No i co z tego?
W Polsce są także synagogi, cerkwie, zbory i jakoś nikt afery nie robi.
Rzeczpospolita od początku była wielonarodowa, wielokulturowa i wielowyznaniowa. Czy to takie dziwne, że przedstawiciele mniejszości religijnych za własne pieniądze na własnych, legalnie kupionych działkach budują sobie świątynie?
Moim zdaniem wszystko jest w porządku, dopóki nie chcą na siłę zmieniać ustroju czy czegoś w tym stylu. Frakcja islamistów w naszym kraju nie jest zbyt silna - i raczej nie wzrośnie, bo typowy muzułmański emigrant jak ma już się przenosić, to wybierze kraj bogatszy.
Dopóki znają swoje miejsce w społeczeństwie (mniejszość etniczna), to mi nie przeszkadzają, niech sobie budują, modlą się, niech robią co chcą. Dopóki oni są tolerancyjni dla mnie, ja jestem tolerancyjny dla nich.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2014 o 10:50
@widzu:
Te całe ruchy przeciwko islamizacji polski to jeden wielki absurd. W Polsce jest kilka tysięcy muzułmanów, to na 40milionowy kraj praktycznie nic. Głównie są to Tatarzy i nikomu normalnemu nie przeszkadzają.
A, że teraz idioci mają paranoje i walczą z nieistniejącą islamizacją polski to i Tatarom się dostaje
http://www.tvp.info/15848746/obrazliwe-rysunki-na-meczecie-w-kruszynianach-zniszczony-mizar
Tacy ludzie to kompletni kretyni, wklepało się do ich pustych głów islam=zło i terroryzm i tak według tego działają zamiast próbować kogoś zrozumieć i żyć w razem spokoju... jak od wieków.
@icywind: Bo islamizacja jest problemem, ale nie u nas. To zachód jest oblegany przez muzułmanów i to oni powinni z nimi zrobić porządek. A to, że jakiś idiota usłyszał o "islamizacji" Europy i zaczął z nią walczyć w Polsce, to tylko wina jego debilizmu.
@pawel090: To bardzo proste:
Protestować sobie możesz nawet przeciwko elfizacji Polski, takie masz prawo. Ale ja zaczniesz z tego powodu niszczyć czyjąś własność i podburzać do nienawiści (patrz link który wstawiłem) to już będzie mój problem.
@icywind, nie rozumiesz, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Islamizacja Polski jest planowana, ale na dzień dzisiejszy by się nie udała. Raz, że mamy na szczęście radykalne poglądy, dwa, że religia katolicka jest u nas wciąż ważna. Na razie jesteśmy na etapie sekularyzacji społeczeństwa, upadku naszej kultury i patriotyzmu oraz promowania zboczeń i chorych ideologii. Gdy społeczeństwo będzie zsekularyzowane (jak zachód Europy i skandynawia) a ludzie będą mieli wyprane mózgi, że od bezrobocia i podupadającej gospodarki ważniejsze są małżeństwa homosiów, tępienie katolicyzmu i gender, to wtedy islamizacja Polski pójdzie gładko! zauważcie, że np. do Malty, która jest bliżej Afryki niż Sycylia jakoś uchodźcy muzułmańscy nie chcą dotrzeć... bo tam religia katolicka coś jeszcze znaczy.
@widzu:
Czasami nawet tutaj zdarzają się sensowne wypowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
Rzeczpospolita zawsze była krajem multikulturowym oraz wieloreligijnym. Jej upadek nastąpił dopiero wtedy, kiedy katolicyzm, religia zupełnie obca Słowianom, zaczęła tu dominować. Szczytowym osiągnięciem katolicyzmu była Konfederacja Targowicka zawiązana, zgodnie z manifestem, w imię obrony religii i "złotej wolności", czyli przywilejów duchowieństwa oraz uzależnionej od niego spauperyzowanej szlachty. Dzisiaj też polakom, narodowi o paradoksalnie wyjątkowo skundlonym wojnami i przeróżnymi potopami rodowodzie genetycznym, jednolity charakter społeczeństwa strasznie we łbach miesza.
