Prawica:
nie lubię aborcji - zabronić
nie lubię antykoncepcji - zabronić
nie lubię związków partnerskich - zabronić
nie lubię tęczy przy krzyżu - zabronić
nie lubię tęczy w ogóle - zabronić
nie lubię in vitro - zabronić
@kylafire: No i super, pokazałeś, że prawica robi to samo co zarzuca lewicy (właściwie to tylko połowę ale tam), co w związku z tym? Zabranianie tego czego się nie lubi jest dobre czy jest złe w końcu?
@kylafire: nie
Prawica:
jeżeli ktoś krzywdzi kogoś innego - zabronić
jeżeli ktoś krzywdzi samego siebie - nie zabraniać jeśli jest dorosły, nie zabraniać też krytyki
@kylafire: dochodzimy do wniosku, że jedni i drudzy chcą narzucać swoje poglądy - tylko te poglądy mają inne... dlatego jedyne słuszne wyjście to minimalizowanie kompetencji rządu i urzędników, aby mieli jak najmniejszy wpływ na życie obywateli
@ChiKenn:
Ja doszedłem do innego wniosku.
Chcę mieć wybór czy mogę wejść w związek małżeński z mężczyzną czy kobietą. Nie chcę nikomu narzucać lub zakazywać, ale chcę sam mieć wybór. Prawica jest przeciwna mojemu wyborowi.
Nie chcę być zmuszony do płacenia z moich podatków na kościół. Nie chce nikomu zabraniać płacić z ich pieniędzy, chcę tylko sam mieć wybór co zrobić z moimi pieniędzmi. Prawica jest przeciwna mojemu wyborowi.
@dirk_gently: To jest de facto ten sam wniosek, bo lewica chce z kolei narzucać co możesz jeść i czym się przemieszczać, chociażby.
I nie chcę słyszeć "bo oni to...", to żadne tłumaczenie tego co lewica robi.
@jedyny360:
Różnica polega na tym, że to czym się poruszasz wpływa na innych ludzi w twoim otoczeniu.
To z kim się żenisz albo na jaki kościół płacisz na nikogo nie wpływa.
@dirk_gently: Znajdź mi jednego współczesnego prawicowego polityka, który chce wprowadzenia prawa zezwalającego na akty przemocy względem konkretnych grup, np. "homosiów" czy "ciapatych". Z kolei lewica chce wprowadzenia prawa, dającego specjalną ochronę niektórym grupom, tj. żeby przestępstwa przeciw nim były karane bardziej niż przeciw innym obywatelom ("mowa nienawiści", kary za "rasizm" [zamiast tylko za przestępstwa nim kierowane] i inne idiotyzmy).
Podałeś 2 konkretne, wyselekcjonowane przykłady, które akurat wpływałyby na innych ludzi. Ale większość postulatów obecnej lewicy wpływa na całość społeczeństwa, próbuje kontrolować interakcje biznesowe i prywatne, wpływać na wychowanie dzieci itp. Poniekąd tak właśnie działa współczesne prawodawstwo.
@dirk_gently: jasne, ale ja również nie chcę, aby z moich podatków byli utrzymywani jacykolwiek inni ludzie, nie tylko księża - a tego lewica się jak najbardziej domaga
@dirk_gently: Nie no, fajnie, wyselekcjonowałeś z mojego argumentu to co najłatwiej obalić, a trudniejsze zostawiłeś, wygodnie, wcale to nie sugeruje pewnej dozy nieszczerości i/lub ślepej wiary w lewicę.
To z kim się żenisz i to na jaki kościół płacisz też wpływa na ludzi w moim otoczeniu, w porównywalnym wg mnie stopniu do tego, czy jeżdżę benzyniakiem czy elektrykiem (które to te drugie nie są z automatu bardziej ekologiczne, dopiero po x latach prześcigają benzyniaki w kwestii emisji spalin włącznie z produkcją): czyli trochę, ale w sumie to nie bardzo.
Tzn. nie jestem przeciwny regulacjom jako takim, chociażby silnik powinien warczeć w granicach rozsądku, szkoda słuchu mojego i ludzi do okoła. Ale bez przesadyzmu. A do talerza chyba też mi nie powinno się zaglądać, nie?
