@Trusi125: Ależ nie ma żadnego roku Bandery na Ukrainie. Obwód Lwowski to nie cała Ukraina.
To co robią Ukraińcy w sprawie Bandery, można porównać do tego co my robimy w sprawie Szendzielarza którego Dudu awansował pośmiertnie w trakcie gdy jego truchło a raczej to co z niego zostało było z honorami chowane.
Nazywanie zbrodniarza bohaterem, niezależnie od tego za ile odebranych żyć odpowiada, zawsze jest złe i należy to potępiać.
Chciałbym też tak skromnie przypomnieć że wg. sondaży z lat 2005-2020 ledwie od 8 do 14% Ukraińców popiera Banderę :)
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2022 o 16:27
@TenNickJestZajety: Dobra to inaczej może, Bawaria nie może zorganizować roku Adasia, Lwów może. Teraz widzisz różnice? Niemcy nie mają ulic Hitlera w Berlinie.
"Serwis 112 Ukraina prowadzi plebiscyt na największego męża stanu i bohatera narodu ukraińskiego. Obecnie na pierwszym miejscu znajduje się Stepan Bandera, na którego swój głos oddało ponad 35,4% ankietowanych. Zaraz za nim znajduje się Włodzimierz Wielki z wynikiem 35% Dużo dalej znalazł się Bogdan Chmielnicki z wynikiem 11,7%, a następnie Jarosław Mądry na którego głos oddało 5,6% ankietowanych. Inne postaci ukraińskiej historii takie jak Petlura czy Szuchewycz osiągnęły wyniki poniżej 1%." Ja chciałbym to przypomnieć :>
@Marin230: Wszędzie pełno idiotów to prawda, ale Niemcy mają prawa odnośnie tego i teraz nie można oficjalnie wspierać i popierać ich. Trochę się to różni od roku bandery we Lwowie czy ulicy bandery w każdym dużym mieście...
@pert: Tyle tylko, że różnica między Hitlerem i III Rzeszą a Banderą i rodzącym się Państwem Ukraińskim jest jak niebo i ziemia. Ukraińcy nie chcieli być mniejszością w Państwie Polskim i dążyli do uzyskania niepodległości co nie było na rękę władzom RP. To z kolei przyczyniło się do powstania ruchów nacjonalistycznych i powstania m. in. Bandery, który dla nas jest tylko symbolem buntu i morderstw na Wołyniu, ale dla Ukrainy to jeden z ojców założycieli obecnego państwa. Na szczęście Ukraina to młody naród a ich obecne władze przynajmniej w mediach spisują się na medal - nie wątpię, że za kilka dekad na cześć Zełeńskiego będą nazywać ulice i może tym samym postać Bandery zostanie zepchnięta na boczny tor.
@joypad: No oczywiście, że wielu "wielkich" z historii wpisało się w nią krwią. Napoleon dla nas czy Francuzów jest spoko, a dla Hiszpanów to "rozstrzelanie powstańców madryckich" czy nasz Bolesław Chrobry (Wielki), który zasłyną z:
Wkurzeniu każdego możliwego sąsiada
Walka zamiast próba zjednoczenia tego zlepku plemion
Wywalone w ogromne pogaństwo i brak jednolitej religii by jakoś ujednolicić państwo, przez to wszystko doprowadził państwo Polskie na skraj załamania i przyczynił się do dziesiątek tysięcy śmierci.
O wielu rzeczach się nie mówi albo inaczej wyglądają gdy się patrzy na to z innej strony, ale spacerując po Krakowie widziałem czarno-czerwone flagi, a mer Lwowa (ten sam od roku bandery) mówi, że nie można nigdy zapomnieć Ruskim ile Ukraina przez nich wycierpiała 100lat temu... Co brzmi mało ciekawie, gdy próbują szukać schronienia w Polsce. Jednak wiedza na jego temat tam jest niewielka, a że był za czystą etnicznie Ukrainą za wszelką cenę też się nie mówi
@pert: Piłsudski również wysyłał setki tysięcy wrogów politycznych do obozów pracy, a jakoś im tego nie wypominasz... Nic nie mówisz o tym, jak Piłsudski idąc na Kijów albo mordował, albo wrzucał do obozów pracy wszystkich Ukraińców walczących o niepodległość...
