Czyli co? Skiba obraził się na żonę prezydenta, że ta (JAKO ŻONA PREZYDENTA Z PISOWSKIEGO NADANIA...) nie wyznaje równie gorliwie co on, jego własnych poglądów?
A może ona po prostu ma w dupie czarne protesty, wieszaki i małe miasteczka XD?
Czy Skiba naprawdę wierzy w to, że ona wyszła za mąż za Dudę nie mając z nim nic wspólnego?
I tbh to trochę zabawne, gdy ziomek bliźniaczo podobny do Jabby bawi się w argumenty "ad wygląd".
ps. Nie, nie mam nic wspólnego z pisowskimi ani konfederackimi poglądami, by nikt mi zaraz tu tego nie wmawiał XDD
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 listopada 2021 o 6:46
@Kajothegreat: Inne poglądy? Człowieku, jakie poglądy?! To jest w interesie każdej kobiety! Przecież jakby ją zgwłacili i zaszłaby w ciążę to myślisz, że by dumnie jako pierwsza dama chodziła z tą ciązą i by rodziła? Zaraz by do prywatnej klinii w Szwajcarii jechali czy gdzie tam i po cichu usuwali. Ale ją stać i ma możliwości. Inne nie.
@Kajothegreat: Tobie się jedynie wydaje, że nie masz nic wspólnego z *** i Konfą.
Jako typowy kretyn-symetrysta wydaje ci się, że jesteś neutralny i niezależny, gdy naprawdę jesteś głąbem zupełnie nie ogarniającym rzeczywistości. I przez ten tchórzliwy symetryzm aktywnie wspierasz bolszewię niszczącą Polskę.
Druga sprawa. Pozujesz na wyrafinowanego intelektualistę, a nie zrozumiałeś prostego w przekazie tekstu. Skiba nigdzie nie używa argumentu "ad wygląd". Wyraźnie nawet pisze o "szykownych strojach i elegancji". On nie krytykuje Agaty za jej wygląd (ten nawet docenia), ale za brak wrażliwości.
To jedynie taki cham i prostak jak ty "bawi się" w argumenty "ad wygląd" i próbuje zdyskredytować treść wypowiedzi Skiby, bo niby wygląda jak Jabba.
Jesteś strasznym młotem i prymitywem.
Oczywiście treści i sedna tego, co Skiba napisał też nie zrozumiałeś.
Taki kretyn-symetrysta jak ty uważa, że jak ktoś "ma w dupie czarne protesty, wieszaki i małe miasteczka" to jest to jak najbardziej OK. Jego sprawa.
Skiba po prostu jest i zawsze był zaangażowanym społecznie człowiekiem, i zawsze stał po "jasnej stronie mocy". Dlatego uważa, że to iż tzw. Pierwsza Dama "ma w dupie czarne protesty, wieszaki i małe miasteczka" OK nie jest. Nie podoba mu się to, że inne Pierwsze Damy angażowały się społecznie i były jakoś aktywne, a Agata po prostu jest elementem dekoracyjnym.
Skiba nie obraził się z tego powodu na Agatę, on jedynie pisze, że mu się taki sposób bycia nie podoba. Tak jak nie podobam mu się styl sprawowania prezydentury przez tego z hiszpańska "słabego" prezydenta. Jako obywatel ma prawo to własnej oceny pary prezydenckiej i z niego korzysta.
To jedynie takie symetrystyczne, mało rozgarnięte matołki jak ty uważają, że skoro Andrzejek i Agatka są nieodrodnymi dziećmi pisowskiej nijakości, to nikt nie powinien ich krytykować, bo przecież zachowują się w sposób oczekiwany przez ich obóz polityczny.
Gdybyś był mądrzejszy, to wiedziałbyś, że demokracja tak nie działa. W demokracji większość realizuje własny program dbając jednocześnie o mniejszości, a nie depcząc brutalnie ich prawa.
Prezydent natomiast powinien starać się być możliwie jak najbardziej apolityczny i dbać o prawa wszystkich obywateli kraju. Duduś jest jedynie kolejnym partyjnym żołnierzem "rzuconym na odcinek prezydentury" i karnie realizującym partyjne zalecenia. Jego żona natomiast zimną i pozbawioną empatii, i własnego zdania "samicą psa".
