Wchodzę , a tu zero komentarzy - normalnie pod takimi screenami jest pełno odpowiedzi geniuszy, którzy myślą, że tylko oni znają odpowiedź i muszą się z tym podzielić, bo na pewno nikt nie wie :) A tak w ogóle to wynik 288 jakby ktoś nie wiedział.
Albo wychodzą z założenia, że dzielenie i mnożenie nie są na równi tylko mnożenie wykonuje się przed dzieleniem , a nie wiedzą, że wykonuje się w kolejności od lewej. Tak myślę. Mimo wszystko mam nadzieje, że większość podających tu wynik 2 tylko się droczy.
To jest tak śmieszne, już czytając mądrości pod tym Kwejkiem na Kwejku miałem niezły ubaw, problem w tym, że ostatni raz z najbardziej podstawowym znakiem dzielenia jakim jest : ludzie mieli styczność w podstawówce, i zapomnieli jego prawdziwe znaczenie, a mianowicie, cała liczba jaka jest po lewej stronie, jest dzielona przez całą liczbę po prawej, ludzie się tu spierają o brak dodatkowego nawiasu, bo już w domyśle widzą kreskę ułamkową jedynie między 48, a 2, kiedy to jak byśmy chcieli zapisać powyższe działanie w postaci ułamka to jak najbardziej wyglądało by ono tak: 48/[2(9+3)], a wynikiem jest oczywiście 2, proponuję wpisać równanie w wolphrama, zachowując prawdziwe znaki, a nie stosując /, który wolfram traktuje jako zapis ułamka, dla leniwych: http://www.wolframalpha.com/input/?i=48%3A2%289%2B3%29
@Shooter0 Z tym, że dzielenie tyczy się najbliższej liczby 2, a nie całego wyrażenia 2(9+3). Ja nie ufam kalkulatorom... Widzę już te profesjonalne kalkulatory, które niby różnią się tylko kolorem obudowy i nazwą modelu, a wyświetlają różne wyniki. Np. mathdzie wpisując to wyrażenie wychodzi 288. Ale muszę przyznać, że na chwilę zwątpiłem w słuszność 288. Ogólnie to zapis jest cholernie nieczytelny (kto wie czy nawet nie jest błędny, bo nie jest jasny), specjalnie do trollowania, żeby wzbudzać wątpliwości.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2012 o 22:17
@Egghead: Nie wiem, od kiedy skonczylem szkole nie mam takich problemow. Prawdopodobnie wroca jak bede mial dzieci, ale o to bede sie martwil jak nadejdzie ten czas.
Niestety nie 2. Wychodzi tak jak napisal Vibovit 288.
Ja rozumiem ze mozna nie znac kolejnosci wykonywania dzialan itp. ale ludzie na milosc boska macie w necie tak zaawansowane kalkulatory ze mozna to sprawdzic a nie bzdury pisac
kolejnosc wykonywania dzialan = mnozenie, dzielenie, dodawanie i odejmowanie.
48:2(9+3) = 48:24 = 2
miedzy 2 a (9+3) jest mnozenie, gdybyscie uwazali w szkole to byscie wiedzieli.
Kolejność wykonywania działań = nawiasy, potęgowanie, mnożenie, dodawanie.
Więc najpierw dodajesz 9 do 3 i masz 12. A później od lewej do prawej: 48 / 2 i mnożysz to razy 12.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=48%2F2%289%2B3%29
Ile razy można to tłumaczyć.. Do podstawówki!
Mi najpierw wyszło 2, ale dobrze, że przeczytałem komentarze - od tych funkcji, algorytmów i innego bezwartościowego gówna w technikum już można jebla dostać
Mój kalkulator wymięka :P już wcześniej się spotkałem z takim błędem, ale nie znalazłem odpowiedzi. Na kalkulatorze jeśli pomiędzy 2, a na nawiasem nie ma znaku mnożenia, wynik wynosi 2. Jeśli jest znak to 288. Jak kalkulator to interpretuje?