Co więcej, w polsce od stuleci żyje mniejszość muzułmańska i nigdy nie było z nią żadnych problemów. Dlaczego? Bo każda religia jest taka sama. Katolicyzm od islamu nie różni się absolutnie niczym. Różne są elementy zewnętrzne, otoczenie tych religii i środowiska, z których wyznawcy się rekrutują. Katolicy nie uprawiają już swojego ulubionego sportu, czyli mordowania ludzi milionami dla pieniędzy i wpływów tylko dlatego, że są heretykami czy nie daj borze niewiernymi, tylko dzięki rozwojowi świeckiego prawa i po prostu zakazowi stawiania krwiożerczego prawa katolickiego nad z założenia pacyfistycznym prawem świeckim. Kiedy tylko państwo, czyli władza świecka słabły, katolicy wracali do swoich praktyk. Wystarczy tylko przypomnieć czasy międzywojnia i II WŚ.
Nic dziwnego, że meczet powstaje na Śląsku, w mieście o niemieckim rodowodzie, jak zresztą niemal wszystkie miasta przyznanego po wojnie polsce dla ukarania Niemców Śląska. U nas panuje kultura Zachodu i chociaż zrusyfikowany żywioł polski napłynął tutaj tłumnie po wojnie, cały czas jednak dominują wartości europejskie: praca, szacunek i otwartość.
Tak nawiasem mówiąc, nie dziwię się poruszeniu wśród tych wszystkich internetowych bohaterów, co to islam zwalczają. Najpierw byli antygejowscy, ale Rafalala zlała jednego na kwaśne jabłko, reszta się wystraszyła i stali się antyrosyjscy. Rosja teraz przestała być jedynie potencjalnym zagrożeniem, więc ktoś mógłby od nich zacząć wymagać jakichś realnych działań i musieli przerzucić się na zwalczanie muzułmanów gdzieś w dalekiej Francji czy jeszcze dalej na Bliskim Wschodzie. Na kogo będzie można bezpiecznie szczekać, jeśli nawet muzułmanie będą za miedzą?!
PS.
Muzułmanie ziemię KUPILI od miasta i budują meczet za SWOJE pieniądze. Watykańczycy dostają ziemię za darmo od polskich miast, a swój cyrk stawiają potem za pieniądze z moich podatków.
@Maquabra:
jest różnica między religiami, Islam jest jedyną z ważnych religii na świecie, która jest absolutnie jingoistyczna (przeciwieństwo pacyfizmu). To całe gadanie o islamie jako religii pokoju to bzdura, sprawdź sobie żywot Mahommeta, pół życia facet spędził na wojnie z Mekką. Chrześcijanie też mają swoje za uszami, ale przynajmniej wojna nie jest jednym z podstawowych założeń tej religii, wszystkie okropieństwa przypisywanie Chrześcijaństwu to wina ludzi, nie założeń samej wiary.
A kościół też tego nie ma zupełnie za darmo, to wynik umowy - kościół zrzekł się roszczeń w związku z wywłaszczeniami dokonanymi przez PRL, w zamian za to dostał spore przywileje finansowe (ale też owe wywłaszczenia były potężne, Polska nie wypłaciłaby się ze złamania tej umowy)
@widzu: Bardzo ciekawa wymiana poglądów się trafiła.Ja osobiście wychodzę z założenia, że narodem jesteśmy takim, że kolejne meczety czy kolejni muzułmanie w naszym kraju nie doprowadzą do rozpowszechnienia islamu w Polsce. Jesteśmy zbyt konserwatywni i jest to dobre. Dzięki temu na przestrzeni różnych historycznych konfliktów na różnym tle zachowaliśmy język, które jest niezwykle trudny, potrawy, które sa bardzo smaczne, zwyczaje które są bardzo ważne. Nasz kraj, kultura i zwyczaje są zbudowane z korzeni pogańsko-chrześcijańskich, stanowią spuściznę która zakorzeniła się w kolejnych pokoleniach. Jeśli jest ktoś kto ma wątpliwości, że jakiś kraj, religia czy kultura przejmie "kontrolę" nad naszym małym krajem jest w głębokim błędzie.
Niech zakładaja, wazne by pozniej nie bylo z nimi problemu... w tym celu nalezy
1. Poznosic socjale - nie będa przyjezdzac menele
2. Wprowadzić kare śmierci za morderstwo - To nieprawda, że kazdy muzulmanin jest az tak nieulekniony
3. Wprowadzić ciezke kary za rozne przestepstwa
4. Rozbudowac policje i wojsko oraz dac im takie uprawnienia by skutecznie stlamsic ew. wystapienia muzulmanow przeciwko nam.
Poza tym...
Lepiej zeby siedzieli w jednym miejsuc...
@Aqua22: To jest lewak, nie mowiac o tym, że ja tutaj propaguje normalne poglady, zas on popieral kaczynskiego.
