale nie wmawiajcie mi, że nie jest nasilona w takich środowiskach" nie jest- jest dokładnie taka sama jak w innych środowiskach. Chyba że chcesz polemizować z oficjalnymi badaniami statystycznymi.
OdpowiedzNie chodziłeś na lekcje religii, a wiesz co się na nich dzieje. Ja na religii np uczyłem się o innych religiach, czy największych failach KK. Jesteś zaślepiony, popatrz na muzułmanów, dla których cały świat jest problemem, wyszukujesz jednak informacje o tym, co sobie upatrzyłeś. Chrzest nie daje człowiekowi możliwości wyboru? A o apostazji to słyszałeś? Co do pewnego radia to zawsze znajdą się naciągacze i ludzie niespełna rozumu, którzy go zaczną popierać. Pleciesz strasznie. Zresztą jak wyżej.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 listopada 2011 o 22:17
@ResVS - wybacz, twoje tezy może obalić każdy nachlany student prawa czy historii na wylocie. Wolność wyznaniowa jest w naszym kraju, a polega na tym, że kiedy jesteś świadomą jednostką, możesz dokonać wyboru. Jeśli zostałeś ochrzczony, to przecież istnieje coś takiego, jak apostazja. Pieprzysz o przedmiotach - ja może nie chcę, by istniało coś takiego, jak lekcja wychowawcza, bo nie wiem jaką wiedzę dana nauczycielka posiada, jak wygląda jej życie rodzinne etc. Czy wychowanie do życia w rodzinie... I tutaj nie ma wolności, bo rodzic nikogo z tego nie zwolni, choć powinien mieć prawo. Jeśli nauczycielka powie, że należy być tolerancyjnym i z tego powodu nie można powiedzieć, że, przykładowo, transseksualizm to upośledzenie, to dla mnie to sygnał, by trzymała się od moich dzieci z daleka. Państwo narzuca poprawność polityczną, którą nauczyciele w większości w szkołach respektują i akurat z tym nic nie mogę zrobić. Mogę mieć inny pogląd na wychowanie dzieci, ale niestety, szkoła też pełni taką funkcję, jakby obywatele nie potrafili. Problem z twoimi tezami jest taki, że religia obowiązkowa nie jest, a niektóre idiotyczne przedmioty niestety są.
OdpowiedzA moze bedac 10 lat tym ministrantem, majac dluzszy staz postanowiles sam Podrywac ksiezy..? Ksiadz Pedofil nie znaczy kazdy, to tak jak z Policja, nie kazdy jest Jeb**** psem ; ]
Odpowiedzjh
OdpowiedzZgodzę się z sarmatą88, bo zapewne gdyby nie katole to byś zapewne ciągle narzekał na ustrój panujący w państwie. To dzięki katolom masz wolność dzisiaj, choć wiadomo, że w kraj jest chory, ale nikt Cię nie pałuje. Z twoich wypowiedzi wynika, że jesteś osobą dość inteligentną, więc z nauk ścisłych słaby nie jesteś. Zapewne wiadomo Ci, że Mikołaj Kopernik był kapłanem, a jego teoria heliocentryczna jest uznawana do dziś. I nazwiesz go pustym katolem? Nie narzekaj na katoli, bo oni światu dali dużo, lecz wiadomo nie wszyscy są mądrzy. Wyglądasz na zarozumiałego, który twierdzi, że wszystko jego jest najlepsze, lecz ideałów nie ma. Dla mnie możesz być ateistą, agnostykiem kimkolwiek chcesz być to bądź. Wiedz, że każdy wierzy w co innego i nie zabrania mu się tego, ale trzeba tolerować to co wyznaje, czy jest żydem, czy buddystą, jeśli byłbyś w kraju islamskim dawno byś zarobił kulkę w głowę. Chciałbym również przypomnieć, że nasz kraj jest uznawany za katolicki i wiele świąt obchodzonych przez chrześcijan jest dniami wolnymi od pracy. I ty jako ateista również korzystasz z tego wolnego. A co do skrina wywnioskować można, że osoba wstawiająca obrazek jest ministrantem i wstawiła to dla żartu, ale twoja podświadomość przepełniona złymi wspomnieniami wstawiła przedstawioną sytuację na tą stronę. Myślę, że w twoim życiu było za dużo gier komputerowych, jednak nie mogę powiedzieć o tym, że nie masz za grosza inteligencji.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 listopada 2011 o 22:22