Pewnie też nie wiesz, że Piłsudski, korzystając z okazji, chciał zagarnąć resztę Ukrainy po 1918... To była przyczyna, dlaczego później potrzebowaliśmy cudu nad Wisłą - nasz autorytarny dyktator wywołał bezsensowną wojnę o tereny, których w końcu nie zyskaliśmy. To nie ZSRR atakowało - to była Polska :).
Tacy jak ty są wybitni w tworzeniu alternatywnej historii... Nasi? ZAWSZE KRYSTALICZNIE CZYŚCI! Ci, z którymi walczyliśmy? Zawsze byli podstępnymi szujami.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 kwietnia 2022 o 18:19
@Kajothegreat: Tak, jestem zaślepiony Polską i dlatego skrytykowałem pierwszego króla Polski oraz Napoleona, który jest przedstawiony jako bohater walki o prawa człowieka i największy ziomek Polski tamtego czasu... Czytasz cały komentarz czy tylko wyrywki?
@emillo321: Jak tam owijanie w onuce? https://www.wykop.pl/ludzie/Breath_Of_Kiev/ Pewnie użyteczny użytkownik Wykopu, który udziela się też w innych tematach, prawda? Czujesz już zapach?
@emillo321: Mnie nie boli prawda, ale mam wystarczająco inteligencji, by spostrzec nagłą empatię Rosjan i przyklask użytecznych idiotów, które to widuję w polskich sieciach przy takich datach jak marzec 2014 czy też marzec 2022. Pewnie salami mało ci coś mówi, hm?
Pytanie brzmi, czy wolicie sąsiadować z krajem europejskim z 40+ milionami Ukraińców, czy z wrogą rosją z 40+ milionami Azjatów więcej?
W dodatku ekscytacja postem gościa, co zarejestrował się miesiąc temu:
https://www.wykop.pl/ludzie/Breath_Of_Kiev/
No ale na szczęście w obronie interesu Polski pojawiają się w polskim internecie rosyjscy wolontariusze i podkreślają jak wielkimi wrogami Polaków są Ukraińcy.
Rok 1994 Rosjanie mordują tysiące Czeczenów i praktycznie przejmują ich terytorim.
Rok 2022 Czeczeni ochoczo w imieniu Rosji próbują walczyć na Ukrainie.
Wałkowane setki razy. "Slava Ukrainie, Herojam slava" jest odpowiednikiem "Heil Hitler" albo "Sieg Heil", ponieważ było i jest to używane przez ukraińskich faszystów, nazistów, nacjonalistów, hitlerowskich kolaborantów. Drugie to to, że Niemcy wielokrotnie przepraszali za swoje zbrodnie i się ich wstydzą. Ukraińcy są z nich dumni.
W przeciwieństwie do putina, bandera nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa Polski. O historii należy pamiętać, historię należy szanować, z historii należy się uczyć. Ale nie można żyć historią bo wtedy drepcze się w miejscu, a wręcz cofa zamiast iść do przodu.
"Trzymaj przyjaciół blisko, ale wrogów jeszcze bliżej". Mówi to Wam coś?
OdpowiedzTyle, że Niemcy potępili hitlerowskich zbrodniarzy, a Ukraińcy wielbią Banderę i jego wyznawców. Nie widać różnicy? Czy coś z oczami i uszami nie tak?
Odpowiedz@Mandy25: Niemcy nikogo nie potępili. Pełno tam cały czas faszyzmu, antysemityzmu i nienawiści. Niemcy są jakie były.
Odpowiedz@Mandy25: tak tak, wszyscy Ukraińcy wielbią Banderę, tak jak wszyscy Polacy kochają Wojtyłę.
Odpowiedz@Marin230 Tyle tylko że rok 2022 nie jest w Niemczech rokiem Adolfa ...a na Ukrainie ....mamy właśnie rok Bandery .