Screen: http://img96.imageshack.us/img96/4007/calcun.jpg
Mnożenie niejawne bez znaku jest uznawane za mający wyższy priorytet niż jawne ze znakiem (choć różnie bywa, zależy od modelu, producenta, matematyka etc.). Dlatego kalkulator pokazuje wtedy 2. A jak wbijesz znak mnożenia, to wtedy leci od lewej do prawej i jest 288. Ale i tak geniusze ze szkoły Ci powiedzą, że nie ;)
Najlepiej stosować zasadę pasującą też do programowania: po co pamiętać kolejność operatorów i komplikować sprawę, skoro można wstawić nawias i wszystko jest jasne na 100%?
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2012 o 20:39
Mój kalkulator (CASIO fx-991ES PLUS) pokazuje dokładnie to samo, czyli 48:2(9+3)=2 natomiast 48:2x(9+3)=288.
Wikipedia mówi: "Jeśli nie prowadzi to do nieporozumień, symbol mnożenia w zapisie matematycznym często pomija się, np. zamiast a*b pisze się ab."
W mojej ocenie jeśli pomijamy symbol mnożenie to tak jakby oznaczamy, że należy bezwzględnie pomnożyć 2 elementy które są "sklejone". Np jeśli zapiszemy a:bc to tak jakby bc było w mianowniku. Jeśli natomiast użyjemy znaku mnożenia to po to abyśmy wyrażnie chcieli zaznaczyć ze te liczby nie są "sklejone": a:b*c.
@szczepqs Podaj źródło informacji, że mnożenie bez znaku ma wyższy priorytet bo jestem ciekaw czy jest na to potwierdzenie.
Mimo wszystko całki potrójne policzę ;)
@Mayaam
Na przykład:
http://epsstore.ti.com/OA_HTML/csksxvm.jsp?nSetId=103110
Jasnego zdania: "należy tak robić i koniec" nie znajdziesz, ponieważ takiego nie ma. W tej kwestii jest totalna samowolka i każdy robi to, co mu się podoba ;)
To jest przykład jak ludzie mącą. Gdyby 48/2 było w nawiasie (i tak powinno być, bo po to się zapisuje by wszystko było jasne dla wszystkich) to by było wszystko ok, a przez głupi zapis tylko ludzie się kłócicie.
@AnswersMaster:
Niektórzy uznają, że kreska ułamkowa kończy się dopiero wraz ze spacją (logiczne), czyli całość byłaby w mianowniku, a wynik 2. Niemniej znak dzielenia to zupełnie inna kwestia od kreski ułamkowej.
Prawidłowa odpowiedź to 288 :-)
A teraz dlaczego?
Nie wiem jak Was mnie uczono w szkole, że kolejność działań na tym przykładzie to:
1. To co jest w nawiasie
2. Mnożenie i Dzielenie
Więc:
48/2(9+3)=
48/2(12)=
24(12)=
288
Pozdrawiam Studentów :P
Ps. http://www.math.edu.pl/kolejnosc-wykonywania-dzialan
Cytuje "Podczas działań arytmetycznych musimy pamiętać o prawidłowej kolejności ich wykonywania.
Jeżeli w wyrażeniu algebraicznym nie ma nawiasów, to kolejność wykonywania działań jest następująca:
potęgowanie i pierwiastkowanie, potem mnożenie i dzielenie w kolejności ich występowania, a następnie
dodawanie i odejmowanie równiaż w kolejności ich występowania. Przy obliczaniu wartości wyrażeń
zawierających nawiasy, wykonujemy najpierw działania w tych nawiasach, wewnątrz których nie ma już innych
nawiasów"
Odpowiedz
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 lipca 2012 o 9:29
@Mayam w pierwszym przykładzie,gdzie wychodzi dwa musi być błędny zapis,nas uczono,że do obliczeń takich działań,należy zawsze pozbywać się nawiasu i tworzyć jeden ciąg liczb ze znakami mnożenia,dzielenia,dodawania itp.X w drugim przykładzie powoduje,że działanie dzieli się jakby na 2 częsci,mogę się mylić:/,ale to tylko tok rozumowanie i wiem dlaczego wyszło 288,przeanalizowałem to.
może i ja się wypowiem. każdy komputer działanie to potraktuje, jako 48/2*(9+3) i wyjdzie mu 288. I nie ma co do tego wątpliwości, ale niestety matematyka jest bardziej skomplikowana i komputery niekoniecznie sobie z nią radzą.