@kylafire:
Widziałem fajną wypowiedź, która szła mniej więcej tak: Powinni całe to lgbt traktować po katolicku tak samo jak po katolicku traktują bezdomnych, niepełnosprawnych oraz tych których adoptować nikt nie chce: udawać, że ich nie ma.
@jedyny360:
>To z kim się żenisz i to na jaki kościół płacisz też wpływa na ludzi w moim otoczeniu
W jaki niby sposób? Co ty halucynujesz? Ktoś złapie POChP od mojej żony? Dostanie raka płuc bo nie zapłacę księdzu?
Co niby było trudne do obalenia w twoim "argumencie"?
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
13 października 2020 o 20:26
@FriendzoneMaster:
Nie wiem w jakim kraju żyjesz, w naszym to prawica wprowadza prawa dające specjalną ochronę niektórym grupom (tzw. "obraza uczuć religijnych"). Kar za mowę nienawiści jakoś doczekać się nie możemy, a jesli uważasz że to idiotyzmy to przypomnij sobie że to standard w takich krajach jak Szwecja czy Holandia, no chyba że uważasz że fajniej się żyje w Iranie czy Nigerii. Pewnie zależy kto do czego aspiruje.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 października 2020 o 20:32
@FriendzoneMaster:
Co za stek bzdur. Strefy wolne od LBGT chociażby wprowadzają do sfery publicznej społeczne przyzwolenie na homofobie i przemoc wobec mniejszości seksualnych. Nawet w konserwatywnym Krakowie to zauważyli i rada miasta chce wystosować do sejmiki małopolskiego rezolucję, w której piszą:
„Deklaracja ta jest wyrazem dyskryminacji, złamaniem zasady równego traktowania i w sposób bezprecedensowy atakuje i uderza w mieszkańców i mieszkanki Krakowa, jak i całego województwa (…) Nieodpowiedzialnie przyjęta Deklaracja ma ogromne skutki społeczne, jest elementem budowania atmosfery przyzwolenia na mowę nienawiści wobec osób LGBT+, spowodowała eskalację przemocy i kompromituje zdobycze Polski na polu demokracji, solidarności społecznej i tradycji państwa tolerancyjnego”.
Dalsza część, to już dawno temu zgrane prymitywne kłamstwa pseudo-prawicy. LGBT+ nie chce żadnych specjalnych praw. Chce dokładnie TAKICH SAMYCH praw, jakie przysługują heteroseksualnej większości. Walka z mowa nienawiści to nie jest nadawanie specjalnych praw jakimś grupom, bo dotyczy do całej społeczności. Mowa nienawiści powinna być ścigana i karana niezależnie od tego do kogo jest skierowana.
Tu w opozycji mamy przepis karzący ludzi za obrazę uczuć religijnych, który dziwnym trafem dotyczy wyłącznie katolików. Jak ktoś wypisuje lub opowiada głupoty na temat ewolucji i obraża tym samym moja inteligencję i ateistyczny światopogląd, to nie mogę z tym nic zrobić. Ale wystarczy lekko przerobić jakiś "święty" obrazek i od razu człowiek ma o 6 rano wjazd policji na chatę.
To nie lewica ma totalitarne ciągotki i chęć do zakazywania. To ta psudo-prawicowa neo-bolszewia ciągle ma ochotę urządzać ludziom życie.
@jedyny360: Bzdury wypisujesz.
Jak jeździsz dieslem, który wydziela tlenki azotu i narażasz w ten sposób ludzi na ryzyko nowotworów, to to nie jest kwestia wolności lecz odpowiedzialności społecznej.
Nikt ci nie narzuca co masz jeść. Lewica nie chce zakazać sprzedaży np. mięsa. Apeluje jedynie o jego ograniczenie lub zrezygnowanie z niego. Ale tą są apele i perswazja, a nie zakazy. Nikt nie chce karać i wsadzać do więzień rzeźników i "mięsożerców".
Po drugiej stronie mamy prawicowych oszołomów, którzy właśnie chcą zakazywać i karać.
Taka Głodek nie apeluje, nie prowadzi kampanii zachęcającej kobiety do rodzenia dzieci. Ona chce po prostu zakazać wszelkiej aborcji i wsadzać kobiety i lekarzy do więzienia.
Małżeństwo dwóch mężczyzn lub dwu kobiet nikomu i niczemu nie zagraża. Nie niszczy żadnych rodzin. Prawica jednak chce je zakazać pod jakimiś bzdurnymi pretekstami.