W swojej logice popełniacie bardzo poważny błąd. Mianowicie uważacie, że jeśli coś zostało stworzone przez jakąś instytucję, człowieka, cokolwiek, a dany instytucja, człowiek itp. by nie istniał, nie istniały by też rzeczy stworzone przez niego. (np. błędna logika, myślenie, że jeśli Thomas Edison nie opatentował by żarówki do dziś nikt by tego nie zrobił) [ to odpowiedź od razu do wcześniejszych, sarmata itp. bo nie będę się rozdrabniał na kilka komentarzy] a więc, kierując się tą błędną logiką uważacie, że jeśli kościół komuś pomógł, bądź istnieją jakieś święta, bądź cokolwiek w tym stylu, bez niego by to nie istniało. Otóż jest całkiem inaczej. Zawsze kreują się naturalne proporcje, które ciężko jest przekroczyć, ale też niełatwo zaniżyć. Byłoby tyle samo pomocy, albo i dni wolnych od pracy od innych instytucji, ustawionych powiedzmy państwowo. Kościół bierze sobie dość wysoką prowizję od swoich "usług" nie wydaje mi się, aby wizerunek papieża obładowanego jakimiś złotymi ozdóbkami, siedzącego na tronie nawiązywał do wzorców ascetycznych, które to tak często nadmienianie są w Biblii. Nie wiem czego chcesz od gier komputerowych, nie uważam, że jest ich za dużo moim w życiu, wręcz nie wiem co mają one do tych wypowiedzi. Co do Kopernika, nie wiem czy wiesz, ale przez wiele lat miał represje z powodu swoich nowatorskich poglądów i był uciskany przez kościół, aby je wycofać (niezależnie od tego kim był) Co do slonxa, jak już odnosisz się do apostazji to jeszcze raz dokładnie przeczytaj mój poprzedni ten obszerniejszy komentarz, a może zobaczysz co przeoczyłeś. Zgadzam się, co niektóre przedmioty są idiotyczne, choć dla mnie z niego innych powodów. Według mnie tolerancja tak na prawdę nie istnieje. Jeśli coś Ci przeszkadza, będzie Ci przeszkadzać, niezależnie od tego czy to okazujesz czy nie. @bigoz Ty również przeczytaj część mojego poprzedniego komentarza odnosząc się do apostazji. Co do religii, nie wiem czego się uczyłeś, ale z tego co słyszę w szkołach do których do tej pory uczęszczałem religia jest po prostu lekcją na której można sobie trochę pożartować i odpocząć przed matmą, żadnej innej wartości. Pleciesz to Ty i to przerażająco, a nie strasznie. @Kerian, @sarmata88 Owszem, lubię napinać i atakować, ale chodziło mi o to, że jestem gotów z tego zrezygnować i porozmawiać normalnie jeśli tylko komentarze innych nie będą brzmiały "pleciesz" "bredzisz" bo dla mnie to brzmi dziecinnie. Nie, nie byłem chrzczony i bardzo się z tego cieszę, być może gdybym był do dziś trwałbym w wierze katolickiej." Rozumiem, że chcesz krwawych krucjat przeciwko Kościołowi? Wybacz, ale jesteś chory. " Po pierwsze chyba znadinterpetowałeś mój tekst gdyż nie wspominałem nigdzie o krucjatach na kościół, a chodziło mi o ogólne tępienie religii, a po drugie widzisz własne myślenie -jeśli Twoi pobratymcy zrobili coś złego łups stało się każdemu się zdarza, jeśli ktoś inny zrobi dokładnie coś takiego samego -jest chory/nienormalny. Rola kościoła i ogólnie religii wytłuszcza się w momentach strachu. To ukazuje tylko jak słaby jest człowiek. "religion is for people who are scared of the dark". Z religią walczę z prostego powodu- według mnie jest całkowicie zbędna. Religia to prawdopodobnie coś przez co umarło najwięcej ludzi- setki wojen. Natomiast na pewno nie zabronię nikomu wierzyć. Swoje informacje zbieram z różnych źródeł właściwie to nie znam żadnych stron ateistycznych ( jak Wy znacie to mi polećcie ! haha) a hasła rzucane przez Ciebie znam jedynie z komentarzy z youtube. Kolejny raz pojawia się błędna logika bo źle myślicie, że jeśli powiedzmy kościół nie nauczyłby kogoś czytać nikt by tego nie zrobił. A skąd bierzecie swoje badania statystyczne na temat pedofilii to nie wiem.
Odpowiedz"Religia to prawdopodobnie coś przez co umarło najwięcej ludzi- setki wojen" - a to ciekawe? Mówisz może o wyprawach krzyżowych? Powiedz mi, jesteś tak naiwny, żeby myśleć, że jeśli ktoś powie "W Boże imię", to nie analizujesz co robi, a opierasz się tylko na tym, co powiedział? Przecież 5. Nie zabijaj. Wszystko wyjaśnia, jeśli ktoś robi wbrew, to nie robi nic w imię Boże, prosta sprawa. Jeśli chodzi o inne, nie wypowiadam się. Kolejna sprawa, mówisz, ile to ludzi przez religię zginęło... a ilu z nich przeżyło, dzięki systemowi pomocy opracowanemu przez duchownych? Nie zastanowisz się nad tym? Widzisz jedną, jedyną stronę medalu. Jeśli cię to pocieszy - tak, kościół ma sporo za uszami, bywało skompromitowane papiestwo, zdarzają się przypadki pedofilii. Pasuje?
Odpowiedz