Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Mistrzowie.org

Pokaż menu
Szukaj

Debata

Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Alex2422
11 17

@Rapper3d: A to Mentzen nie wiedział, z kim idzie debatować? Jak nie chciał się zniżać do poziomu rywala, to trzeba było po prostu odmówić wzięcia udziału. Co prawda gdyby Konfederaci mieli unikać debat z każdym, kogo uważają za głupszego, to pewnie zostałoby im jedynie debatowanie między sobą.

Odpowiedz
avatar koszmarek66
2 10

Ale w przeciwieństwie do innych polityków, Mentzen wie, że młodych interesuje piwo a nie polityka. Nabijanie się z Petru nie jest rozsądne i świadczy tylko o tym, że się go nie lubi. To stary wyjadacz. A jeśli dał kilka plam... Który znany polityk nie dał? :)

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
0 22

Może jakieś przykłady rzekomego zaorania Mentzena w tej niby debacie? Poza tym Petru został waszym autorytetem? :D Od dzisiaj obchodzicie święto sześciu króli? :D

Odpowiedz
avatar Silm4ril
1 19

Fanatycy Sławka wciąż będą wdychać copium i obstawać przy tym, że to geniusz i zawodowy "oracz" wszystkich naokoło - w końcu pije piwo, więc musi być fajny, nie? XD

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
2 12

@Silm4ril: Tuż nad twoim komentarzem poprosiłem o przykłady zaorania :) Debatę obejrzałem, nawet byłem pozytywnie zaskoczony tym że Petru jako tako się wypowiadał na poziomie. Nie dostrzegłem nic na czym Mentzen miał niby polec w tej debacie. Obejrzałeś debatę? Masz jakieś konkretne zdanie na jej temat, może jakąś wypowiedź Mentzena chciałbyś skomentować? Czy po prostu "hue hue, piwo", "xD" i nic więcej?

Odpowiedz
avatar MrDeothor
0 12

@Rybi_Cyc: całe te "petru zaorał mentzena" to płatna (i nie żartuję) propaganda, bo konfederacja odgryza zbyt duży kawałek ciasta głosujących i PIS nie chce bawić się w sojusze i koalicje z konfą. Wolą rozbić głosy konfederacji i później pozbierać te kilka brakujących głosów do większości. A gawiedź to łyka. Eh

Odpowiedz
avatar Silm4ril
-1 1

@Rybi_Cyc: A to moja wina, że Mentzen nie ma do zaoferowania nic więcej niż "hue hue, piwo" i "xD"? :v Ogólnie rzecz biorąc, jakakolwiek próba dyskusji o Sławku w internecie nie ma sensu, ponieważ młodociane piwożłopy, stanowiące rdzeń jego fanów, są rzecz jasna najbardziej aktywną grupą w sieci, więc każda wypowiedź niebędąca peanem na cześć "oracza" i "krula internetu" zostanie z miejsca zasrana minusami i wyzwiskami od "lewaków" ;) Cóż, pewnych rzeczy się po prostu nie zmieni.

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
2 2

@Silm4ril: Mentzen udostępnił swoje projekty ustaw podatkowych, więc to coś konkretnego do zaoferowania. Mnie temat o piwie z Mentzenem albo młodociane piwożłopy niezbyt interesują - nie biorę w tym udziału. Każdy się promuje jak umie. Jeden jeździ busem po kraju i opowiada bajki, a drugi organizuje luźne spotkania przy piwie. Nic specjalnego.

Odpowiedz
avatar Puchos
3 21

Specjalnie dla takich "smieszkow" co robia takie "smieszne zdjecia" posluchalem tej debaty i wniosek jak dla mnie jest jeden. To jest chyba wrzucone tylko dla debili ktorzy sie daja indoktrynowac, przeczytaja tylko co jest na wierzchu i nie wejda glebiej. Juz na starcie dali mentzenowi zje bany mikrofon zeby sie czul "wykluczony" to jest zagranie psychologiczne. Prosze was, taka "debata" a tu nagle mikrofon nie dziala? petru specjalnie sie wpierniczal w wypowiedzi mentzena zeby mu czas skrocic mowiac jeszcze w tak flegmatyczny sposob, a jak mentzen cos chcial powiedziec to petru od razu oburzony "prosze mi nie przerywac" petru jeszcze musial jakies swoje notatki przyniesc zeby mogl "debatowac" czyli zostal poinformowany jak to bedzie wyglodac gdzie z kolei mentzen mowi wszystko z glowy do innego mikrofonu bo mu dali zje bany. Juz calkowicie pomijajac fakt ze byly zadawane takie pytania na ktore nie da sie odpowiedziec w 30s/1m Ustawka jak nic. PS. Widze ze ten portal zabiera coraz wiecej wolnosci.. chyba trzeba bedzie znalezc cos innego, i mam nadzieje ze wiekszosc ludzi ktorzy tu zagladaja tak zrobia.