To nie lewica jest opresyjna i zamordystyczna. To wy macie takie zapędy i na dodatek projektujecie te wasze totalitarne ciągotki na lewicę.
@gramin: Umiesz ty czytać? Powiedziałem, że nie chcę słyszeć tłumaczenia "ale oni..." bo to nie tłumaczenie, a sofizmat. O dieslu też nic nie mówiłem, tylko o benzyniakach, których ustawodawcy chcą się jak najszybciej pozbyć. O oszołomach zaglądających w talerze też słyszałem.
I jakie "wy"? Skąd ci się wzięło, że popieram prawicę? Bo śmiem kwestionować nieskazitelność lewicy? Kurde, to już w kościele księża lepiej reagują jak się wiarę skrytykuje.
A gdyby nie bzdurny podatek od spadku, to małżeństwo jakiekolwiek byłoby w zasadzie zbędne.
@dirk_gently: ">To z kim się żenisz i to na jaki kościół płacisz też wpływa na ludzi w moim otoczeniu
W jaki niby sposób?"
Tak postawione pytanie z tak zacytowanym tekstem to jawna manipulacja, bo zabrakło jeszcze tego co było PO PRZECINKU: "pływa na ludzi w moim otoczeniu, w porównywalnym wg mnie stopniu do tego, czy jeżdżę benzyniakiem czy elektrykiem: czyli trochę, ale w sumie to nie bardzo." (pomijająm już dygresję w nawiasie, być może to cię przerosło)
A od benzyniaków dostaje się POChP lub raka płuc? Bo jedyne co znalazłem to odpowiednio dym tytoniowy (przyczyna w 90% przypadków) i diesel w drugim (znaleźli powiązanie, i już pominę, że korelacja to nie przyczynowość, bo ufam, że lekarze wyelimonowali inne relacje). Tylko ja pisałem stricte o benzyniakach, które też nie są automatycznie gorsze dla środowiska niż elektryki.
A że płacenie na kościoły, które pojawiają się i funkcjonującw moim otoczeniu, ma wpływ na ludzi w moim otoczeniu powinno być oczywiste.
A, i prawie zapomniałem: co jest trudnego? To do czego się nie odniosłeś: że lewica chce narzucać co wolno jeść.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 października 2020 o 0:21
@kylafire: z aborcją kolego trafiłeś jak kulą w płot.
Wychodzisz z założenia: Nie lubisz aborcji - to jej nie rób. I to założenie jest identyczne w 100% z tym : Nie lubisz pedofili - to nie gwałć dzieci.
I pewnie kiwasz teraz głową mówiąc "nie, nie jest" - owszem jest. Katolicy wierzą, że płód = dziecko, przez co aboracja = morderstwo. Popieranie mordowania ludzi jest niemoralne, więc nie ma możliwości, żeby osoba religijna popierała aborcję (a jak ktoś zna taką to cóż... bycie heretykiem to nic nowego).
@Rimcem: Pedofilia jest bezpośrednim zadawaniem krzywdy. Ocena aborcji z kolei zależna jest od przed-sądów: czy zarodek ma duszę itd. Trudno więc porównywać aborcję z pedofilią.
W każdym razie z biologicznego punktu widzenia zarodek staje się płodem od 11 tygodnia rozwoju. Zanim w zarodku nie zacznie się rozwijać system nerwowy, nie można mówić o nim w kategoriach autonomicznego organizmu żywego.
Żeby było jasne: nie zamierzam nikogo tu nawracać. Jeśli wierzysz w świętość życia od poczęcia, nic mi do tego.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 października 2020 o 4:26
@Kajothegreat: To też, ja się skupiłem na emisji gazów związanej z produkcją takiego samochodu, m.in. w wyniku produkcji ogniw elektrycznych dla takowych.
@Kajothegreat: Tzn. sam nie jestem pewien jakie to dokładnie wartości i którym ufać ale chyba i tak uniwersalnie wychodzi, że auto elektryczne jest ekologiczniejsze dopiero po x czasu, proces produkcji produkuje więcej gazów cieplarnianych niż produkcja benzyniaka, ale to jest jednorazowa emisja gazów kiedy benzyniaki generują mniej na start, ale do końca eksploatacji nie przestają
Nie wiedziałem że Bosak jest z lewicy:
Tu nie ma o tym, że powinni tylko że mogą. Jak chcą. Tak jak niektórzy mężczyźni farbują włosy. Może się nie podobać ale jak chcą to mogą.