Z matematycznego punktu widzenia działanie ma postać taką, jaka jest zapisana, czyli 48/2(9+3), a w takiej sytuacji najpierw wyliczamy nawias. Zapis jest ogólnie niejasny i można go interpretować na takie dwa sposoby. Poprawny matematycznie jest sposób drugi. Żeby objaśnić dlaczego proponuję na to spojrzeć z takiej strony:
Mamy równanie 48/2x = 2 (poziom I gimnazjum).
Jak widać zrobiliśmy trik i za to nieszczęsne (9 + 3) podstawiliśmy sobie x. Czy rozwiązaniem wyżej wymienionego równania jest x=12? (Równanie liczymy sobie tak: dzielimy sobie 48 przez 2, wychodzi 2x=24, a więc x=12) Jest, a więc jest to równanie poprawne. Za to w równaniu 48/2x = 288 (czyli z wynikiem, przy którym upiera się część z Was) za żadne skarby świata nie wyjdzie Wam x = 12 (wyjdzie x=0,08(3)), a wiemy, że to nie jest dobre rozwiązanie, czyli równanie to jest NIEPOPRAWNE.
W związku z tym taki wynik (288) jest wynikiem niepoprawnym. Teraz nawet chyba studenci Politechniki i osoby z przesadnym zaufaniem do komputerów się ze mną zgodzą. Jeżeli chodzi o matematyczny punkt widzenia rozwiązaniem jest liczba 2, co udowodniliśmy sobie powyżej, za pomocą prostego równania na poziomie gimnazjum. Ogólnie zapis rzeczywiście może być mylący, ale mam nadzieje, że wszyscy zrozumieli, dlaczego poprawnym wynikiem jest 2. Dziękuję za uwagę.
Ale niestety w metodzie I gimnazjum zrobiłeś błąd, bo źle zapisałeś równanie 48/2x=288, x nie jest pod kreską ułamkową razem z liczbą 2 (jest rozszczepialne, bo 2x to inaczej 2*x). Dzielenie przez 48 tyczy się tylko liczby 2. Więc równanie powinno wyglądać tak (48/2)x=288 i to rówanie jest jak najbardziej prawdziwe. Niestety jako student politechniki się nie zgadzam z wynikiem 2.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 lipca 2012 o 22:59
Można też to tak wytłumaczyć:
wyrażenie 2(9+3) - jest to wyciągnięcie 2 przed nawias, czyli można to zapisać jako (2*9 + 2*3)
całość wygląda teraz tak: 48 / (2*9 + 2*3) - nawias pierwszy - 48 / 24 = 2
@W0jt3k10 Nie można stwierdzić że 2 jest wyciągnięte przed nawias, bo 2 jest związane dzieleniem, czyli można powiedzieć że wyciągnięte jest 48/2 przed nawias.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 lipca 2012 o 23:27
@w0jt3k10 Specjalnie takie wymyślili, trollowanie jest w modzie... W zasadzie każdy kto się angażuje w liczenie tego i udowadnianie jakiegokolwiek wyniku, może czuć się strollowany, w tym także i ja.
Wyjdzie 2, stado baranów na mistrzach, to tylko pokazuje jaki poziom intelektualny tu panuje... 48/2*(9+2) 48/2*12 48-24=2.
Jak to mawiała moja nauczycielka matematyki co kropelka(znak mnożenia) sklei, sklei, żadna siła nie rozklei MATOŁY !
Wchodzę , a tu zero komentarzy - normalnie pod takimi screenami jest pełno odpowiedzi geniuszy, którzy myślą, że tylko oni znają odpowiedź i muszą się z tym podzielić, bo na pewno nikt nie wie :) A tak w ogóle to wynik 288 jakby ktoś nie wiedział.