Odpowiedz
avatar Silm4ril
1 17

@Puchos: Kurła, no jestem prorokiem XD Już się zaczęło. Złej baletnicy przeszkadza popsuty mikrofon :v PS. Szerokiej drogi :)

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
-3 15

@Puchos: Od kiedy wróciłem na Mistrzów po latach ciągle widzę jakiej treści są tutaj memy. Większość jest polityczna. Większość jest przeciwko PiSowi i Konfederacji, czyli największym rywalom PO. Na demotach podobnie... czyżby właściciele obu tych stron się zmienili?

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 czerwca 2023 o 21:20

avatar Kajothegreat
3 15

@Puchos: Hehehe, zły mikrofon i przewaga psychologiczna, mówisz xd? A tak w ogóle to wszystkiemu winne LGBT, żydzi i podwozie było złe. @Rybi_Cyc: Cóż, oczywiście nie zaorał. Zadawał jednak takie pytania, na które Sławek albo nie potrafił odpowiedzieć (a nie odpowiedział na żadne pytanie - raczej skupiał się na odbijaniu pałeczki; szczególnie rozbawił mnie argument o "napisałem z tego pracę doktorską - może pan przeczytać, może nauczy się pan z niej czegoś", ale nie mniej kuriozalna było tłumaczenie swojego "żartu", po którym, O DZIWO!, znów nie potrafił odpowiedzieć, jak chce 'zlikwidować' problem ZUSu [wcześniej powiedział, że to żart, choć z drugiej strony to też nie żart xd]), albo odpowiadał niespójnie w kontekście poprzednich odpowiedzi. Obydwaj panowie wypadli słabo. Tylko cóż, to, że Petro przeszedł już na przedwczesną polityczną emeryturę, to wszyscy wiedzieliśmy. Dziwi tylko, że ktoś rzeczywiście wierzył w Sławka... Ale cóż - takie mamy społeczeństwo.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 czerwca 2023 o 23:34

avatar MrDeothor
2 8

@Silm4ril: jak tak, to ja też jestem prorokiem, bo wcześniej wspominałem, że trolle będą teraz atakować konfederację (i mentzena) bo są zbyt popularni. No kierwa, magia, panie!

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
1 9

@Kajothegreat: Przecież Mentzen najpierw odpowiedział na pytanie a dopiero potem gdy Petru nie mógł załapać odpowiedzi i powtarzał ciągle swoje to mu rzucił że napisał z tego pracę doktorską i niech sobie przeczyta żeby się dokształcić. Odpowiedź na zadane pytanie padła. Co do likwidacji ZUSu to nie wiem jakim cudem utarło się, że Mentzen chce zlikwidować ZUS. Nawet w tej debacie były pytania o emerytury i Mentzen mówił, że chce żeby emerytury nie były opodatkowane. Czyli jednak wychodzi na to, że chce żeby były emerytury i ZUS, co nie? Dobrowolnie płacony ZUS, ale ma być ZUS - o tym cały czas mówi, przy każdej okazji.

Odpowiedz
avatar Kajothegreat
1 5

@Rybi_Cyc: Powiedział, że chce zlikwidować ZUS. Nie odpowiedział jak. Co w ogóle znaczy "dobrowolnie płacony ZUS"? Zresztą... Widzę, że stałeś się wojownikiem wiary Mentzena. Nie sądzę więc, by dalsza dyskusja miała sens.

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
0 2

@Kajothegreat: "wojownikiem wiary Mentzena" :D :D :D Co za bzdura :D "Powiedział, że chce zlikwidować ZUS. Nie odpowiedział jak." - chyba napisał jak już na Twitterze, miejscu gdzie politycy wypisują byle co. Zgadzam się, nie powinni używać Twitterów tylko zachować większą powagę :) "Co w ogóle znaczy "dobrowolnie płacony ZUS"?" - to znaczy, że jeśli chcesz płacić to płacisz. Jeśli nie chcesz płacić to nie płacisz i nikt Cię nie zmusza. Mi się ten pomysł tak średnio podoba, bo większość ludzi zapewne przestanie ZUS płacić i będzie potem wielki płacz z powodu braku emerytury. Ja bym przede wszystkim wolał wziąć bardzo szczegółowo pod lupę ZUS i zainteresował się jakim cudem budynki ZUSu są takimi pałacami, po co im taka banda urzędników i czy nie przydałaby się im solidna "reforma" która by ten moloch trochę odchudziła z niepotrzebnych luksusów.