Krzysztof Bosak:
Nie, nie mogą. Chyba że pracują w teatrze, telewizji, cyrku etc.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 października 2020 o 14:11
Aż z ciekawości sprawdziłem, co to za debil ten Emil Krawczyk i jest od Korwina, co w zasadzie wszystko wyjaśnia ;)
Co więcej, rozpętała się tu strasznie długa wymiana postów i jakoś nikt nie napisał czego dokładnie ta okropna lewica nie lubi i chce w związku z tym zakazywać.
A kylafire już w pierwszym komentarzu podał przykłady, że to nie lewica lecz pseudo-prawica chce zakazywać wszystkiego, czego nie lubi, czego się boi lub czego nie zna.
No i niby co takiego lewica chciałaby mieć za darmo?
Prawica: nie lubię aborcji - zabronić nie lubię antykoncepcji - zabronić nie lubię związków partnerskich - zabronić nie lubię tęczy przy krzyżu - zabronić nie lubię tęczy w ogóle - zabronić nie lubię in vitro - zabronić
Odpowiedz@kylafire: Nie zapominaj o najnowszej inicjatywie wolnościowca Bosaka: nie lubię fryzur innych niż moja - zabronić
Odpowiedz@kylafire: No i super, pokazałeś, że prawica robi to samo co zarzuca lewicy (właściwie to tylko połowę ale tam), co w związku z tym? Zabranianie tego czego się nie lubi jest dobre czy jest złe w końcu?
Odpowiedz@jedyny360: Na pewno dobre dla tego kto tego nie lubi huehue
Odpowiedz@kylafire: nie Prawica: jeżeli ktoś krzywdzi kogoś innego - zabronić jeżeli ktoś krzywdzi samego siebie - nie zabraniać jeśli jest dorosły, nie zabraniać też krytyki
Odpowiedz@jedyny360: Zależy czy pomaga to naszemu argumentowi czy nie.
Odpowiedz@kylafire: dochodzimy do wniosku, że jedni i drudzy chcą narzucać swoje poglądy - tylko te poglądy mają inne... dlatego jedyne słuszne wyjście to minimalizowanie kompetencji rządu i urzędników, aby mieli jak najmniejszy wpływ na życie obywateli
Odpowiedz@ChiKenn: Ja doszedłem do innego wniosku. Chcę mieć wybór czy mogę wejść w związek małżeński z mężczyzną czy kobietą. Nie chcę nikomu narzucać lub zakazywać, ale chcę sam mieć wybór. Prawica jest przeciwna mojemu wyborowi. Nie chcę być zmuszony do płacenia z moich podatków na kościół. Nie chce nikomu zabraniać płacić z ich pieniędzy, chcę tylko sam mieć wybór co zrobić z moimi pieniędzmi. Prawica jest przeciwna mojemu wyborowi.
Odpowiedz@eswu3: Prawica: jeżeli ktoś krzywdzi kogoś innego - zabronić, chyba że krzywdzi "homosiów", "ciapatych" lub inny gorszy sort, wtedy ok.
Odpowiedz@dirk_gently: To jest de facto ten sam wniosek, bo lewica chce z kolei narzucać co możesz jeść i czym się przemieszczać, chociażby. I nie chcę słyszeć "bo oni to...", to żadne tłumaczenie tego co lewica robi.
Odpowiedz@jedyny360: Różnica polega na tym, że to czym się poruszasz wpływa na innych ludzi w twoim otoczeniu. To z kim się żenisz albo na jaki kościół płacisz na nikogo nie wpływa.
Odpowiedz@dirk_gently: Znajdź mi jednego współczesnego prawicowego polityka, który chce wprowadzenia prawa zezwalającego na akty przemocy względem konkretnych grup, np. "homosiów" czy "ciapatych". Z kolei lewica chce wprowadzenia prawa, dającego specjalną ochronę niektórym grupom, tj. żeby przestępstwa przeciw nim były karane bardziej niż przeciw innym obywatelom ("mowa nienawiści", kary za "rasizm" [zamiast tylko za przestępstwa nim kierowane] i inne idiotyzmy). Podałeś 2 konkretne, wyselekcjonowane przykłady, które akurat wpływałyby na innych ludzi. Ale większość postulatów obecnej lewicy wpływa na całość społeczeństwa, próbuje kontrolować interakcje biznesowe i prywatne, wpływać na wychowanie dzieci itp. Poniekąd tak właśnie działa współczesne prawodawstwo.