OdpowiedzNiektórzy popełniają błąd myśląc, że dzielenie dotyczy 2(9+3), ale wtedy równanie powinno wyglądać tak 48/[2(9+3)]. Wynik powinien być 288 oczywiście.
OdpowiedzAlbo wychodzą z założenia, że dzielenie i mnożenie nie są na równi tylko mnożenie wykonuje się przed dzieleniem , a nie wiedzą, że wykonuje się w kolejności od lewej. Tak myślę. Mimo wszystko mam nadzieje, że większość podających tu wynik 2 tylko się droczy.
OdpowiedzJa też mam taką nadzieję, chociaż jak patrzę na te ankiety na fejsie i jak kilkadziesiąt tysięcy ludzi odpowiada błędnie to nie wiem co myśleć.
OdpowiedzDobrze, że pierwsza odp byłą poprawna, bo inaczej zobaczylibyśmy stos odpowiedz "2" które byłyby splusowane.
OdpowiedzTo jest tak śmieszne, już czytając mądrości pod tym Kwejkiem na Kwejku miałem niezły ubaw, problem w tym, że ostatni raz z najbardziej podstawowym znakiem dzielenia jakim jest : ludzie mieli styczność w podstawówce, i zapomnieli jego prawdziwe znaczenie, a mianowicie, cała liczba jaka jest po lewej stronie, jest dzielona przez całą liczbę po prawej, ludzie się tu spierają o brak dodatkowego nawiasu, bo już w domyśle widzą kreskę ułamkową jedynie między 48, a 2, kiedy to jak byśmy chcieli zapisać powyższe działanie w postaci ułamka to jak najbardziej wyglądało by ono tak: 48/[2(9+3)], a wynikiem jest oczywiście 2, proponuję wpisać równanie w wolphrama, zachowując prawdziwe znaki, a nie stosując /, który wolfram traktuje jako zapis ułamka, dla leniwych: http://www.wolframalpha.com/input/?i=48%3A2%289%2B3%29
Odpowiedz@Shooter0 Z tym, że dzielenie tyczy się najbliższej liczby 2, a nie całego wyrażenia 2(9+3). Ja nie ufam kalkulatorom... Widzę już te profesjonalne kalkulatory, które niby różnią się tylko kolorem obudowy i nazwą modelu, a wyświetlają różne wyniki. Np. mathdzie wpisując to wyrażenie wychodzi 288. Ale muszę przyznać, że na chwilę zwątpiłem w słuszność 288. Ogólnie to zapis jest cholernie nieczytelny (kto wie czy nawet nie jest błędny, bo nie jest jasny), specjalnie do trollowania, żeby wzbudzać wątpliwości.
OdpowiedzZmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2012 o 22:17
http://www.matematyka.pl/249570.htm
OdpowiedzDlatego go zminusowali, bo odpowiedz była już podawana wiele, wiele razy.
OdpowiedzKolejni geniusze... 2
OdpowiedzGeniuszu! 48/2*(9+3) = 48/2*12 = 24*12 = 288 Pomiędzy dwójką a nawiasem, jest niepisane mnożenie, dlatego ludzie się gubią.
OdpowiedzNie wiem dlaczego zminusowaliście Karzolinia. Przecież ma racje, a patrząc po komentarzach nie jest to takie oczywiste dla wszystkich :|
Odpowiedz@anonim001: 2 to ocena?
Odpowiedz@Egghead: Nie wiem, od kiedy skonczylem szkole nie mam takich problemow. Prawdopodobnie wroca jak bede mial dzieci, ale o to bede sie martwil jak nadejdzie ten czas.
Odpowiedz2
OdpowiedzNiestety nie 2. Wychodzi tak jak napisal Vibovit 288. Ja rozumiem ze mozna nie znac kolejnosci wykonywania dzialan itp. ale ludzie na milosc boska macie w necie tak zaawansowane kalkulatory ze mozna to sprawdzic a nie bzdury pisac
OdpowiedzNiestety wychodzi jednak 2. Potwierdzone przez casio fx9860.