Odpowiedz
avatar Kajothegreat
0 2

@Rybi_Cyc: Tak nie działa ZUS, kolego. Ty myślisz o alternatywnym systemie ubezpieczeń społecznych. Obejrzyj sobie od około 14 minuty: https://www.youtube.com/watch?v=PMz7myYAfbg (zresztą, hehe, Sławek sam się zaorał argumentem (żartem?) z piramid egipskich; nie myśli szybko, kolega Sławek).

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
0 0

@Kajothegreat: Ja myślę o przeoraniu ZUSu pod kątem sposobu ich działania i rozrzutności. Specjalistą nie jestem, ale mam przeczucie że optymalizacja ZUSu mogłaby przynieść państwu sporo kasy. Optymalizacja, czyli wywalenie zbędnych urzędników, ograniczenie kosztów, wymianę siedzib na dużo mniejsze, przeniesienie działalności ile się da na systemy informatyczne itp. Nie wiem czy jest to realna zmiana, ale w taki sposób bym kombinował i szukał opinii specjalistów. To co mówi o ZUSie Mentzen to trochę inny temat, który sprowadza się tak jak napisałeś - do alternatywnego systemu ubezpieczeń społecznych... pewnie pod starą nazwą ZUS, bo po co robić zbędne zamieszanie. Obejrzałem całą tę debatę wczoraj, żeby zobaczyć jak to Petru zaorał Mentzena, bo trochę o tym trąbią w Internecie. Żadnego zaorania nie widzę, jedynie kilka nietrafionych żartów Mentzena (z piramidami, z zapachem napalmu o poranku itp.) i Petru który pod publikę powtarza 5 razy "czyli przyznaje się pan, że prowadzi firmę nielegalnie, tak?!". Powiem Ci, że nie zgadzam się w 100% z Mentzenem, ale nie widzę też bardziej rozgarniętego polityka niż on. Jest wykształconym ekonomistą, jest przedsiębiorcą z sukcesami, ma pomysły na uproszczenie polskiego prawa i nie obiecuje rozdawnictwa. Ma jakiś konkretny program zmian, a nie same puste hasła. Z Mentzenem nie zgadzam się np.: w kwestii ZUSu, bo jeśli będzie dobrowolny to za X lat będziemy mieli marsze żebraków na ulicach. Nie zgadzam się też w kwestii mikropłatności przy korzystaniu z państwowej służby zdrowia (tu obaj Petru i Mentzen byli zgodni, a sam pomysł ma skrócić kolejki). Wielu ludzi starszych ledwo wiąże koniec z końcem więc dorzucenie im jeszcze opłat za wizyty lekarskie nie brzmi jak dobre rozwiązanie. Dużo lepiej byłoby przerzucić kasę marnowaną na ZUS na modernizację i wsparcie NFZ.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2023 o 21:03

avatar Kajothegreat
0 0

@Rybi_Cyc: Petru oczywiście nie zaorał Mentzena. Jeden i drugi udowodnili jedynie, że nie mają 'czystej wizji', zmiany rzeczywistości ekonomicznej. I tak btw, gdybyśmy mieli jakiś 1-2% przyrostu naturalnego w społeczeństwie, ZUS rzeczywiście mógłby działać jak za Bismarcka (to jest poprzez inwestycje mnożyć oszczędności). Zresztą tak czy siak ZUS daje ci na z powrotem więcej pieniędzy niż to, co byś miał, gdybyś odkładał na własną rękę.

Odpowiedz
avatar Rybi_Cyc
0 0

@Kajothegreat: Ciężko się jednoznacznie zgodzić i nie zgodzić z tym co napisałeś :) "Jeden i drugi udowodnili jedynie, że nie mają 'czystej wizji', zmiany rzeczywistości ekonomicznej." Mentzen upublikował swoje propozycje ustaw upraszczających podatki. To już jest jakiś pomysł na zmianę w dobrym kierunku. Z resztą się zgadzam, ale to: "Zresztą tak czy siak ZUS daje ci na z powrotem więcej pieniędzy niż to, co byś miał, gdybyś odkładał na własną rękę." chyba zależy od człowieka. Jeden będzie tak przedsiębiorczą osobą, że lepiej zainwestuje te pieniądze i na starość będzie miał majątek. Z kolei drugi, trzeci, piąty, dziesiąty i wielu wielu innych straci te pieniądze na nietrafione inwestycje lub na "głupoty". W każdym razie w sprawie ZUSu nie zgadzam się z Mentzenem. Nadal jednak podtrzymuję swoje zdanie o przeanalizowaniu wydatków ZUSu... których niestety nikt nie obiecał zrobić :D