Normalnych ludzi to drażni i dlatego krytykują taką postawę.
Intelektualne sieroty takie jak ty uważają, że w tej polskiej patologii nie ma niczego niezwykłego, czy wartego odnotowania. Być może w twoim chorym umyśle jest to coś pozytywnego. Skoro sam Leibniz chwalił Polskę, to ten kraj musi być wyjątkowy ;)
@lewak69: Widocznie ona ma inny pogląd na tę kwestię.
@gramin: XDD
A co by było, gdyby była na tyle zaangażowana społecznie, by bronić "życia od naturalnego poczęcia do naturalnej śmierci" XD? Wy, debile, nie potraficie sobie wyobrazić, że ktoś może mieć inne poglądy od was. I nie jesteście przez swoją tępotę w stanie zrozumieć, że poglądy w tych kwestiach nie są oparte na analizach syntetycznych (oh, pewnie nie zrozumiesz, o co chodzi... whatever), a wierze. Wyślę ci jeszcze wiersz, a później zapomnijmy o tej żenującej wymianie zdań XD
Wiara jest wtedy, kiedy ktoś zobaczy
Listek na wodzie albo kroplę rosy
I wie, że one są - bo są konieczne.
Choćby się oczy zamknęło, marzyło,
Na świecie będzie tylko to, co było,
A liść uniosą dalej wody rzeczne.
Wiara jest także, jeżeli ktoś zrani
Nogę kamieniem i wie, że kamienie
Są po to, żeby nogi nam raniły.
Patrzcie, jak drzewo rzuca długie cienie,
I nasz, i kwiatów cień pada na ziemię:
Co nie ma cienia, istnieć nie ma siły.
@gramin: Btw., czy w twojej szkole uczyli cię, że "aparycja Jasia Fasoli" to znaczy "być szykownie ubranym"?
Zgadzam się, to prymitywny argument. Szczególnie jak na kogoś o aparycji jabby. I nie, nie "dyskredytuje" opinii Skiby ze względu na to, jak wygląda... Ja nigdy nie próbowałem nikomu doj**ć mówiąc mu/jej, że tej osoby chłopak/dziewczyna/mąż/żona jest brzydki/brzydka.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
18 listopada 2021 o 22:34
"Wprowadzono przepis o całkowitym zakazie usuwania ciąży, nawet w wypadku czy zagrożenia życia"
Co ten Skiba pieprzy? Nie ma takiego przepisu. Skiba okazał się kolejnym zmanipulowanym przez lewaków typem, który nie ma pojęcia, o czym pisze.
@dziadek8724: Wiele kobiet będzie ginąć, bo lekarze będą bali się podjąć decyzję ze względu na odpowiedzialność karną. Możesz tupać nóżkami, nie zgadzać się, ale to nic nie umniejszy temu faktowi.
Widzisz, nawet lekarz nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć. Pisowskie przepisy to bubel prawny pod publiczkę swojego elektoratu.
@Kajothegreat:
czyli ty jesteś upośledzony. Prosiłem o "przepis o całkowitym zakazie usuwania ciąży, nawet w wypadku czy zagrożenia życia", o którym wspomina Skiba, a ty podsyłasz mi akt prawny gdzie wyraźnie jest napisane:
"§3. Nie popełnia przestępstwa określonego w §1 lekarz, podejmujący to
działanie w publicznym zakładzie opieki zdrowotnej, w przypadku gdy:
1) ciąża stanowiła zagrożenie dla życia lub poważne zagrożenie dla zdrowia
matki, stwierdzone orzeczeniem dwóch lekarzy innych niż lekarz
podejmujący działanie, o którym mowa w § 1, przy czym orzeczenie to nie
jest niezbędne w przypadku natychmiastowej konieczności uchylenia
zagrożenia dla życia matki,
2) gdy śmierć dziecka poczętego nastąpiła wskutek działań podjętych dla
ratowania życia matki albo dla przeciwdziałania poważnemu uszczerbkowi
na zdrowiu matki, którego niebezpieczeństwo zostało potwierdzone
orzeczeniem dwóch innych lekarzy,"
Podsyłasz coś, co wprost przeczy twojemu komentarzowi. Prawda jest przeciwko tobie.