To, ze niektórzy popieraja kare smierci nic nie zmienia, nawet Hitler mial w kilku kwestiach normalne poglady, na nic sie to zdalo.
Na szczęście jest to fejk! Zdjęcie w portalu budowlanego, a na w/w ulicy budują podobno dom modlitewny, ale Baptystów. Choć jak widać plotka żyje już własnym życiem...
Ciekawe, muzułmanina w Gliwicach pierwszy raz widziałam jakiś rok temu, właściwie było ich 4. Byli to jedyni muzułmanie, jakich zobaczyłam. Dla kogo oni chcą ten meczet stawiać? Swoją drogą tolerancja w Gliwicach jest na takim poziomie, że nawet świątynia buddyjska miałaby przechlapane.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2014 o 17:44
I bardzo dobrze jak się zbiorą w jednym miejscu to łatwiej będzie ich zamknąć w środku i podpalić budynek ;)
A tak na poważnie popieram komentarz wojtka ;)
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2014 o 19:17
Może to akcja promocyjna UM w Gliwicach, by więcej turystów przyjeżdżało? Wyobraźcie sobie tyłu ludzi, każdy ze świnią na plecach szuka odpowiedniego adresu :) Zapraszamy, najwyżej zrobimy sobie wielkie ognisko :D
No i co z tego? W Polsce są także synagogi, cerkwie, zbory i jakoś nikt afery nie robi. Rzeczpospolita od początku była wielonarodowa, wielokulturowa i wielowyznaniowa. Czy to takie dziwne, że przedstawiciele mniejszości religijnych za własne pieniądze na własnych, legalnie kupionych działkach budują sobie świątynie? Moim zdaniem wszystko jest w porządku, dopóki nie chcą na siłę zmieniać ustroju czy czegoś w tym stylu. Frakcja islamistów w naszym kraju nie jest zbyt silna - i raczej nie wzrośnie, bo typowy muzułmański emigrant jak ma już się przenosić, to wybierze kraj bogatszy. Dopóki znają swoje miejsce w społeczeństwie (mniejszość etniczna), to mi nie przeszkadzają, niech sobie budują, modlą się, niech robią co chcą. Dopóki oni są tolerancyjni dla mnie, ja jestem tolerancyjny dla nich.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2014 o 10:50
@widzu: dobrze mówi, polać mu!
Odpowiedz@widzu: To prawda ale to że była wielokulturowa w niczym nam nie pomagało jako państwu
Odpowiedz@widzu: Te całe ruchy przeciwko islamizacji polski to jeden wielki absurd. W Polsce jest kilka tysięcy muzułmanów, to na 40milionowy kraj praktycznie nic. Głównie są to Tatarzy i nikomu normalnemu nie przeszkadzają. A, że teraz idioci mają paranoje i walczą z nieistniejącą islamizacją polski to i Tatarom się dostaje http://www.tvp.info/15848746/obrazliwe-rysunki-na-meczecie-w-kruszynianach-zniszczony-mizar Tacy ludzie to kompletni kretyni, wklepało się do ich pustych głów islam=zło i terroryzm i tak według tego działają zamiast próbować kogoś zrozumieć i żyć w razem spokoju... jak od wieków.
Odpowiedz@icywind: Bo islamizacja jest problemem, ale nie u nas. To zachód jest oblegany przez muzułmanów i to oni powinni z nimi zrobić porządek. A to, że jakiś idiota usłyszał o "islamizacji" Europy i zaczął z nią walczyć w Polsce, to tylko wina jego debilizmu.
Odpowiedz@Kubaxius: No i właśnie o tym debilizmie ja mówię.
OdpowiedzDebilizmem jest problem wasz z tym że komuś się może coś nie podobać. Po to mamy tą nieszczęsną demokrację aby każdy mógł protestować z byle głupstwa.
Odpowiedz@pawel090: To bardzo proste: Protestować sobie możesz nawet przeciwko elfizacji Polski, takie masz prawo. Ale ja zaczniesz z tego powodu niszczyć czyjąś własność i podburzać do nienawiści (patrz link który wstawiłem) to już będzie mój problem.