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2023 o 23:28

avatar Kajothegreat
1 1

@Rybi_Cyc: To znaczy, jeśli odkładałbyś na emeryturę, nic z tymi pieniędzmi nie robiąc*. Tj. ZUS rzeczywiście zarabia na 'graniu pieniędzmi'. Oczywiście ktoś, kto umie inwestować, może wyciągnąć więcej niż ZUS - ale to też nie jest tak, jak sugeruje Mentzen, że ZUS to 'złodziejska instytucja'. Ale fakt, to jest swojego rodzaju piramida finansowa (ale jeśli mówimy o zasadach działania, nie samej idei; ten, kto jest na górze, nie okrada w końcu klientów; tzn. w teorii: Mateusz Vateusz dwa razy już wyprowadził pieniądze z ZUSu - za pierwszym razem za PO [tak, to był wtedy pomysł Vateusza], co w sumie spodobało się PO, bo dostali więcej pieniędzy do budżetu nie zwiększając 'oficjalnego' długu publicznego, a drugi raz już za PISu). ZUS powinien być zreformowany. Ale widzisz, inne kwestie bardziej mnie wku**iają. Czy, na przykład, wiedziałeś, że gdyby przerzucić wszystkie pieniądze z 13 i 14 + 500 + na służbę zdrowia, mielibyśmy służbę zdrowia na dosłownie poziomie Europejskim? Tj. nie musielibyśmy czekać w kolejkach itd. Jeśli zainwestowalibyśmy z kolei w służbę zdrowia, emeryci musieliby wydawać dosłownie 1/4 tego, co wydają teraz (średnio) na leki. Problem jest taki, że nasze durne społeczeństwo oczekuje socjali - mimo że wszyscy zyskalibyśmy dużo więcej na np. zainwestowaniu w bardziej wydajny system emerytalny (niewątpliwie trzeba by było wrzucić dobrych kilka miliardów na taką reformę, byśmy w przyszłości z niej korzystali), czy służbę zdrowia... Tylko żadna partia polityczna nie chce inwestować, by korzyści przychodziły po latach... Do tego chyba trzeba władzy, która miałaby zagwarantowaną władzę na jakieś 20 lat. Cóż - Chiny tak inwestowały - teraz zbierają tego owoce. Podobnym przypadkiem jest Norwegia - zaczęli zarabiać na ropie dopiero po dwudziestu latach (!!!) inwestując wszystkie pieniądze z ropy na takim specjalnym funduszu... Dzisiaj są najbogatszym krajem na świecie na osobę powyżej 5 mln ludzi.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 czerwca 2023 o 1:41

avatar nemoein
8 14

Wszyscy co oglądali przez pierwsze 5 minut już widzieli problemy z mikrofonem Mentzena, ciekawe czy widzieli do końca, w szczególności jak skądinąd liberalny R. Petru mówi, że będzie startował z Tuskiem, powtórzę: wolnorynkowy petru, startuje z Tuskiem, który licytuje się na programy socjalne z PiS, a to 800 + od zaraz, kredyty 0%, babciowe, 4 dni pracy... Posłuchajcie też kawałek o ministrze finansów.

Odpowiedz
avatar timitu
-1 7

przegrać z petru to jak przegrać z najmanem

Odpowiedz
avatar Budzik
1 5

Jestem fanem Mentzena, ale w tej debacie słabo jak na siebie wypadł i merytorycznie, i wizerunkowo. Kilka razy unikał odpowiedzi na proste pytania. Trochę forma tej debaty była taka se, jeśli byłaby luźniejsza ta debata i byłaby przestrzeń na wbijanie szpil i byłoby trochę bardziej politycznie niż ekonomicznie, to byłoby ciekawiej. Rysiu też się nie popisał, popieranie 12% pitu z wysoką kwotą wolną (czyli to samo co Mentzen) jednocześnie krytykując go kilka dni wcześniej za to, że budżet się nie zepnie jest dziwne. Nie mówiąc już o poparciu dla Tuska pomimo, że ma sprzeczny program do tego co mówi Petru.

Odpowiedz
Udostępnij