OdpowiedzNo jednak 2 nie wychodzi. Jakbyś tego nie policzył, zawsze wychodzi 288.
OdpowiedzTo polecam przepisać do Excela. On zawsze rozwiązuje u mnie takie problemy.
Odpowiedz288
Odpowiedz2 bo trzeba pomnożyć to co wyjdzie w nawiasie przez 2 a na koncu podzielić 48 przez to co wyjdzie (24) i wyjdzie 2
Odpowiedzmi też wyszło 0,7
Odpowiedzno to na co czekasz. Marsz po 0,7. Czekam na raport.
Odpowiedzraoprt zdany. 0,7 rozpejte. bnyyylo gruoba
Odpowiedzczyli zero. wiadomo, 0.7 na łebka to jest nic.
Odpowiedzkolejnosc wykonywania dzialan = mnozenie, dzielenie, dodawanie i odejmowanie. 48:2(9+3) = 48:24 = 2 miedzy 2 a (9+3) jest mnozenie, gdybyscie uwazali w szkole to byscie wiedzieli.
OdpowiedzŻebyś mógł uważać w szkole to najpierw musiał byś chociaż do niej chodzić :)
OdpowiedzNie zapominaj mnożenie i dzielenie jest na równi, tak samo jak dodawanie i odejmowanie, wtedy wykonuje się działania PO KOLEI, od lewej do prawej.
OdpowiedzSkąd się kur...czę wzięło że mnożenie jest przed dzieleniem!?
OdpowiedzKolejność wykonywania działań = nawiasy, potęgowanie, mnożenie, dodawanie. Więc najpierw dodajesz 9 do 3 i masz 12. A później od lewej do prawej: 48 / 2 i mnożysz to razy 12. http://www.wolframalpha.com/input/?i=48%2F2%289%2B3%29 Ile razy można to tłumaczyć.. Do podstawówki!
OdpowiedzJak ja lubię czytac w tych błędnych teoriach " gdybyscie uwazali w szkole to byscie wiedzieli". Zawsze mnie to rozmiesza.:D
OdpowiedzMi najpierw wyszło 2, ale dobrze, że przeczytałem komentarze - od tych funkcji, algorytmów i innego bezwartościowego gówna w technikum już można jebla dostać
OdpowiedzOj... Darioo nie masz racji. Zawsze wychodzi 288 lub jak kto woli 0,7. 48 dzielone na 2 to 24, a 24 mnożone przez 12 (9+3) to 288.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2012 o 15:30
48/[2(30+4.3)]? :)))
OdpowiedzOczywiście, że trzy małe, uśmiechnięte Koreańczyki na dwa parasole
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2012 o 16:45
Mój kalkulator wymięka :P już wcześniej się spotkałem z takim błędem, ale nie znalazłem odpowiedzi. Na kalkulatorze jeśli pomiędzy 2, a na nawiasem nie ma znaku mnożenia, wynik wynosi 2. Jeśli jest znak to 288. Jak kalkulator to interpretuje? Screen: http://img96.imageshack.us/img96/4007/calcun.jpg
OdpowiedzMnożenie niejawne bez znaku jest uznawane za mający wyższy priorytet niż jawne ze znakiem (choć różnie bywa, zależy od modelu, producenta, matematyka etc.). Dlatego kalkulator pokazuje wtedy 2. A jak wbijesz znak mnożenia, to wtedy leci od lewej do prawej i jest 288. Ale i tak geniusze ze szkoły Ci powiedzą, że nie ;) Najlepiej stosować zasadę pasującą też do programowania: po co pamiętać kolejność operatorów i komplikować sprawę, skoro można wstawić nawias i wszystko jest jasne na 100%?