@dziadek8724: No nie... Czy ty naprawdę nie śledziłeś ostatniej historii? Lekarze "nie mogli dopuścić się aborcji eugenicznej", tj. usunąć płodu, który i tak urodziłby się martwy, więc czekali aż płód sam umrze, by usunąć ciążę. W efekcie umarła matka.
@Kajothegreat: Nadal nie podałeś mi podstawy prawnej, która zabroniła lekarzom ratowania życia matki. Nie wiem dlaczego tak się stało, nie jestem ekspertem, ale skro twierdzisz, że jest taki przepis, to podaj mi go. Poza tym aborcja to nie jest to samo co ratowanie życia matki. Aborcja jest wtedy, kiedy zamiarem lekarzy jest usunięcie ciąży, a jeśli w wyniku działań zmierzających do ratowania życia matki śmierć poniesie dziecko/płód, to wtedy nie jest to aborcja.
@dziadek8724: 5. Wystąpienie okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, stwierdza inny
lekarz niż dokonujący przerwania ciąży, chyba że ciąża zagraża bezpośrednio życiu
kobiety. Okoliczność, o której mowa w ust. 1 pkt 3, stwierdza prokurator.
Art. 6. W Kodeksie cywilnym wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 8:
a) dotychczasową treść oznacza się jako § 1,
b) dodaje się § 2 w brzmieniu:
„§2. Zdolność prawną ma również dziecko poczęte; jednakże prawa i
zobowiązania majątkowe uzyskuje ono pod warunkiem, że urodzi się
żywe.”;
2) po art. 446 dodaje się art. 4461 w brzmieniu:
„Art. 4461. Z chwilą urodzenia dziecko może żądać naprawienia szkód
doznanych przed urodzeniem.”.
Art. 7. W Kodeksie karnym wprowadza się następujące zmiany:
1) po art. 23a dodaje się art. 23b w brzmieniu:
„Art. 23b. §1. Dziecko poczęte nie może być przedmiotem działań innych
niż te, które służą ochronie życia i zdrowia jego lub jego matki, z wyjątkiem
działań określonych w § 2.
§2. Dopuszcza się badania przedurodzeniowe nie zwiększające wyraźnie
ryzyka poronienia, w przypadku gdy:
1) dziecko poczęte należy do rodziny obciążonej genetycznie,
2) istnieje podejrzenie występowania choroby genetycznej możliwej do
wyleczenia, zaleczenia bądź ograniczenia jej skutków w okresie płodowym,
3) istnieje podejrzenie ciężkiego uszkodzenia płodu.”;
2) po art. 149 dodaje się art. 149a i 149b w brzmieniu:
„Art. 149a. §1. Kto powoduje śmierć dziecka poczętego,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 2.
@Kajothegreat: typie, potrafisz czytać ze zrozumieniem? Nadal nie widzę tu tego, o czym pisał Skiba. Krążysz wokół, bo nie ma takiego prawa, które by wprost wskazywało na zakaz aborcji w przypadku zagrożenia życia matki. Albo wklej ten przepis, albo zamilcz, bo się tylko ośmieszasz.
@dziadek8724: Nie ma przepisu, które wprost wskazywało na zakaz aborcji w przypadku zagrożenia życia matki :). Jeszcze raz:
"@dziadek8724: Wiele kobiet będzie ginąć, bo lekarze będą bali się podjąć decyzję ze względu na odpowiedzialność karną. Możesz tupać nóżkami, nie zgadzać się, ale to nic nie umniejszy temu faktowi.
Widzisz, nawet lekarz nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć. Pisowskie przepisy to bubel prawny pod publiczkę swojego elektoratu. "
Czy może inaczej: jeśli dokonasz aborcji ze względu na to, że życie matki było zagrożone, ryzykujesz tym, że biegły wytknie ci "błąd w sztuce". Nic nie robiąc zaś, nic nie ryzykujesz. Więc jeśli jesteś lekarzem, lepiej być na wszelki wypadek nigdy nie próbował dokonywać aborcji - wtedy nie ma ryzyka, że trafisz do więzienia.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 listopada 2021 o 1:33
@Kajothegreat: "Nie ma przepisu, które wprost wskazywało na zakaz aborcji w przypadku zagrożenia życia matki :)"
Otóż to, Skiba poleciał po emocjach, a nie po faktach.