Odpowiedz@Trusi125: Ależ nie ma żadnego roku Bandery na Ukrainie. Obwód Lwowski to nie cała Ukraina. To co robią Ukraińcy w sprawie Bandery, można porównać do tego co my robimy w sprawie Szendzielarza którego Dudu awansował pośmiertnie w trakcie gdy jego truchło a raczej to co z niego zostało było z honorami chowane. Nazywanie zbrodniarza bohaterem, niezależnie od tego za ile odebranych żyć odpowiada, zawsze jest złe i należy to potępiać. Chciałbym też tak skromnie przypomnieć że wg. sondaży z lat 2005-2020 ledwie od 8 do 14% Ukraińców popiera Banderę :)
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2022 o 16:27
@TenNickJestZajety nie poróbnuj bohaterów do zbrodniarzy
Odpowiedz@TenNickJestZajety: Dobra to inaczej może, Bawaria nie może zorganizować roku Adasia, Lwów może. Teraz widzisz różnice? Niemcy nie mają ulic Hitlera w Berlinie. "Serwis 112 Ukraina prowadzi plebiscyt na największego męża stanu i bohatera narodu ukraińskiego. Obecnie na pierwszym miejscu znajduje się Stepan Bandera, na którego swój głos oddało ponad 35,4% ankietowanych. Zaraz za nim znajduje się Włodzimierz Wielki z wynikiem 35% Dużo dalej znalazł się Bogdan Chmielnicki z wynikiem 11,7%, a następnie Jarosław Mądry na którego głos oddało 5,6% ankietowanych. Inne postaci ukraińskiej historii takie jak Petlura czy Szuchewycz osiągnęły wyniki poniżej 1%." Ja chciałbym to przypomnieć :> @Marin230: Wszędzie pełno idiotów to prawda, ale Niemcy mają prawa odnośnie tego i teraz nie można oficjalnie wspierać i popierać ich. Trochę się to różni od roku bandery we Lwowie czy ulicy bandery w każdym dużym mieście...
Odpowiedz@pert: Tyle tylko, że różnica między Hitlerem i III Rzeszą a Banderą i rodzącym się Państwem Ukraińskim jest jak niebo i ziemia. Ukraińcy nie chcieli być mniejszością w Państwie Polskim i dążyli do uzyskania niepodległości co nie było na rękę władzom RP. To z kolei przyczyniło się do powstania ruchów nacjonalistycznych i powstania m. in. Bandery, który dla nas jest tylko symbolem buntu i morderstw na Wołyniu, ale dla Ukrainy to jeden z ojców założycieli obecnego państwa. Na szczęście Ukraina to młody naród a ich obecne władze przynajmniej w mediach spisują się na medal - nie wątpię, że za kilka dekad na cześć Zełeńskiego będą nazywać ulice i może tym samym postać Bandery zostanie zepchnięta na boczny tor.
Odpowiedz@joypad: No oczywiście, że wielu "wielkich" z historii wpisało się w nią krwią. Napoleon dla nas czy Francuzów jest spoko, a dla Hiszpanów to "rozstrzelanie powstańców madryckich" czy nasz Bolesław Chrobry (Wielki), który zasłyną z: Wkurzeniu każdego możliwego sąsiada Walka zamiast próba zjednoczenia tego zlepku plemion Wywalone w ogromne pogaństwo i brak jednolitej religii by jakoś ujednolicić państwo, przez to wszystko doprowadził państwo Polskie na skraj załamania i przyczynił się do dziesiątek tysięcy śmierci. O wielu rzeczach się nie mówi albo inaczej wyglądają gdy się patrzy na to z innej strony, ale spacerując po Krakowie widziałem czarno-czerwone flagi, a mer Lwowa (ten sam od roku bandery) mówi, że nie można nigdy zapomnieć Ruskim ile Ukraina przez nich wycierpiała 100lat temu... Co brzmi mało ciekawie, gdy próbują szukać schronienia w Polsce. Jednak wiedza na jego temat tam jest niewielka, a że był za czystą etnicznie Ukrainą za wszelką cenę też się nie mówi
Odpowiedz@pert: Piłsudski również wysyłał setki tysięcy wrogów politycznych do obozów pracy, a jakoś im tego nie wypominasz... Nic nie mówisz o tym, jak Piłsudski idąc na Kijów albo mordował, albo wrzucał do obozów pracy wszystkich Ukraińców walczących o niepodległość... Pewnie też nie wiesz, że Piłsudski, korzystając z okazji, chciał zagarnąć resztę Ukrainy po 1918... To była przyczyna, dlaczego później potrzebowaliśmy cudu nad Wisłą - nasz autorytarny dyktator wywołał bezsensowną wojnę o tereny, których w końcu nie zyskaliśmy. To nie ZSRR atakowało - to była Polska :). Tacy jak ty są wybitni w tworzeniu alternatywnej historii... Nasi? ZAWSZE KRYSTALICZNIE CZYŚCI! Ci, z którymi walczyliśmy? Zawsze byli podstępnymi szujami.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2022 o 18:19
@Kajothegreat: Tak, jestem zaślepiony Polską i dlatego skrytykowałem pierwszego króla Polski oraz Napoleona, który jest przedstawiony jako bohater walki o prawa człowieka i największy ziomek Polski tamtego czasu... Czytasz cały komentarz czy tylko wyrywki?