Odpowiedz@dirk_gently: jasne, ale ja również nie chcę, aby z moich podatków byli utrzymywani jacykolwiek inni ludzie, nie tylko księża - a tego lewica się jak najbardziej domaga
Odpowiedz@dirk_gently: Nie no, fajnie, wyselekcjonowałeś z mojego argumentu to co najłatwiej obalić, a trudniejsze zostawiłeś, wygodnie, wcale to nie sugeruje pewnej dozy nieszczerości i/lub ślepej wiary w lewicę. To z kim się żenisz i to na jaki kościół płacisz też wpływa na ludzi w moim otoczeniu, w porównywalnym wg mnie stopniu do tego, czy jeżdżę benzyniakiem czy elektrykiem (które to te drugie nie są z automatu bardziej ekologiczne, dopiero po x latach prześcigają benzyniaki w kwestii emisji spalin włącznie z produkcją): czyli trochę, ale w sumie to nie bardzo. Tzn. nie jestem przeciwny regulacjom jako takim, chociażby silnik powinien warczeć w granicach rozsądku, szkoda słuchu mojego i ludzi do okoła. Ale bez przesadyzmu. A do talerza chyba też mi nie powinno się zaglądać, nie?
Odpowiedz@kylafire: Widziałem fajną wypowiedź, która szła mniej więcej tak: Powinni całe to lgbt traktować po katolicku tak samo jak po katolicku traktują bezdomnych, niepełnosprawnych oraz tych których adoptować nikt nie chce: udawać, że ich nie ma.
Odpowiedz@jedyny360: >To z kim się żenisz i to na jaki kościół płacisz też wpływa na ludzi w moim otoczeniu W jaki niby sposób? Co ty halucynujesz? Ktoś złapie POChP od mojej żony? Dostanie raka płuc bo nie zapłacę księdzu? Co niby było trudne do obalenia w twoim "argumencie"?
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 października 2020 o 20:26
@FriendzoneMaster: Nie wiem w jakim kraju żyjesz, w naszym to prawica wprowadza prawa dające specjalną ochronę niektórym grupom (tzw. "obraza uczuć religijnych"). Kar za mowę nienawiści jakoś doczekać się nie możemy, a jesli uważasz że to idiotyzmy to przypomnij sobie że to standard w takich krajach jak Szwecja czy Holandia, no chyba że uważasz że fajniej się żyje w Iranie czy Nigerii. Pewnie zależy kto do czego aspiruje.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 października 2020 o 20:32
@FriendzoneMaster: Co za stek bzdur. Strefy wolne od LBGT chociażby wprowadzają do sfery publicznej społeczne przyzwolenie na homofobie i przemoc wobec mniejszości seksualnych. Nawet w konserwatywnym Krakowie to zauważyli i rada miasta chce wystosować do sejmiki małopolskiego rezolucję, w której piszą: „Deklaracja ta jest wyrazem dyskryminacji, złamaniem zasady równego traktowania i w sposób bezprecedensowy atakuje i uderza w mieszkańców i mieszkanki Krakowa, jak i całego województwa (…) Nieodpowiedzialnie przyjęta Deklaracja ma ogromne skutki społeczne, jest elementem budowania atmosfery przyzwolenia na mowę nienawiści wobec osób LGBT+, spowodowała eskalację przemocy i kompromituje zdobycze Polski na polu demokracji, solidarności społecznej i tradycji państwa tolerancyjnego”. Dalsza część, to już dawno temu zgrane prymitywne kłamstwa pseudo-prawicy. LGBT+ nie chce żadnych specjalnych praw. Chce dokładnie TAKICH SAMYCH praw, jakie przysługują heteroseksualnej większości. Walka z mowa nienawiści to nie jest nadawanie specjalnych praw jakimś grupom, bo dotyczy do całej społeczności. Mowa nienawiści powinna być ścigana i karana niezależnie od tego do kogo jest skierowana. Tu w opozycji mamy przepis karzący ludzi za obrazę uczuć religijnych, który dziwnym trafem dotyczy wyłącznie katolików. Jak ktoś wypisuje lub opowiada głupoty na temat ewolucji i obraża tym samym moja inteligencję i ateistyczny światopogląd, to nie mogę z tym nic zrobić. Ale wystarczy lekko przerobić jakiś "święty" obrazek i od razu człowiek ma o 6 rano wjazd policji na chatę. To nie lewica ma totalitarne ciągotki i chęć do zakazywania. To ta psudo-prawicowa neo-bolszewia ciągle ma ochotę urządzać ludziom życie.