Odpowiedz@icywind, nie rozumiesz, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Islamizacja Polski jest planowana, ale na dzień dzisiejszy by się nie udała. Raz, że mamy na szczęście radykalne poglądy, dwa, że religia katolicka jest u nas wciąż ważna. Na razie jesteśmy na etapie sekularyzacji społeczeństwa, upadku naszej kultury i patriotyzmu oraz promowania zboczeń i chorych ideologii. Gdy społeczeństwo będzie zsekularyzowane (jak zachód Europy i skandynawia) a ludzie będą mieli wyprane mózgi, że od bezrobocia i podupadającej gospodarki ważniejsze są małżeństwa homosiów, tępienie katolicyzmu i gender, to wtedy islamizacja Polski pójdzie gładko! zauważcie, że np. do Malty, która jest bliżej Afryki niż Sycylia jakoś uchodźcy muzułmańscy nie chcą dotrzeć... bo tam religia katolicka coś jeszcze znaczy.
Odpowiedz@RozentuzjazmowanyZboczek: Kraina grzybów to przy tobie pikuś :D
Odpowiedz@widzu: Czasami nawet tutaj zdarzają się sensowne wypowiedzi. Pozdrawiam serdecznie. Rzeczpospolita zawsze była krajem multikulturowym oraz wieloreligijnym. Jej upadek nastąpił dopiero wtedy, kiedy katolicyzm, religia zupełnie obca Słowianom, zaczęła tu dominować. Szczytowym osiągnięciem katolicyzmu była Konfederacja Targowicka zawiązana, zgodnie z manifestem, w imię obrony religii i "złotej wolności", czyli przywilejów duchowieństwa oraz uzależnionej od niego spauperyzowanej szlachty. Dzisiaj też polakom, narodowi o paradoksalnie wyjątkowo skundlonym wojnami i przeróżnymi potopami rodowodzie genetycznym, jednolity charakter społeczeństwa strasznie we łbach miesza. Co więcej, w polsce od stuleci żyje mniejszość muzułmańska i nigdy nie było z nią żadnych problemów. Dlaczego? Bo każda religia jest taka sama. Katolicyzm od islamu nie różni się absolutnie niczym. Różne są elementy zewnętrzne, otoczenie tych religii i środowiska, z których wyznawcy się rekrutują. Katolicy nie uprawiają już swojego ulubionego sportu, czyli mordowania ludzi milionami dla pieniędzy i wpływów tylko dlatego, że są heretykami czy nie daj borze niewiernymi, tylko dzięki rozwojowi świeckiego prawa i po prostu zakazowi stawiania krwiożerczego prawa katolickiego nad z założenia pacyfistycznym prawem świeckim. Kiedy tylko państwo, czyli władza świecka słabły, katolicy wracali do swoich praktyk. Wystarczy tylko przypomnieć czasy międzywojnia i II WŚ. Nic dziwnego, że meczet powstaje na Śląsku, w mieście o niemieckim rodowodzie, jak zresztą niemal wszystkie miasta przyznanego po wojnie polsce dla ukarania Niemców Śląska. U nas panuje kultura Zachodu i chociaż zrusyfikowany żywioł polski napłynął tutaj tłumnie po wojnie, cały czas jednak dominują wartości europejskie: praca, szacunek i otwartość. Tak nawiasem mówiąc, nie dziwię się poruszeniu wśród tych wszystkich internetowych bohaterów, co to islam zwalczają. Najpierw byli antygejowscy, ale Rafalala zlała jednego na kwaśne jabłko, reszta się wystraszyła i stali się antyrosyjscy. Rosja teraz przestała być jedynie potencjalnym zagrożeniem, więc ktoś mógłby od nich zacząć wymagać jakichś realnych działań i musieli przerzucić się na zwalczanie muzułmanów gdzieś w dalekiej Francji czy jeszcze dalej na Bliskim Wschodzie. Na kogo będzie można bezpiecznie szczekać, jeśli nawet muzułmanie będą za miedzą?! PS. Muzułmanie ziemię KUPILI od miasta i budują meczet za SWOJE pieniądze. Watykańczycy dostają ziemię za darmo od polskich miast, a swój cyrk stawiają potem za pieniądze z moich podatków.