Odpowiedz@pert: Napoleon czy Chrobry nie mieli jednak nic do współczesnej historii ffs...
OdpowiedzPozdrawiam ruskich trolli - h.. wam w oko, bo w d.. to moze dla was nyc przyjemność.
OdpowiedzChłop napisał dwa zdania, które pokrywają się z prawdą i już został zwyzywany od onuc...
Odpowiedz@emillo321: Jak tam owijanie w onuce? https://www.wykop.pl/ludzie/Breath_Of_Kiev/ Pewnie użyteczny użytkownik Wykopu, który udziela się też w innych tematach, prawda? Czujesz już zapach?
Odpowiedz@FrozenMind Boli prawda? Ma boleć! Doucz się historii ;)
Odpowiedz@emillo321: Mnie nie boli prawda, ale mam wystarczająco inteligencji, by spostrzec nagłą empatię Rosjan i przyklask użytecznych idiotów, które to widuję w polskich sieciach przy takich datach jak marzec 2014 czy też marzec 2022. Pewnie salami mało ci coś mówi, hm?
Odpowiedzhttp://mistrzowie.org//uimages/services/mistrzowie/i18n/pl_PL/comments/fa8d/fa8d4cd7705783ddfb531c8af1cc392f.jpeg
OdpowiedzPytanie brzmi, czy wolicie sąsiadować z krajem europejskim z 40+ milionami Ukraińców, czy z wrogą rosją z 40+ milionami Azjatów więcej? W dodatku ekscytacja postem gościa, co zarejestrował się miesiąc temu: https://www.wykop.pl/ludzie/Breath_Of_Kiev/ No ale na szczęście w obronie interesu Polski pojawiają się w polskim internecie rosyjscy wolontariusze i podkreślają jak wielkimi wrogami Polaków są Ukraińcy.
OdpowiedzRok 1994 Rosjanie mordują tysiące Czeczenów i praktycznie przejmują ich terytorim. Rok 2022 Czeczeni ochoczo w imieniu Rosji próbują walczyć na Ukrainie.
Odpowiedz1945 - Ruskie nienawidzą Polaków. Polacy nienawidzą Ruskich. 2020 - ... a nie, tutaj bez zmian
OdpowiedzWałkowane setki razy. "Slava Ukrainie, Herojam slava" jest odpowiednikiem "Heil Hitler" albo "Sieg Heil", ponieważ było i jest to używane przez ukraińskich faszystów, nazistów, nacjonalistów, hitlerowskich kolaborantów. Drugie to to, że Niemcy wielokrotnie przepraszali za swoje zbrodnie i się ich wstydzą. Ukraińcy są z nich dumni.
Odpowiedz@Lofane: to adekwatnie nasze Bóg Honor Ojczyzna, też faszystowskie, bo oni to najczęściej powtarzają.
OdpowiedzPolacy i Ukraińcy powinni sobie powiedzieć wybaczamy i prosimy o wybaczenie.
Odpowiedzco dziwnego w tym ze nadal jestesmy pod ich okupacja? Taki to sojusz z niemcami jak wyzwalanie ukrainy przez rosje
OdpowiedzW przeciwieństwie do putina, bandera nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa Polski. O historii należy pamiętać, historię należy szanować, z historii należy się uczyć. Ale nie można żyć historią bo wtedy drepcze się w miejscu, a wręcz cofa zamiast iść do przodu.
OdpowiedzNie ma to jak społeczność na Mistrzach. Wlatuje temat, zaraz zlatują się znawcy. I każdy przekonany o swojej racji. Koledzy, jesteście wielcy.
Odpowiedz