Odpowiedz@jedyny360: Bzdury wypisujesz. Jak jeździsz dieslem, który wydziela tlenki azotu i narażasz w ten sposób ludzi na ryzyko nowotworów, to to nie jest kwestia wolności lecz odpowiedzialności społecznej. Nikt ci nie narzuca co masz jeść. Lewica nie chce zakazać sprzedaży np. mięsa. Apeluje jedynie o jego ograniczenie lub zrezygnowanie z niego. Ale tą są apele i perswazja, a nie zakazy. Nikt nie chce karać i wsadzać do więzień rzeźników i "mięsożerców". Po drugiej stronie mamy prawicowych oszołomów, którzy właśnie chcą zakazywać i karać. Taka Głodek nie apeluje, nie prowadzi kampanii zachęcającej kobiety do rodzenia dzieci. Ona chce po prostu zakazać wszelkiej aborcji i wsadzać kobiety i lekarzy do więzienia. Małżeństwo dwóch mężczyzn lub dwu kobiet nikomu i niczemu nie zagraża. Nie niszczy żadnych rodzin. Prawica jednak chce je zakazać pod jakimiś bzdurnymi pretekstami. To nie lewica jest opresyjna i zamordystyczna. To wy macie takie zapędy i na dodatek projektujecie te wasze totalitarne ciągotki na lewicę.
Odpowiedz@gramin: Umiesz ty czytać? Powiedziałem, że nie chcę słyszeć tłumaczenia "ale oni..." bo to nie tłumaczenie, a sofizmat. O dieslu też nic nie mówiłem, tylko o benzyniakach, których ustawodawcy chcą się jak najszybciej pozbyć. O oszołomach zaglądających w talerze też słyszałem. I jakie "wy"? Skąd ci się wzięło, że popieram prawicę? Bo śmiem kwestionować nieskazitelność lewicy? Kurde, to już w kościele księża lepiej reagują jak się wiarę skrytykuje. A gdyby nie bzdurny podatek od spadku, to małżeństwo jakiekolwiek byłoby w zasadzie zbędne.
Odpowiedz@dirk_gently: ">To z kim się żenisz i to na jaki kościół płacisz też wpływa na ludzi w moim otoczeniu W jaki niby sposób?" Tak postawione pytanie z tak zacytowanym tekstem to jawna manipulacja, bo zabrakło jeszcze tego co było PO PRZECINKU: "pływa na ludzi w moim otoczeniu, w porównywalnym wg mnie stopniu do tego, czy jeżdżę benzyniakiem czy elektrykiem: czyli trochę, ale w sumie to nie bardzo." (pomijająm już dygresję w nawiasie, być może to cię przerosło) A od benzyniaków dostaje się POChP lub raka płuc? Bo jedyne co znalazłem to odpowiednio dym tytoniowy (przyczyna w 90% przypadków) i diesel w drugim (znaleźli powiązanie, i już pominę, że korelacja to nie przyczynowość, bo ufam, że lekarze wyelimonowali inne relacje). Tylko ja pisałem stricte o benzyniakach, które też nie są automatycznie gorsze dla środowiska niż elektryki. A że płacenie na kościoły, które pojawiają się i funkcjonującw moim otoczeniu, ma wpływ na ludzi w moim otoczeniu powinno być oczywiste. A, i prawie zapomniałem: co jest trudnego? To do czego się nie odniosłeś: że lewica chce narzucać co wolno jeść.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2020 o 0:21
@kylafire: z aborcją kolego trafiłeś jak kulą w płot. Wychodzisz z założenia: Nie lubisz aborcji - to jej nie rób. I to założenie jest identyczne w 100% z tym : Nie lubisz pedofili - to nie gwałć dzieci. I pewnie kiwasz teraz głową mówiąc "nie, nie jest" - owszem jest. Katolicy wierzą, że płód = dziecko, przez co aboracja = morderstwo. Popieranie mordowania ludzi jest niemoralne, więc nie ma możliwości, żeby osoba religijna popierała aborcję (a jak ktoś zna taką to cóż... bycie heretykiem to nic nowego).