Co kończy dyskusję.
Dziękuję.
@dziadek8724: "Czy może inaczej: jeśli dokonasz aborcji ze względu na to, że życie matki było zagrożone, ryzykujesz tym, że biegły wytknie ci "błąd w sztuce". Nic nie robiąc zaś, nic nie ryzykujesz. Więc jeśli jesteś lekarzem, lepiej byś na wszelki wypadek nigdy nie próbował dokonywać aborcji (nawet jeśli życie matki jest zagrożone) - wtedy nie ma ryzyka, że trafisz do więzienia. "
Dziękuję. Zdajesz się być intelektualistą na miarę Suskiego :).
@Kajothegreat: Bzdura, jak nic nie zrobi, to złamie Przyrzeczenie Lekarskie, czyli wprost ryzykuje utratę uprawnień i wyrok za zaniechanie, które również jest "błędem w sztuce". Skiba kolejny raz zrobił manifest polityczny grający na emocjach. Tyle.
@huba13: Nie, bo w ten sposób "broni życie płodu" xd... Słuchaj człowieku, mam znajomego, który sam stanął przed takim dylematem :*
@dziadek8724: Ty jesteś jednak wyjątkowym idiotą XDDDDDD
Skopiowałem jeszcze raz to, co wcześniej do ciebie napisałem, bo zdaje się, że tego nie przyswoiłeś.
@huba13: Zgodnie z prawem po każdej 'aborcji' wbija mu na chatę prokurator, by sprawdzić, czy wszystko było ok. Jeśli jest choć cień szansy na uratowanie dziecka, może być ciemnej dupie (choćby to dziecko było zdeformowane af). Dlatego bezpieczniej jest nie ingerować w ciążę, choćby życie matki było zagrożone.
Problem jest taki, że wszystkiego w medycynie nie da się przewidzieć. Ryzykując można uratować i dziecko, i matkę, albo sprawić, że umrze i matka, i dziecko.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 listopada 2021 o 21:23
https://i.redd.it/w6erng80bib51.jpg
Przypominam, że małżonka lub małżonek osoby piastującej fotel prezydencki, nie posiada żadnej władzy, a opinia kogoś takiego jest warta tyle co opinia pana Skiby czy kogokolwiek innego.
Kobita jest po prostu sprytna i dobrze wie, że w jej sytuacji kluczem do spokojnego życia jest się trzymać jak najdalej od polityki jak to tylko możliwe. Niezależnie co by powiedziała, nie dosyć, że niczego by nie zmieniła, to im więcej by się odzywała, tym więcej hejtów i krytyki by zbierała, a tak się tylko wystroi żeby ładnie wyglądać i ma święty spokój.
Dla mnie skiba, górniak czy kukiz bo marca (liroya) juz nie licze to taka sama ekipa pajaców. Niech tam sobie grają i śpiewają o czym chcą ale w polityce są ciency jak wigilijny barszczyk.
jako nauczycielka pewno zna takie powiedzenie ze swojej branży: jak nie masz nic mądrego to powiedzenia to siedź cicho więc się stosuje do niego
OdpowiedzCzyli co? Skiba obraził się na żonę prezydenta, że ta (JAKO ŻONA PREZYDENTA Z PISOWSKIEGO NADANIA...) nie wyznaje równie gorliwie co on, jego własnych poglądów? A może ona po prostu ma w dupie czarne protesty, wieszaki i małe miasteczka XD? Czy Skiba naprawdę wierzy w to, że ona wyszła za mąż za Dudę nie mając z nim nic wspólnego? I tbh to trochę zabawne, gdy ziomek bliźniaczo podobny do Jabby bawi się w argumenty "ad wygląd". ps. Nie, nie mam nic wspólnego z pisowskimi ani konfederackimi poglądami, by nikt mi zaraz tu tego nie wmawiał XDD
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 listopada 2021 o 6:46
@Kajothegreat: Inne poglądy? Człowieku, jakie poglądy?! To jest w interesie każdej kobiety! Przecież jakby ją zgwłacili i zaszłaby w ciążę to myślisz, że by dumnie jako pierwsza dama chodziła z tą ciązą i by rodziła? Zaraz by do prywatnej klinii w Szwajcarii jechali czy gdzie tam i po cichu usuwali. Ale ją stać i ma możliwości. Inne nie.
