@mdpolak: U mnie było trochę na odwrót:
-Wataszka oddziału orków wychodzi z płonącego obozu, pod jego stopami trzęsie się ziemia, jego pobratymcy ustępują mu z dro...
-PODBIEGAM DO NIEGO OD TYŁU I TNĘ OD DOŁU TOPOREM!- najmniejszy krasnolud jakiego w życiu widziałem.
-Ok, rzuć 2 d20
-20... 20!
-Obrażenia?
-Maks... MAKS!
-Ech... Wódz orków pada na ziemię w dwóch, idealnie przeciętych połowach po obu stronach Twojego zbryzganego juchą ciała.
@LichMcKnee: Owszem, jednak ja piję do tego, że jest to marne tłumaczenie wprost. Należałoby to przenieść na nasz rodzimy grunt: Warhammer, k100 i wynik 100.
ja grałem ze zero to fail a 20 najgorzej. Przykład: najgorsza statystyka Siła:1 a największa 20..więc nie wszędzie ten obrazek pasuje. Natomiast jeśli D20 odnosi się do zręczności to jakim cudem 1 to najgorzej? przecież jak ma bohater zręczność od 1-20 to chyba jak ma powiedzmy tą statystykę wytrenowaną na 12 to jak wyjdzie 1 to sukces...a powyżej 12 źle...nie czaje :D
@avalerin80: To obrazek do najbardziej klasycznego systemu, DnD. W DnD podstawowe statystyki Twojej postaci nie przekraczają 20, przy takim ataku np. to czy się powiedzie czy nie jest determinowane przez wartość Twojego rzutu + modyfikator z Twoich statów, końcowy wynik to powiedzmy 14 z kości+ 4 ze statystyk, masz 18, teraz porównujesz to z klasą pancerza przeciwnika, jeśli klasa jest niższa od twojego wyniku- atak wchodzi, rzucasz na obrażenia. Do tego jeśli wyrzucisz 1 to jest to krytyczna porażka, 20 to cios krytyczny, obrażenia są liczone podwójnie. Ty chyba grałeś w Warhammera ;)
moja sesja: (ja) Oglądam jaki to kamień. Powinienem dać rade to powiedzieć po kolorze. (mg) Rzuć d20 roll 1 (mg) Przestałeś widzieć kolory.
Odpowiedz@mdpolak: U mnie było trochę na odwrót: -Wataszka oddziału orków wychodzi z płonącego obozu, pod jego stopami trzęsie się ziemia, jego pobratymcy ustępują mu z dro... -PODBIEGAM DO NIEGO OD TYŁU I TNĘ OD DOŁU TOPOREM!- najmniejszy krasnolud jakiego w życiu widziałem. -Ok, rzuć 2 d20 -20... 20! -Obrażenia? -Maks... MAKS! -Ech... Wódz orków pada na ziemię w dwóch, idealnie przeciętych połowach po obu stronach Twojego zbryzganego juchą ciała.
OdpowiedzTyle że nikogo nie było stać na samolot w starożytnych Pompejach.
OdpowiedzPolscy RPGowcy też mówią d20,a nie k20? Poza tym wyrzucenie jedynki to w większości systemów krytyczne szczęście...
Odpowiedz@zorann: Ale DnD to klasyk, 20 kryt szczęście, 1 kryt fail :D
Odpowiedz@LichMcKnee: Owszem, jednak ja piję do tego, że jest to marne tłumaczenie wprost. Należałoby to przenieść na nasz rodzimy grunt: Warhammer, k100 i wynik 100.
OdpowiedzA trzeba wiedzieć kiedy fala gorąca nadejdzie by wiedzieć jak szybko s3,14erdalać.
Odpowiedzja grałem ze zero to fail a 20 najgorzej. Przykład: najgorsza statystyka Siła:1 a największa 20..więc nie wszędzie ten obrazek pasuje. Natomiast jeśli D20 odnosi się do zręczności to jakim cudem 1 to najgorzej? przecież jak ma bohater zręczność od 1-20 to chyba jak ma powiedzmy tą statystykę wytrenowaną na 12 to jak wyjdzie 1 to sukces...a powyżej 12 źle...nie czaje :D
Odpowiedz@avalerin80: To obrazek do najbardziej klasycznego systemu, DnD. W DnD podstawowe statystyki Twojej postaci nie przekraczają 20, przy takim ataku np. to czy się powiedzie czy nie jest determinowane przez wartość Twojego rzutu + modyfikator z Twoich statów, końcowy wynik to powiedzmy 14 z kości+ 4 ze statystyk, masz 18, teraz porównujesz to z klasą pancerza przeciwnika, jeśli klasa jest niższa od twojego wyniku- atak wchodzi, rzucasz na obrażenia. Do tego jeśli wyrzucisz 1 to jest to krytyczna porażka, 20 to cios krytyczny, obrażenia są liczone podwójnie. Ty chyba grałeś w Warhammera ;)
Odpowiedz