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2012 o 20:39
Mój kalkulator (CASIO fx-991ES PLUS) pokazuje dokładnie to samo, czyli 48:2(9+3)=2 natomiast 48:2x(9+3)=288. Wikipedia mówi: "Jeśli nie prowadzi to do nieporozumień, symbol mnożenia w zapisie matematycznym często pomija się, np. zamiast a*b pisze się ab." W mojej ocenie jeśli pomijamy symbol mnożenie to tak jakby oznaczamy, że należy bezwzględnie pomnożyć 2 elementy które są "sklejone". Np jeśli zapiszemy a:bc to tak jakby bc było w mianowniku. Jeśli natomiast użyjemy znaku mnożenia to po to abyśmy wyrażnie chcieli zaznaczyć ze te liczby nie są "sklejone": a:b*c. @szczepqs Podaj źródło informacji, że mnożenie bez znaku ma wyższy priorytet bo jestem ciekaw czy jest na to potwierdzenie. Mimo wszystko całki potrójne policzę ;)
Odpowiedz@Mayaam Na przykład: http://epsstore.ti.com/OA_HTML/csksxvm.jsp?nSetId=103110 Jasnego zdania: "należy tak robić i koniec" nie znajdziesz, ponieważ takiego nie ma. W tej kwestii jest totalna samowolka i każdy robi to, co mu się podoba ;)
Odpowiedz@w0jt3k10:
OdpowiedzTo jest przykład jak ludzie mącą. Gdyby 48/2 było w nawiasie (i tak powinno być, bo po to się zapisuje by wszystko było jasne dla wszystkich) to by było wszystko ok, a przez głupi zapis tylko ludzie się kłócicie.
OdpowiedzA z drugiej strony, jeśli znak dzielenia potraktujemy jako kreskę ułamkową to wyjdzie 2. Mógłby wypowiedzieć się na ten temat jakiś matematyk
Odpowiedzjak znak dzielenia potraktujesz jako kreskę ułamkową to też wyjdzie 288. 48/2=24 24*12
Odpowiedz@AnswersMaster: Niektórzy uznają, że kreska ułamkowa kończy się dopiero wraz ze spacją (logiczne), czyli całość byłaby w mianowniku, a wynik 2. Niemniej znak dzielenia to zupełnie inna kwestia od kreski ułamkowej.
Odpowiedzhttp://www.wolframalpha.com/input/?i=48%2F2%289%2B3%29
OdpowiedzWeźcie... wakacje są kur*a.
Odpowiedz288 ;)
OdpowiedzPrawidłowa odpowiedź to 288 :-) A teraz dlaczego? Nie wiem jak Was mnie uczono w szkole, że kolejność działań na tym przykładzie to: 1. To co jest w nawiasie 2. Mnożenie i Dzielenie Więc: 48/2(9+3)= 48/2(12)= 24(12)= 288 Pozdrawiam Studentów :P Ps. http://www.math.edu.pl/kolejnosc-wykonywania-dzialan Cytuje "Podczas działań arytmetycznych musimy pamiętać o prawidłowej kolejności ich wykonywania. Jeżeli w wyrażeniu algebraicznym nie ma nawiasów, to kolejność wykonywania działań jest następująca: potęgowanie i pierwiastkowanie, potem mnożenie i dzielenie w kolejności ich występowania, a następnie dodawanie i odejmowanie równiaż w kolejności ich występowania. Przy obliczaniu wartości wyrażeń zawierających nawiasy, wykonujemy najpierw działania w tych nawiasach, wewnątrz których nie ma już innych nawiasów"
OdpowiedzZmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2012 o 9:29
48/12*(9+3) 48/2*12 48/24=2 ...
OdpowiedzWyszło mi 144. 48:2 x 12 = 12 x 12...ups, to chyba jednak 24 x 12... nie umiem liczyć ;/
Odpowiedz@Mayam w pierwszym przykładzie,gdzie wychodzi dwa musi być błędny zapis,nas uczono,że do obliczeń takich działań,należy zawsze pozbywać się nawiasu i tworzyć jeden ciąg liczb ze znakami mnożenia,dzielenia,dodawania itp.X w drugim przykładzie powoduje,że działanie dzieli się jakby na 2 częsci,mogę się mylić:/,ale to tylko tok rozumowanie i wiem dlaczego wyszło 288,przeanalizowałem to.