Odpowiedz@Kajothegreat: Tobie się jedynie wydaje, że nie masz nic wspólnego z *** i Konfą. Jako typowy kretyn-symetrysta wydaje ci się, że jesteś neutralny i niezależny, gdy naprawdę jesteś głąbem zupełnie nie ogarniającym rzeczywistości. I przez ten tchórzliwy symetryzm aktywnie wspierasz bolszewię niszczącą Polskę. Druga sprawa. Pozujesz na wyrafinowanego intelektualistę, a nie zrozumiałeś prostego w przekazie tekstu. Skiba nigdzie nie używa argumentu "ad wygląd". Wyraźnie nawet pisze o "szykownych strojach i elegancji". On nie krytykuje Agaty za jej wygląd (ten nawet docenia), ale za brak wrażliwości. To jedynie taki cham i prostak jak ty "bawi się" w argumenty "ad wygląd" i próbuje zdyskredytować treść wypowiedzi Skiby, bo niby wygląda jak Jabba. Jesteś strasznym młotem i prymitywem. Oczywiście treści i sedna tego, co Skiba napisał też nie zrozumiałeś. Taki kretyn-symetrysta jak ty uważa, że jak ktoś "ma w dupie czarne protesty, wieszaki i małe miasteczka" to jest to jak najbardziej OK. Jego sprawa. Skiba po prostu jest i zawsze był zaangażowanym społecznie człowiekiem, i zawsze stał po "jasnej stronie mocy". Dlatego uważa, że to iż tzw. Pierwsza Dama "ma w dupie czarne protesty, wieszaki i małe miasteczka" OK nie jest. Nie podoba mu się to, że inne Pierwsze Damy angażowały się społecznie i były jakoś aktywne, a Agata po prostu jest elementem dekoracyjnym. Skiba nie obraził się z tego powodu na Agatę, on jedynie pisze, że mu się taki sposób bycia nie podoba. Tak jak nie podobam mu się styl sprawowania prezydentury przez tego z hiszpańska "słabego" prezydenta. Jako obywatel ma prawo to własnej oceny pary prezydenckiej i z niego korzysta. To jedynie takie symetrystyczne, mało rozgarnięte matołki jak ty uważają, że skoro Andrzejek i Agatka są nieodrodnymi dziećmi pisowskiej nijakości, to nikt nie powinien ich krytykować, bo przecież zachowują się w sposób oczekiwany przez ich obóz polityczny. Gdybyś był mądrzejszy, to wiedziałbyś, że demokracja tak nie działa. W demokracji większość realizuje własny program dbając jednocześnie o mniejszości, a nie depcząc brutalnie ich prawa. Prezydent natomiast powinien starać się być możliwie jak najbardziej apolityczny i dbać o prawa wszystkich obywateli kraju. Duduś jest jedynie kolejnym partyjnym żołnierzem "rzuconym na odcinek prezydentury" i karnie realizującym partyjne zalecenia. Jego żona natomiast zimną i pozbawioną empatii, i własnego zdania "samicą psa". Normalnych ludzi to drażni i dlatego krytykują taką postawę. Intelektualne sieroty takie jak ty uważają, że w tej polskiej patologii nie ma niczego niezwykłego, czy wartego odnotowania. Być może w twoim chorym umyśle jest to coś pozytywnego. Skoro sam Leibniz chwalił Polskę, to ten kraj musi być wyjątkowy ;)
Odpowiedz@lewak69: Widocznie ona ma inny pogląd na tę kwestię. @gramin: XDD A co by było, gdyby była na tyle zaangażowana społecznie, by bronić "życia od naturalnego poczęcia do naturalnej śmierci" XD? Wy, debile, nie potraficie sobie wyobrazić, że ktoś może mieć inne poglądy od was. I nie jesteście przez swoją tępotę w stanie zrozumieć, że poglądy w tych kwestiach nie są oparte na analizach syntetycznych (oh, pewnie nie zrozumiesz, o co chodzi... whatever), a wierze. Wyślę ci jeszcze wiersz, a później zapomnijmy o tej żenującej wymianie zdań XD Wiara jest wtedy, kiedy ktoś zobaczy Listek na wodzie albo kroplę rosy I wie, że one są - bo są konieczne. Choćby się oczy zamknęło, marzyło, Na świecie będzie tylko to, co było, A liść uniosą dalej wody rzeczne. Wiara jest także, jeżeli ktoś zrani Nogę kamieniem i wie, że kamienie Są po to, żeby nogi nam raniły. Patrzcie, jak drzewo rzuca długie cienie, I nasz, i kwiatów cień pada na ziemię: Co nie ma cienia, istnieć nie ma siły.