Odpowiedz@jedyny360: Pojazdy elektryczne bez wątpienia są dużo bardziej ekologiczne jeśli chodzi o eksploatacje. Problemem jest utylizacja.
Odpowiedz@Rimcem: Pedofilia jest bezpośrednim zadawaniem krzywdy. Ocena aborcji z kolei zależna jest od przed-sądów: czy zarodek ma duszę itd. Trudno więc porównywać aborcję z pedofilią. W każdym razie z biologicznego punktu widzenia zarodek staje się płodem od 11 tygodnia rozwoju. Zanim w zarodku nie zacznie się rozwijać system nerwowy, nie można mówić o nim w kategoriach autonomicznego organizmu żywego. Żeby było jasne: nie zamierzam nikogo tu nawracać. Jeśli wierzysz w świętość życia od poczęcia, nic mi do tego.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2020 o 4:26
Jak tak patrzę na tą dyskusję, to się cieszę nawet, że od dawna już nie oglądam polityki i nie daję się napuszczać na nikogo
Odpowiedz@Kajothegreat: To też, ja się skupiłem na emisji gazów związanej z produkcją takiego samochodu, m.in. w wyniku produkcji ogniw elektrycznych dla takowych.
Odpowiedz@jedyny360: Być może masz rację, nie mniej jednak użytkowanie pojazdu elektrycznego vs benzynowego niewątpliwie kompensuje proces produkcji (to znaczy nie sprawdzałem dokładnych danych, ale jestem na 69% pewny, że tak jest). ps. Hehe, a jednak dobrze, że zostawiłem sobie margines 31%. Masz rację (choć oczywiście nie jestem w stanie zweryfikować źródeł... Wszystko jednak wskazuje, że rację jednak miałeś :D): https://www.motofakty.pl/artykul/elektryczne-nie-jest-ekologiczne.html https://smoglab.pl/recykling-baterii-aut-elektrycznych-jak-wplywa-na-srodowisko-i-czy-sie-oplaca/
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2020 o 17:53
@Kajothegreat: Tzn. sam nie jestem pewien jakie to dokładnie wartości i którym ufać ale chyba i tak uniwersalnie wychodzi, że auto elektryczne jest ekologiczniejsze dopiero po x czasu, proces produkcji produkuje więcej gazów cieplarnianych niż produkcja benzyniaka, ale to jest jednorazowa emisja gazów kiedy benzyniaki generują mniej na start, ale do końca eksploatacji nie przestają
OdpowiedzNo to jest logiczne, że tak powinno być. Nie wiem co mu nie pasuje.
OdpowiedzNie wiedziałem że Bosak jest z lewicy: Tu nie ma o tym, że powinni tylko że mogą. Jak chcą. Tak jak niektórzy mężczyźni farbują włosy. Może się nie podobać ale jak chcą to mogą. Krzysztof Bosak: Nie, nie mogą. Chyba że pracują w teatrze, telewizji, cyrku etc.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 października 2020 o 14:11
A ta śmieszna część? Typ postawił sobie chochoła, można go bić, ale po co tutaj?
OdpowiedzAż z ciekawości sprawdziłem, co to za debil ten Emil Krawczyk i jest od Korwina, co w zasadzie wszystko wyjaśnia ;) Co więcej, rozpętała się tu strasznie długa wymiana postów i jakoś nikt nie napisał czego dokładnie ta okropna lewica nie lubi i chce w związku z tym zakazywać. A kylafire już w pierwszym komentarzu podał przykłady, że to nie lewica lecz pseudo-prawica chce zakazywać wszystkiego, czego nie lubi, czego się boi lub czego nie zna. No i niby co takiego lewica chciałaby mieć za darmo?
Odpowiedzhttp://mistrzowie.org//uimages/services/mistrzowie/i18n/pl_PL/comments/ec89/ec89740ab09109ba1e32dbb74b587f0b.jpeg
Odpowiedz@gramin: https://pbs.twimg.com/media/EAJ0hhKXYAEeNts?format=jpg&name=large
Odpowiedz