Odpowiedzmoże i ja się wypowiem. każdy komputer działanie to potraktuje, jako 48/2*(9+3) i wyjdzie mu 288. I nie ma co do tego wątpliwości, ale niestety matematyka jest bardziej skomplikowana i komputery niekoniecznie sobie z nią radzą. Z matematycznego punktu widzenia działanie ma postać taką, jaka jest zapisana, czyli 48/2(9+3), a w takiej sytuacji najpierw wyliczamy nawias. Zapis jest ogólnie niejasny i można go interpretować na takie dwa sposoby. Poprawny matematycznie jest sposób drugi. Żeby objaśnić dlaczego proponuję na to spojrzeć z takiej strony: Mamy równanie 48/2x = 2 (poziom I gimnazjum). Jak widać zrobiliśmy trik i za to nieszczęsne (9 + 3) podstawiliśmy sobie x. Czy rozwiązaniem wyżej wymienionego równania jest x=12? (Równanie liczymy sobie tak: dzielimy sobie 48 przez 2, wychodzi 2x=24, a więc x=12) Jest, a więc jest to równanie poprawne. Za to w równaniu 48/2x = 288 (czyli z wynikiem, przy którym upiera się część z Was) za żadne skarby świata nie wyjdzie Wam x = 12 (wyjdzie x=0,08(3)), a wiemy, że to nie jest dobre rozwiązanie, czyli równanie to jest NIEPOPRAWNE. W związku z tym taki wynik (288) jest wynikiem niepoprawnym. Teraz nawet chyba studenci Politechniki i osoby z przesadnym zaufaniem do komputerów się ze mną zgodzą. Jeżeli chodzi o matematyczny punkt widzenia rozwiązaniem jest liczba 2, co udowodniliśmy sobie powyżej, za pomocą prostego równania na poziomie gimnazjum. Ogólnie zapis rzeczywiście może być mylący, ale mam nadzieje, że wszyscy zrozumieli, dlaczego poprawnym wynikiem jest 2. Dziękuję za uwagę.
OdpowiedzI tak zaraz debile zminusują twoją wypowiedź :C. A masz 100% racji.
OdpowiedzAle niestety w metodzie I gimnazjum zrobiłeś błąd, bo źle zapisałeś równanie 48/2x=288, x nie jest pod kreską ułamkową razem z liczbą 2 (jest rozszczepialne, bo 2x to inaczej 2*x). Dzielenie przez 48 tyczy się tylko liczby 2. Więc równanie powinno wyglądać tak (48/2)x=288 i to rówanie jest jak najbardziej prawdziwe. Niestety jako student politechniki się nie zgadzam z wynikiem 2.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2012 o 22:59
Można też to tak wytłumaczyć: wyrażenie 2(9+3) - jest to wyciągnięcie 2 przed nawias, czyli można to zapisać jako (2*9 + 2*3) całość wygląda teraz tak: 48 / (2*9 + 2*3) - nawias pierwszy - 48 / 24 = 2
Odpowiedz@W0jt3k10 Nie można stwierdzić że 2 jest wyciągnięte przed nawias, bo 2 jest związane dzieleniem, czyli można powiedzieć że wyciągnięte jest 48/2 przed nawias.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2012 o 23:27
@Imper3838 wychodzi na to, że masz racje. Profesor Zbigniew Semadeni napisał artykuł o tym: http://www.kiosk24.pl/download.html?f=titlefiles,95 Niby proste wyrażenie, a ile może przysporzyć kłopotu :)
Odpowiedz@w0jt3k10 Specjalnie takie wymyślili, trollowanie jest w modzie... W zasadzie każdy kto się angażuje w liczenie tego i udowadnianie jakiegokolwiek wyniku, może czuć się strollowany, w tym także i ja.
OdpowiedzWyjdzie 2, stado baranów na mistrzach, to tylko pokazuje jaki poziom intelektualny tu panuje... 48/2*(9+2) 48/2*12 48-24=2. Jak to mawiała moja nauczycielka matematyki co kropelka(znak mnożenia) sklei, sklei, żadna siła nie rozklei MATOŁY !
Odpowiedz2 to ty masz z majcy...
Odpowiedz