Odpowiedz@gramin: Btw., czy w twojej szkole uczyli cię, że "aparycja Jasia Fasoli" to znaczy "być szykownie ubranym"? Zgadzam się, to prymitywny argument. Szczególnie jak na kogoś o aparycji jabby. I nie, nie "dyskredytuje" opinii Skiby ze względu na to, jak wygląda... Ja nigdy nie próbowałem nikomu doj**ć mówiąc mu/jej, że tej osoby chłopak/dziewczyna/mąż/żona jest brzydki/brzydka.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 listopada 2021 o 22:34
Dopóki nie dostaje wypłaty za bycie pierwszą damą, to ja po niej niczego nie oczekuję.
OdpowiedzZnów manifesty polityczne na mistrzach? Chyba naprawdę pora zmienić nazwę.
Odpowiedz"Wprowadzono przepis o całkowitym zakazie usuwania ciąży, nawet w wypadku czy zagrożenia życia" Co ten Skiba pieprzy? Nie ma takiego przepisu. Skiba okazał się kolejnym zmanipulowanym przez lewaków typem, który nie ma pojęcia, o czym pisze.
Odpowiedz@dziadek8724: Wiele kobiet będzie ginąć, bo lekarze będą bali się podjąć decyzję ze względu na odpowiedzialność karną. Możesz tupać nóżkami, nie zgadzać się, ale to nic nie umniejszy temu faktowi. Widzisz, nawet lekarz nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć. Pisowskie przepisy to bubel prawny pod publiczkę swojego elektoratu.
Odpowiedz@Kajothegreat: pokaż mi przepis, o którym wspomina Skiba, wraz z datą jego wprowadzenia, panie specjalisto od tuptania nóżkami.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2021 o 14:59
@Kajothegreat: https://myglogow.pl/w-szpitalu-w-glogowie-lekarze-uratowali-zycie-malej-sary-i-jej-mamy-dziekuje/?fbclid=IwAR2Nytuk-wF7r1KSujU7wzQZDBTQlUIis91zD6Oz4-XuRcFy63xtV8bY9CQ O, a co to? A podobno wg Ciebie "lekarze będą bali się podjąć odpowiedzialność karną". To jak w końcu? Lekarz tutaj działał zgodnie z prawem czy przeciw niemu?
Odpowiedz@dziadek8724: Ja nie wiem, czy ty jesteś upośledzony, czy ty serio przywołujesz przykład udanej interwencji medycznej, jako egzemplifikację słuszności treści ustawy. Co do samej ustawy: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19930170078/U/D19930078Lj.pdf
Odpowiedz@Kajothegreat: czyli ty jesteś upośledzony. Prosiłem o "przepis o całkowitym zakazie usuwania ciąży, nawet w wypadku czy zagrożenia życia", o którym wspomina Skiba, a ty podsyłasz mi akt prawny gdzie wyraźnie jest napisane: "§3. Nie popełnia przestępstwa określonego w §1 lekarz, podejmujący to działanie w publicznym zakładzie opieki zdrowotnej, w przypadku gdy: 1) ciąża stanowiła zagrożenie dla życia lub poważne zagrożenie dla zdrowia matki, stwierdzone orzeczeniem dwóch lekarzy innych niż lekarz podejmujący działanie, o którym mowa w § 1, przy czym orzeczenie to nie jest niezbędne w przypadku natychmiastowej konieczności uchylenia zagrożenia dla życia matki, 2) gdy śmierć dziecka poczętego nastąpiła wskutek działań podjętych dla ratowania życia matki albo dla przeciwdziałania poważnemu uszczerbkowi na zdrowiu matki, którego niebezpieczeństwo zostało potwierdzone orzeczeniem dwóch innych lekarzy," Podsyłasz coś, co wprost przeczy twojemu komentarzowi. Prawda jest przeciwko tobie.