Odpowiedz@Maquabra, nie wiem co bierzesz, ale Allah ponoć nie ćpał, więc zapomnij o raju z 24 dziewicami. :)
Odpowiedz@Maquabra: jest różnica między religiami, Islam jest jedyną z ważnych religii na świecie, która jest absolutnie jingoistyczna (przeciwieństwo pacyfizmu). To całe gadanie o islamie jako religii pokoju to bzdura, sprawdź sobie żywot Mahommeta, pół życia facet spędził na wojnie z Mekką. Chrześcijanie też mają swoje za uszami, ale przynajmniej wojna nie jest jednym z podstawowych założeń tej religii, wszystkie okropieństwa przypisywanie Chrześcijaństwu to wina ludzi, nie założeń samej wiary. A kościół też tego nie ma zupełnie za darmo, to wynik umowy - kościół zrzekł się roszczeń w związku z wywłaszczeniami dokonanymi przez PRL, w zamian za to dostał spore przywileje finansowe (ale też owe wywłaszczenia były potężne, Polska nie wypłaciłaby się ze złamania tej umowy)
Odpowiedz@widzu: Bardzo ciekawa wymiana poglądów się trafiła.Ja osobiście wychodzę z założenia, że narodem jesteśmy takim, że kolejne meczety czy kolejni muzułmanie w naszym kraju nie doprowadzą do rozpowszechnienia islamu w Polsce. Jesteśmy zbyt konserwatywni i jest to dobre. Dzięki temu na przestrzeni różnych historycznych konfliktów na różnym tle zachowaliśmy język, które jest niezwykle trudny, potrawy, które sa bardzo smaczne, zwyczaje które są bardzo ważne. Nasz kraj, kultura i zwyczaje są zbudowane z korzeni pogańsko-chrześcijańskich, stanowią spuściznę która zakorzeniła się w kolejnych pokoleniach. Jeśli jest ktoś kto ma wątpliwości, że jakiś kraj, religia czy kultura przejmie "kontrolę" nad naszym małym krajem jest w głębokim błędzie.
Odpowiedzchodzi Ci o żonę czy o teściową?
OdpowiedzPowiedzenie podłożyć komuś świnie nabiera dosłownego znaczenia
OdpowiedzNiech zakładaja, wazne by pozniej nie bylo z nimi problemu... w tym celu nalezy 1. Poznosic socjale - nie będa przyjezdzac menele 2. Wprowadzić kare śmierci za morderstwo - To nieprawda, że kazdy muzulmanin jest az tak nieulekniony 3. Wprowadzić ciezke kary za rozne przestepstwa 4. Rozbudowac policje i wojsko oraz dac im takie uprawnienia by skutecznie stlamsic ew. wystapienia muzulmanow przeciwko nam. Poza tym... Lepiej zeby siedzieli w jednym miejsuc...
Odpowiedz@WojtekVanHelsing: Jakbym czytała Kononowicza :]
Odpowiedz@Aqua22: To jest lewak, nie mowiac o tym, że ja tutaj propaguje normalne poglady, zas on popieral kaczynskiego. To, ze niektórzy popieraja kare smierci nic nie zmienia, nawet Hitler mial w kilku kwestiach normalne poglady, na nic sie to zdalo.
OdpowiedzNa szczęście jest to fejk! Zdjęcie w portalu budowlanego, a na w/w ulicy budują podobno dom modlitewny, ale Baptystów. Choć jak widać plotka żyje już własnym życiem...
Odpowiedzwstyd, ze Polacy buduja takie rzeczy, muzlumanie niech sciagaja swoje berety, zakasaja rekawy i do roboty!
OdpowiedzNiech sobie budują, ale bez minaretów tak jak jest to w Szwajcarii.
OdpowiedzCiekawe, muzułmanina w Gliwicach pierwszy raz widziałam jakiś rok temu, właściwie było ich 4. Byli to jedyni muzułmanie, jakich zobaczyłam. Dla kogo oni chcą ten meczet stawiać? Swoją drogą tolerancja w Gliwicach jest na takim poziomie, że nawet świątynia buddyjska miałaby przechlapane.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2014 o 17:44
@Vania: I to jeszcze w takiej okolicy :)
Odpowiedz@azbest: Hhahha fakt, największe slamsy w Gliwicach... znaczy, prestiżowa okolica, ze wspaniałą dobrze rokującą młodzieżą.
OdpowiedzI bardzo dobrze jak się zbiorą w jednym miejscu to łatwiej będzie ich zamknąć w środku i podpalić budynek ;) A tak na poważnie popieram komentarz wojtka ;)
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2014 o 19:17
Może to akcja promocyjna UM w Gliwicach, by więcej turystów przyjeżdżało? Wyobraźcie sobie tyłu ludzi, każdy ze świnią na plecach szuka odpowiedniego adresu :) Zapraszamy, najwyżej zrobimy sobie wielkie ognisko :D
OdpowiedzNie wiem czy autor demota wie, ale w Warszawie też jest meczet -.-
Odpowiedz