@Gumball: Wyścigi na czas jak każde inne. A do tego wykorzystywanie błędów do przechodzenia gier potrafi wymagać od grającego więcej umiejętności niż normalna szybka gra. Wielokrotnie się na przykład zdarzało, że w pogoni za lepszymi wynikami ludzie uciekali się do trików uważanych za niemożliwe do wykonania przez ludzi (bo albo potrzeba było stanąć w jakimś niezwykle dokładnym miejscu albo wykonywać jakieś akcje w dokładnych odstępach rzędu 33ms lub mniej) - i im się udawało.
@jedyny360: Tutaj chodzi dosłownie o teleportację i przechodzenie przez ściany. Wymaga to umiejętności, bo trzeba wiedzieć ile razy nacisnąć w czasie pauzy by wystrzeliło w dobre miejsce na mapie, ale dalej dla mnie to głupota. Widziałem jak wygląda ten speedrun ( a raczej widziałem jeden any% z gothica 2 i to niewiele się moim zdaniem różni od kodów). Zaczyna się od "katapulty" do miasta (więc kod na teleportacje), potem przez błędy okrada się kupców ze zwojów, które nie powinny być dostępne w taki sposób w tym akcie za tą cene (więc kod na itemy), przechodzi się bugiem przez ściany żeby zabić kilku ludzi, a potem biega po teksturach.
Przechodzenie gry na czas wykorzystując błędy i przelatując przez mapę jest dla mnie trochę bez sensu.
Odpowiedz@Gumball: Wyścigi na czas jak każde inne. A do tego wykorzystywanie błędów do przechodzenia gier potrafi wymagać od grającego więcej umiejętności niż normalna szybka gra. Wielokrotnie się na przykład zdarzało, że w pogoni za lepszymi wynikami ludzie uciekali się do trików uważanych za niemożliwe do wykonania przez ludzi (bo albo potrzeba było stanąć w jakimś niezwykle dokładnym miejscu albo wykonywać jakieś akcje w dokładnych odstępach rzędu 33ms lub mniej) - i im się udawało.
Odpowiedz@jedyny360: Tutaj chodzi dosłownie o teleportację i przechodzenie przez ściany. Wymaga to umiejętności, bo trzeba wiedzieć ile razy nacisnąć w czasie pauzy by wystrzeliło w dobre miejsce na mapie, ale dalej dla mnie to głupota. Widziałem jak wygląda ten speedrun ( a raczej widziałem jeden any% z gothica 2 i to niewiele się moim zdaniem różni od kodów). Zaczyna się od "katapulty" do miasta (więc kod na teleportacje), potem przez błędy okrada się kupców ze zwojów, które nie powinny być dostępne w taki sposób w tym akcie za tą cene (więc kod na itemy), przechodzi się bugiem przez ściany żeby zabić kilku ludzi, a potem biega po teksturach.
OdpowiedzSpeedruny liczy się od momentu gdy mamy kontrolę nad postacią, nie od momentu włączenia gry. Gościu ma jeszcze szansę.
Odpowiedz