Odpowiedz@dziadek8724: No nie... Czy ty naprawdę nie śledziłeś ostatniej historii? Lekarze "nie mogli dopuścić się aborcji eugenicznej", tj. usunąć płodu, który i tak urodziłby się martwy, więc czekali aż płód sam umrze, by usunąć ciążę. W efekcie umarła matka.
Odpowiedz@Kajothegreat: Nadal nie podałeś mi podstawy prawnej, która zabroniła lekarzom ratowania życia matki. Nie wiem dlaczego tak się stało, nie jestem ekspertem, ale skro twierdzisz, że jest taki przepis, to podaj mi go. Poza tym aborcja to nie jest to samo co ratowanie życia matki. Aborcja jest wtedy, kiedy zamiarem lekarzy jest usunięcie ciąży, a jeśli w wyniku działań zmierzających do ratowania życia matki śmierć poniesie dziecko/płód, to wtedy nie jest to aborcja.
Odpowiedz@dziadek8724: 5. Wystąpienie okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, stwierdza inny lekarz niż dokonujący przerwania ciąży, chyba że ciąża zagraża bezpośrednio życiu kobiety. Okoliczność, o której mowa w ust. 1 pkt 3, stwierdza prokurator. Art. 6. W Kodeksie cywilnym wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 8: a) dotychczasową treść oznacza się jako § 1, b) dodaje się § 2 w brzmieniu: „§2. Zdolność prawną ma również dziecko poczęte; jednakże prawa i zobowiązania majątkowe uzyskuje ono pod warunkiem, że urodzi się żywe.”; 2) po art. 446 dodaje się art. 4461 w brzmieniu: „Art. 4461. Z chwilą urodzenia dziecko może żądać naprawienia szkód doznanych przed urodzeniem.”. Art. 7. W Kodeksie karnym wprowadza się następujące zmiany: 1) po art. 23a dodaje się art. 23b w brzmieniu: „Art. 23b. §1. Dziecko poczęte nie może być przedmiotem działań innych niż te, które służą ochronie życia i zdrowia jego lub jego matki, z wyjątkiem działań określonych w § 2. §2. Dopuszcza się badania przedurodzeniowe nie zwiększające wyraźnie ryzyka poronienia, w przypadku gdy: 1) dziecko poczęte należy do rodziny obciążonej genetycznie, 2) istnieje podejrzenie występowania choroby genetycznej możliwej do wyleczenia, zaleczenia bądź ograniczenia jej skutków w okresie płodowym, 3) istnieje podejrzenie ciężkiego uszkodzenia płodu.”; 2) po art. 149 dodaje się art. 149a i 149b w brzmieniu: „Art. 149a. §1. Kto powoduje śmierć dziecka poczętego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2.
Odpowiedz@Kajothegreat: typie, potrafisz czytać ze zrozumieniem? Nadal nie widzę tu tego, o czym pisał Skiba. Krążysz wokół, bo nie ma takiego prawa, które by wprost wskazywało na zakaz aborcji w przypadku zagrożenia życia matki. Albo wklej ten przepis, albo zamilcz, bo się tylko ośmieszasz.
Odpowiedz@dziadek8724: Nie ma przepisu, które wprost wskazywało na zakaz aborcji w przypadku zagrożenia życia matki :). Jeszcze raz: "@dziadek8724: Wiele kobiet będzie ginąć, bo lekarze będą bali się podjąć decyzję ze względu na odpowiedzialność karną. Możesz tupać nóżkami, nie zgadzać się, ale to nic nie umniejszy temu faktowi. Widzisz, nawet lekarz nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć. Pisowskie przepisy to bubel prawny pod publiczkę swojego elektoratu. " Czy może inaczej: jeśli dokonasz aborcji ze względu na to, że życie matki było zagrożone, ryzykujesz tym, że biegły wytknie ci "błąd w sztuce". Nic nie robiąc zaś, nic nie ryzykujesz. Więc jeśli jesteś lekarzem, lepiej być na wszelki wypadek nigdy nie próbował dokonywać aborcji - wtedy nie ma ryzyka, że trafisz do więzienia.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2021 o 1:33
@Kajothegreat: "Nie ma przepisu, które wprost wskazywało na zakaz aborcji w przypadku zagrożenia życia matki :)" Otóż to, Skiba poleciał po emocjach, a nie po faktach. Co kończy dyskusję. Dziękuję.
Odpowiedz@dziadek8724: "Czy może inaczej: jeśli dokonasz aborcji ze względu na to, że życie matki było zagrożone, ryzykujesz tym, że biegły wytknie ci "błąd w sztuce". Nic nie robiąc zaś, nic nie ryzykujesz. Więc jeśli jesteś lekarzem, lepiej byś na wszelki wypadek nigdy nie próbował dokonywać aborcji (nawet jeśli życie matki jest zagrożone) - wtedy nie ma ryzyka, że trafisz do więzienia. " Dziękuję. Zdajesz się być intelektualistą na miarę Suskiego :).
Odpowiedz@Kajothegreat: Bzdura, jak nic nie zrobi, to złamie Przyrzeczenie Lekarskie, czyli wprost ryzykuje utratę uprawnień i wyrok za zaniechanie, które również jest "błędem w sztuce". Skiba kolejny raz zrobił manifest polityczny grający na emocjach. Tyle.
Odpowiedz@Kajothegreat: przecież ty to napisałeś xD przypisujesz mi swoje wypociny i ciśniesz z nich bekę, sam się typie zaorałeś
Odpowiedz@huba13: Nie, bo w ten sposób "broni życie płodu" xd... Słuchaj człowieku, mam znajomego, który sam stanął przed takim dylematem :* @dziadek8724: Ty jesteś jednak wyjątkowym idiotą XDDDDDD Skopiowałem jeszcze raz to, co wcześniej do ciebie napisałem, bo zdaje się, że tego nie przyswoiłeś.
Odpowiedz@Kajothegreat: Współczuję mu dylematu, ale zgodnie z przepisami płód jest mniej ważny, więc...
Odpowiedz@huba13: Zgodnie z prawem po każdej 'aborcji' wbija mu na chatę prokurator, by sprawdzić, czy wszystko było ok. Jeśli jest choć cień szansy na uratowanie dziecka, może być ciemnej dupie (choćby to dziecko było zdeformowane af). Dlatego bezpieczniej jest nie ingerować w ciążę, choćby życie matki było zagrożone. Problem jest taki, że wszystkiego w medycynie nie da się przewidzieć. Ryzykując można uratować i dziecko, i matkę, albo sprawić, że umrze i matka, i dziecko.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2021 o 21:23
@Kajothegreat: zacytowałeś samego siebie, wyśmiałeś swój własny cytat, więc nie ja tu jestem idiotą xD nie liczę, że zrozumiesz
Odpowiedz@dziadek8724: XDDD Skąd ty się w ogóle urwałeś, człowieku XDD
Odpowiedz@Kajothegreat: napisz jeszcze wiecej XD zeby pokazac jaki smieszny jestes
Odpowiedzhttps://i.redd.it/w6erng80bib51.jpg Przypominam, że małżonka lub małżonek osoby piastującej fotel prezydencki, nie posiada żadnej władzy, a opinia kogoś takiego jest warta tyle co opinia pana Skiby czy kogokolwiek innego. Kobita jest po prostu sprytna i dobrze wie, że w jej sytuacji kluczem do spokojnego życia jest się trzymać jak najdalej od polityki jak to tylko możliwe. Niezależnie co by powiedziała, nie dosyć, że niczego by nie zmieniła, to im więcej by się odzywała, tym więcej hejtów i krytyki by zbierała, a tak się tylko wystroi żeby ładnie wyglądać i ma święty spokój.
OdpowiedzDla mnie skiba, górniak czy kukiz bo marca (liroya) juz nie licze to taka sama ekipa pajaców. Niech tam sobie grają i śpiewają o czym chcą ale w polityce są ciency jak wigilijny barszczyk.
Odpowiedz